Ochrzczone mianem "Dnia G 50" wydarzenie to nawiązuje do słynnych "Dni G" - czyli 18 i 19 lipca 1970 r. - kiedy to na torze im. Paula Ricarda tysiące miłośników Renault 8 Gordini spotkały się, aby powitać nadejście nowego modelu - Renault 12 Gordini.
Nie ma chyba fana wyścigów samochodowych, który nie doceniałby wkładu powyższego pojazdu w tę dyscyplinę. Za kierownicą tego modelu siedziało wielu mistrzów: Jean-Claude Andruet, Jean-Luc Thérier, Jean-François Piot, Jean-Pierre Jabouille, Michel Leclere, Marc Sourd, René Metge, Jean Ragnotti Nie sposób wymienić ich wszystkich, a tym bardziej wyliczyć tysięcy wielbicieli, których serca zaczynały bić szybciej na dźwięk czterocylindrowego silnika o półkolistej głowicy, opracowanego przez "czarodzieja" Amadeusza Gordiniego.
W tym roku firma Renault już dwukrotnie świętowała pięćdziesiątą rocznicę powstania Renault 8 Gordini (wersja 1134 1108 cm3 wprowadzona w 1964 r.). Obchody miały miejsce podczas Rajdu Monte Carlo samochodów historycznych oraz na salonie Rétromobile. Ostatnia odsłona rocznicowych ceremonii odbędzie się w weekend, 4 i 5 października na torze w Lohéac w ramach 22. edycji festiwalu Autobrocante. Jest to spotkanie, w którym Renault Classic uczestniczy co roku i podczas którego mile widziane będą wszystkie modele Renault Gordini.
Festiwal uświetni pokaz Jeana Ragnottiego, który właśnie w Renault 8 Gordini rozpoczął karierę kierowcy rajdowego. Michel Laclere, były kierowca Formuły 1, ponownie zasiądzie za kierownicą biało-pomarańczowego modelu, w którym wygrał zawody "Premier Pas Dunlop" w 1969 r. Wśród zaproszonych gości będą również Jean-Pierre Jabouille, Jean Vinatier i Alain Serpaggi, którzy przewiozą po torze zwycięzców gier i animacji.
Głównym punktem programu będzie bez wątpienia parada 300 Gordini, które po prezentacji w muzeum Manoir de l'Automobile przejadą po torze.
ZOBACZ TAKŻE: