Egzemplarz prezentowany na zdjęciach to ostatni model, który zjechał z taśmy produkcyjnej w Maranello, a zarazem jedyny NART Spider, który został sprzedany w Europie. Fabrycznie auto było pomalowane lakierem Grigio Scuro (jeden z odcieni szarości), ale przemalowano je na typowy, czerwony lakier Ferrari.
Pod nazwą NART skrywa się North American Racing Team, a specjalna wersja ze składanym dachem powstała po to, żeby polepszyć sprzedaż modelu 275 przez jednego z amerykańskich dealerów Ferrari, do którego należał team wyścigowy. Początkowo miało powstać 25 egzemplarzy, ale finalnie tylko 10 samochodów znalazło nabywców.
Egzemplarz z nadwoziem o numerze 11057 został sprzedany hiszpańskiemu klientowi z Madrytu i przez pierwsze 14 lat poruszał się po drogach Hiszpanii. Później, na początku lat 80. trafił w ręce szwajcarskiego kolekcjonera, który odrestaurował go i przeprowadził się do Wielkiej Brytanii. Aktualny lakier został nałożony w 2001 roku, a beżowe wnętrze odświeżono w 2009 roku. Pod maską tej maszyny pracuje oryginalny silnik Colombo V12 o mocy 300 KM.
ZOBACZ TAKŻE:
F errari Testarossa | Test | Nocne espresso
INNE LINKI