Dokładnie 100 lat temu, w 1914 roku Audi Typ C po raz trzeci z rzędu zwyciężył w Österreichische Alpenfahrt, będącym w tamtych czasach najtrudniejszym na świecie rajdem długodystansowym. Stąd jego przydomek "Alpensieger" - alpejski zwycięzca. Kierowcą, który wtedy prowadził auto i tryumfował w rajdzie był sam August Horch, twórca marki Audi.
Samochód produkowano w latach 1911 - 1925. Pod jego maską montowano rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 3560 cm3. Pojazd rozwijał maksymalną prędkość 80 km/h, spalając przy tym ok. 16 litrów benzyny na 100 km. Model nazywany Audi 14/35 PS (z powodów podatkowych samochód oficjalnie miał 14 KM, choć faktyczna moc silnika wynosiła 35 KM) był dostępny z różnymi wersjami karoserii. Prezentowany na zlocie egzemplarz, wyprodukowany w roku 1919, ma otwartą karoserię samochodu turystycznego, określaną także mianem Phaeton.
To zwycięskie Audi można będzie podziwiać podczas zlotu pojazdów zabytkowych MotoClassic Wrocław 2014. Odbędzie się on w dniach od 15 do 17 sierpnia tego roku, na Zamku Topacz, w Ślęzy niedaleko Wrocławia. Organizatorem zlotu jest Muzeum Motoryzacji Topacz, które w zabytkowych pomieszczeniach folwarcznych zlokalizowanych obok zamku, na 600 metrach kwadratowych powierzchni zgromadziło imponującą kolekcję 130 pojazdów muzealnych marek polskich i zagranicznych. Obok tak unikatowych pojazdów polskich jak Fiat 508, Podkowa czy Sokół 1000 znalazły się tam niepowtarzalne pojazdy zagraniczne, m.in. wyjątkowa kolekcja Bentleya.
ZOBACZ TAKŻE: