Złota trzydrzwiowa Ibiza to nie byle jakie auto. Król Hiszpanii Juan Carlos zamówił ja w 1986 roku jako prezent na 18 urodziny swojego syna Filipa. Samochód nie był jednak zupełnie seryjny, zamontowano w nim benzynowy silnik 1.5 z wtryskiem paliwa oraz klimatyzację. Zarówno nowoczesny układ zasilania, jak i możliwość chłodzenia wnętrza stały się opcją w Ibizach dopiero dwa lata później.
Seat podjął się pełnej renowacji wyjątkowej Ibizy. Auto trafiło do zakładu pod Barceloną z przebiegiem 152 tys. km. Największy problem sprawił układ zasilania, gdyż auto przez dłuższy czas stało nieużywane. Po zakończeniu prac Ibiza w stanie jak z fabryki została zaprezentowana dawnemu właścicielowi królowi Filipowi VI. Złota Ibiza trafi do Seat Historical Collection obejmującej ponad 250 modeli produkcyjnych i prototypów marki.
ZOBACZ TAKŻE: