Porsche Classic | Nowe deski rozdzielcze do klasycznych 911

Właściciele Porsche 911 z początku lat 70. mogą teraz - jeśli stan ich auta tego wymaga - nabyć nową, oryginalną deskę rozdzielczą do swojego klasyka

Porsche 911 S 2.4 | Auto ojca pop-artu na sprzedaż

Kolekcjonerzy w poszukiwaniu wymarzonego modelu samochodu potrafią przemierzyć pół świata zwłaszcza, jeśli tyle ich dzieli od Kalifornii. Jak wiadomo tam szansa na znalezienie klasyka wolnego od rdzy jest dużo większe, niż w innych częściach Stanów Zjednoczonych, czy innych krajów z których pozyskuje się auta zabytkowe. Ale stare samochody z Zachodniego Wybrzeża mają sporą wadę. Jeśli nie garażowano ich przez większość ich życia, to wiele elementów zniszczyło słońce. Najbardziej narażona jest deska rozdzielcza, której materiały z dawnych lat nie wytrzymują próby czasu.

Porsche Classic pomyślało o tym i oprócz kompletnej listy części zamiennych do dawnych modeli, zatroszczyło się o spalone słońcem egzemplarze. Z myślą o ich rewitalizacji rozpoczęto produkcję desek rozdzielczych do modeli 911 z lat 1969 - 1975. Wykonano je tak, że są identyczne pod względem wyglądu z oryginałem, ale przy ich produkcji wykorzystuje się trwalsze materiały, które nawet w gorącym klimacie powinny przetrwać dłużej, niż części sprzed czterech dekad. Koszt kompletnej deski rozdzielczej, obejmującej tapicerkę i pokrywę głośnika, wynosi 951,99 euro. Porsche zaleca wymianę w swoim Classic Centrum, gdyż wymiana tego elementu wymaga m.in. wymontowania przedniej szyby.

ZOBACZ TAKŻE:

Klasyka czy nowoczesność? | Porównanie cen Porsche

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.