Amerykanie wolą Diesla od hybrydy

Kierowcy jeżdżący hybrydami niechętnie wracają do salonów po kolejne auto z takim samym napędem. Mało tego, Amerykanie nadal chętniej wybierają od hybrydy Diesla, o benzynie nie wspominając

Hybrydy bezpieczniejsze dla pasażerów

Samochody hybrydowe nie powodują uzależnienia. Minister zdrowia USA nie będzie musiał przed nimi ostrzegać. W kraju, najbardziej zafascynowanym tym rodzajem napędu, tylko co trzeci klient okazuje się nałogowcem i wraca do salonu po kolejną dawkę mocnych wrażeń spod znaku hybrydy. Odsetek ten wynosi dokładnie 35%.

Nie są to dobre wiadomości dla producentów samochodów hybrydowych. Chociaż oferta aut z napędem kombinowanym na rynku amerykańskim od 2007 roku podwoiła się, to tak naprawdę sprzedaż w dużej części opiera się na nowych klientach, którzy nigdy wcześniej nie posiadali takiego auta, a którzy kalkulują jak dobrze wyjść na dopłatach i ulgach podatkowych.

Okazuje się, że wspomniane wcześniej 35% to i tak wysoki wynik. Jeśli odliczyć Toyotę Prius to przywiązanie do "ekologicznego" napędu przekłada się na lojalność na poziomie poniżej 25%.

Nowy Volkswagen Passat dostanie mocarnego diesla ?

Oglądając katalog aut oferowanych na rynku amerykańskim, lub odwiedzając strony koncernów można odnieść wrażenie, że samochody hybrydowe są tam całkiem popularne. Nawet farmer zainteresowany zakupem pickupa może kupić hybrydę (Chevrolet Silverado Hybrid). Prawda wygląda nieco inaczej. Udział aut hybrydowych w sprzedaży na tamtejszym rynku wynosi zaledwie 2,4%. Dla porównania nowe auta z silnikami Diesla mają w USA... 3% rynku. To nadal niewiele, ale tendencja jest mocno zwyżkowa. W zeszłym roku zainteresowanie autami z silnikami wysokoprężnymi wzrosło w USA o ponad 27% i szacuje się, że udział w rynku do 2015 roku wzrośnie wg różnych prognoz do 6-7,5%. A co z zainteresowaniem na hybrydy? Od 2008 roku spada. W zeszłym roku zmalało o 2,2%.

Jakie płyną z tego wnioski? Technologia hybrydowa promowana jest na siłę, a ludzie podchodzą do niej jak do jeża. Skoro nie mam wymiernych korzyści - mniejszego spalania, dlaczego mam więcej płacić? I właśnie dlatego jeśli ktoś chce oszczędzić, to z dwojga złego wybiera Diesla. W końcu o potędze silnika benzynowego w USA nie trzeba przecież nikogo przekonywać.

Marcin Lewandowski źródło: Polk, Diesel Technology Forum, Automotive News

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2012 | Toyota Yaris Hybrid

Salon Detroit 2012 | Volvo XC60 Hybrid

Toyota Prius - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.