Wideo | BMW 327 | Bawarski przełom

To jeden z najpiękniejszych samochodów przedwojennych, nie tylko wśród projektów niemieckich. Do tego okazał się przełomowy dla bawarskiej marki
BMW ART CARS | Sztuka na czterech kołach BMW ART CARS | Sztuka na czterech kołach

Powstał w 1937 roku. Był pierwszym modelem powstałym nie w Eisenach, a w nowym ośrodku badawczym w Monachium. Rewolucją było podejście do stylistyki. Rozwinięto koncepcję znaną z modeli 326 i 328, a w zasadzie dopracowano ją do perfekcji przy zachowaniu możliwości codziennego użytkowania.

BMW 328 - Ogłoszenia

BMW 327 to dzieło sztuki na kołach. Konstrukcja opierała się na ramie z jesionu, a nadwozie wykonywano ręcznie. Od strony technicznej 327 był mocno spokrewniony z modelem 326, z którego pożyczono rzędowy silnik R6 2.0 o mocy 55 KM. W tamtych czasach była to całkiem przyzwoita wartość i pozwalała na osiągnięcie prędkości maksymalnej 125 km/h. W kolejnym roku zaprezentowano wersję 327/28 napędzaną silnikiem wzmocnionym do 80 KM.

W latach 1937-1941 wyprodukowano 1965 sztuk modelu 327 i 327/28. Ciekawostką pozostaje fakt, że po wojnie w 1946 roku w Eisenach, które znalazło się w obrębie NRD (Niemiecka Republika Demokratyczna), wznowiono produkcję 327-ki i kontynuowano ją do 1955 roku. Od 1952 roku powstawało pod marką EMW (Eisenacher Motoren Werke).

 

ZOBACZ TAKŻE:

Najciekawsze koncepty BMW

Najciekawsze koncepty BMW