Szwedzka cegła? Nic podobnego, za projekt tego nadwozia odpowiada włoskie studio stylistyczne Bertone. Co więcej, to właśnie we Włoszech montowano to luksusowe coupe wykorzystujące podzespoły trwałego sedana serii 700. Podczas prac na projektem Nucio Bertone miał kierować się słowami "class" i "elegance" . Patrząc dziś na 780-kę widać, że mistrzowi udało się je uchwycić w liniach Volvo.
Szwedzko-włoskie dziecko ujrzało światło dzienne podczas salonu samochodowego w Genewie w 1985 roku. Oficjalnie zastąpiło w ofercie Volvo model 262C produkowany od 1977 roku.
W kwestii napędów Volvo poszło dwutorowo. Z jednej strony w ofercie były silniki sześciocylindrowe znane z poprzednika, z drugiej strony nie zabrakło czterocylindrowej jednostki z turbodoładowaniem, co w latach 80. było nowoczesnym rozwiązaniem.
Klasyczne Volvo - Sprawdź ogłoszenia
Volvo 780 produkowano w zakładach Bertone, lecz kwestie marketingu i sprzedaży Volvo wzięło na siebie. Na celowniku Szwedów był rynek amerykański, a samochód miał konkurować w segmencie premium. Dlatego we wnętrzu często znajdziemy skórzaną tapicerkę na głębokich i wygodnych fotelach oraz drewniane listwy wykończeniowe.
Luksusowe coupe marki Volvo nie odniosło ogromnego sukcesu. Przez pięć lat z zakładów Bertone wyjechało zaledwie 8 518 sztuk 780-ek.
ZOBACZ TAKŻE: