Nowy Renault Trafic | Prezentacja modelu

Niebawem do oferty lekkich samochodów dostawczych trafi nowy Renault Trafic. Sprzedaż trzeciej odsłony tego popularnego modelu rozpocznie się już latem tego roku. Przyjrzyjmy się zatem nieco bliżej nowej propozycji francuskiego producenta
Nowy Renault Trafic Nowy Renault Trafic Fot. Renault

Trzecia generacja

Na nowego Trafica trzeba było czekać aż 13 lat. Dotychczasowa wersja modelu zadebiutowała w 2001 roku. Trzecia generacja furgonetki również została opracowana wspólnie z Oplem, który oferuje bliźniaczy model Vivaro.

Używany Renault Trafic - sprawdź ogłoszenia

Nowy Renault Trafic jest narzędziem stworzonym na miarę dzięki niezwykle rozbudowanej gamie oferującej: dwie wysokości, dwie długości, wersję osobową i furgon, przedłużoną kabinę, platformę z kabiną oraz wersje do przewozu osób, a także odmiany zmodyfikowane przez współpracujących i autoryzowanych przez Renault Tech wykonawców zabudów.

Produkcję samochodu zlokalizowano we fabryce w Sandouville. W ten sposób wszystkie dostawcze pojazdy Renault będą powstawać na terenie Francji: Kangoo jest monotwane w zakładach MCA (Maubeuge), a Master w SOVAB (Batilly).

Renault Trafic, wprowadzony po raz pierwszy na rynek w 1980 roku jako następca słynnego modelu Estafette, znalazł do dziś ponad 1,6 mln klientów na całym świecie. Wkrótce powinniśmy poznać ceny nowego Renault.

Renault Trafic III

Renault Trafic IIRenault Trafic II

Renault Trafic III Renault Trafic III Fot. Renault

Kabina jak mobilne biuro

Samochód bardzo często pełni rolę drugiego domu, a także drugiego miejsca pracy, więc kabina powinna być funkcjonalna i umożliwiająca korzystanie z wielu dodatkowych urządzeń, takich jak: telefon, tablet, nawigacja GPS czy laptop. W tym celu producenci aut starają się wygospodarować we wnętrzu miejsce na jak największą ilość przydatnych schowków i uchwytów.

Nowy Renault Trafic jest wyposażony w 14 schowków o różnym kształcie i objętości od 0,2 do 54 litrów - ich łączna pojemność przekracza 90 litrów.

Renault Trafic III

Za dopłatą auto można wyposażyć w system multimedialny wbudowany w deskę rozdzielczą. W jego skład wchodzą: ekran dotykowy o przekątnej 7 cali, radioodtwarzacz, system łączności bezprzewodowej Bluetooth i nawigacja satelitarna.

Renault Trafic III

Po złożeniu środkowego fotela, do jego zagłówka można zamocować pionowo stolik do pisania, który można zwrócić przodem do kierowcy lub pasażera. Gdy nie jest potrzebny, można go z łatwością wyjąć i zamocować na pokrywie wnęki na laptop. Zamontowany w górnej części stolika zacisk pozwala skutecznie przytrzymywać kartki formatu A4.

Ponadto na desce rozdzielczej można umieścić dwa uchwyty. Jeden jest przystosowany do mocowania telefonów komórkowych, a drugi do mocowania tabletów. Urządzenia mogą być różnych wielkości, dzięki możliwości regulacji obu uchwytów.

Renault Trafic III

Największym schowkiem w kabinie nowego Trafica jest 54-litrowa wnęka, do której dostęp uzyskuje się przez podniesienie siedziska przedniej kanapy. To praktyczne rozwiązanie znane jest już z większego Mastera.

Renault Trafic IIIFot. Renault

Renault Trafic III Renault Trafic III Fot. Renault

Przestrzeń ładunkowa

Podczas projektowania nowego Trafica, konstruktorzy chcieli stworzyć jak najpraktyczniejsze wnętrze swojego modelu. Wiele wskazuje, że to im się udało. Dobrym pomysłem okazują się dwie klapy w przegrodzie oddzielającej przestrzeń pasażerską od ładunkowej oraz luka pod kanapą. Dzięki temu nowym dostawczakiem Renault możemy przewieźć najdłuższe przedmioty w tym segmencie pojazdów - o długości do 3,75 m w wersji L1 oraz 4,15 m w wersji L2.

Mechanizm blokady tylnych lewych drzwi umożliwia przewóz jeszcze dłuższych przedmiotów. Dzięki niemu kierowca może jechać z otwartymi prawymi tylnymi drzwiami i zamkniętymi drzwiami lewymi z widoczną tablicą rejestracyjną.

Renault Trafic III

W celu dodatkowego zwiększenia pojemności, w nowym Traficu opcjonalnie jest dostępna wewnętrzna półka podsufitowa o ładowności do 13 kg. Dzięki długości 2 m i wysokości 25 cm umożliwia ona na przykład przewóz dziesięciu miedzianych rur o długości 2 m lub drabinki. W celu zwiększenia dopuszczalnego obciążenia wzmocniono poprzeczkę dachową. W celu unieruchomienia przewożonych przedmiotów nowy Renault Trafic może być wyposażony nawet w 18 uchwytów mocujących w wersji L2, w tym 8 w podłodze (w wersji L1 do 16 uchwytów mocowania, w tym 6 w podłodze).

Renault Trafic III

W nowym Traficu jest też dostępna karta hands free, znana z innych osobowych modeli marki. Jest to karta z podwójną funkcją dostępu bezkluczykowego: po pierwsze umożliwia włączenie/wyłączenie stacyjki poprzez pojedyncze wciśnięcie przycisku "Start" w samochodzie, a po drugie zablokowanie/odblokowanie drzwi poprzez wciśnięcie przycisku w klamce po stronie kierowcy, pasażera lub tylnych drzwi. Umieszczony na karcie przycisk "bagażnik" umożliwia otwarcie samych drzwi tylnych, pozostawiając całą przednią strefę pojazdu zamkniętą. Funkcja ta jest szczególnie przydatna w przypadku częstych załadunków/rozładunków.

Karta Renault Hands FreeFot. Renault

Renault Trafic III Renault Trafic III Renault Trafic III / fot. Renault

Jednostki napędowe

Gama silnikowa nowego Renault Trafic obejmuje turbodoładowane jednostki wysokoprężne poddane downsizingowi. Zostały one stworzone na bazie silnika 1.6 dCi najnowszej generacji (R9M) i zawierają szereg rozwiązań, pozwalających obniżyć zużycie paliwa - średnio o ok. 1 litr/100 km w porównaniu z poprzednikiem.

Do wyboru będą dwa silniki Diesla z pojedynczym układem doładowania o zmiennej geometrii:

1) dCi 90 (260 Nm) - najtańszy i najsłabszy wariant, przewidziany głównie do użytku miejskiego,

2) dCi 115 (300 Nm) - wyższa moc i moment obrotowy mają pozwalać na przewóz większych ładunków, a także zapewniać lepsze osiągi przy nadal niskim zużyciu paliwa.

Dla bardziej wymagających klientów przygotowano mocniejsze jednostki Twin Turbo z podwójnym doładowaniem (obie wyposażone są w system Stop & Start, w dCi 140 można z niego zrezygnować):

3) Energy dCi 120 (320 Nm) - łączy wyjątkowo niskie zużycie paliwa (według danych producenta średnie spalanie wynosi 5,9 l/100 km w wersji furgon i 5,7 l/100 km w wersjach osobowych) z wysokim komfortem i elastycznością pracy

4) Energy dCi 140 (340 Nm) - charakteryzuje się większą mocą i dynamicznymi przyspieszeniami na niskich obrotach, dzięki niemal natychmiastowo dostępnemu wysokiemu momentowi obrotowemu (270 Nm już od 1250 obr./min.). Silnik ten najlepiej nadaje się do przewożenia dużych ładunków, pokonywania długich tras, holowania oraz użytkowania w górzystym terenie.

Wszystkie jednostki napędowe spełniają wymagania normy czystości spalin Euro 5 i są już obecnie przystosowane do spełnienia wymagań przyszłej normy Euro 6b. W celu dalszego obniżenia kosztów użytkowania, poza niskim zużyciem paliwa wydłużono także okresy międzyprzeglądowe. Wymiana oleju jest przewidziana co 2 lata lub 40 000 km. Łańcuch rozrządu jest bezobsługowy.

Renault Trafic III

Renault Trafic IIIRenault Trafic III / fot. Renault

Renault Trafic III Renault Trafic III Fot. Renault

Rozwiązania wspomagające prowadzenie

Renault Trafic trzeciej generacji może zostać wyposażony w cztery nowe systemy wspomagające prowadzenie pojazdu.

Pierwszym z nich jest kamera cofania, której obraz wyświetlany jest w centralnym lusterku wstecznym lub na ekranie nawigacji (w wersjach z R-Link). Umieszczenie kamery w pobliżu trzeciego światła stopu nad tylnymi drzwiami/tylną klapą zapewnia dobrą widoczność strefy znajdującej się za pojazdem (widoczność w bezpośrednim sąsiedztwie zderzaka, dobre wyczucie rogów i górnej krawędzi tyłu nadwozia), umożliwiając precyzyjne manewrowanie, szczególnie w wersji nieprzeszklonej.

Renault Trafic III

Praktycznym rozwiązaniem jest również lusterko szerokokątne zamontowane w osłonie przeciwsłonecznej pasażera. Dodatkowe lusterko dwukrotnie powiększa pole widzenia w kierunku tylnego prawego rogu pojazdu, pozwalając dostrzec kierowcy obiekty znajdujące się w tzw. "martwym polu".

Renault Trafic III

Pozostałymi pomocnymi elementami  wyposażenia nowego Trafica są:

- podwójne asferyczne lusterko wsteczne, ułatwiające manewrowanie,

- system wspomagania ruszania pod górę, włącza się automatycznie przy ruszaniu z miejsca na drodze o nachyleniu powyżej 10 proc. Podczas ruszania utrzymuje przez dwie sekundy samochód na podjeździe, uniemożliwiając jego cofnięcie się i dając kierowcy czas na zdjęcie nogi z pedału hamulca i wciśnięcie pedału gazu,

- Extended Grip, system poprawiający właściwości trakcyjne pojazdu na niestabilnych nawierzchniach. Aktywowany optymalizuje działanie ESC ułatwiając ruszanie z miejsca w trudnych warunkach drogowych.

Więcej o:
Copyright © Agora SA