Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate | Test | Dla mało wymagających

Jedni potrzebują drogiego i prestiżowego smartfona z milionem funkcji, drugim wystarczy stara Nokia. Za pomocą obu telefonów można się komunikować. W motoryzacji jest tak samo, przemieszczać się można na wiele sposobów. Testem, do której grupy Ty się zaliczasz, jest Dacia Logan MCV

Najpierw dokładnie obejrzyjmy Logana kombi. Poprzednik udawał kombivana, jednak po wprowadzeniu do oferty modelu Dokker druga generacja Logana MCV to klasyczne kombi, wyrośnięte, ale należące do segmentu B. Samochód niczym się nie wyróżnia, jest po prostu poprawny. Nawet styliści Volkswagena mają większy rozmach, ale tutaj nie o to chodzi. Dacia to przecież marka budżetowa.

To widać również we wnętrzu, w którym znajdziemy wiele elementów z poprzednich modeli Renault (właściciela Dacii). O cięciu kosztów przypominają m.in. twarde plastiki (są dobrze spasowane), centralny podłokietnik (przypominający wytwór praktykanta), przyciski do elektrycznej regulacji szyb zlokalizowane na desce rozdzielczej oraz jeden obrotomierz dla wszystkich wersji napędowych (benzynowych i wysokoprężnych). Ponadto kolumna kierownicza jest regulowana tylko w pionie, co jest nieporozumieniem w dzisiejszych czasach. Zajęcie odpowiedniej, wygodnej pozycji za kierownicą Dacii stanowi poważny problem.

Poprzednik udawał kombivana, jednak po wprowadzeniu do oferty modelu Dokker druga generacja Logana MCV to klasyczne kombi.

W tych okolicznościach pozytywnie zaskakuje kolorowy ekran dotykowy, za pomocą którego łatwo obsługuje się radioodtwarzacz i system nawigacyjny. W dodatku system multimedialny kosztuje tylko 950 zł. I pomyśleć, że inni, bardziej renomowani producenci często nie mogą zrozumieć, że nawigacja nie jest już luksusem. W przypadku Dacii jest tylko jedno ale, wspomniany system możemy zamówić wyłącznie w przypadku najbogatszej wersji Laureate...

Wady mamy już za sobą, pora na zalety Logana MCV. Największą jest ogromny bagażnik o pojemności 573 litrów. Nikt w klasie nie oferuje takiej przestrzeni ładunkowej, nawet Skoda Fabia Combi (530 litrów). Wnętrze również jest całkiem przestronne. Kombi Dacii okazuje się zatem uniwersalnym środkiem transportu, którym przewieziemy towar oraz pojedziemy całą rodziną na wakacje.

Testowany egzemplarz jest napędzany silnikiem 1.5 dCi w mocniejszej, 90-konnej wersji. Turbodiesel wydaje się być najlepszym wyborem. Jest najbardziej elastyczny w gamie, a do tego najoszczędniejszy (zużywa 5,5 l/100 km w trybie mieszanym). Niestety jest też najdroższy. Nawet z tym silnikiem osiągi Dacii nie są zbyt wysokie (12,1 s do "setki"), ale samo auto skłania raczej do mało dynamicznej jazdy.

Dacie projektowane są głównie z myślą o krajach rozwijających się, gdzie normą są drogi gorszej jakości, więc zawieszenia tych aut mają miękkie nastawy. Z Loganem MCV jest tak samo, co sprawdza się także na polskich drogach. Traci na tym precyzja prowadzenia, szybsze pokonywanie zakrętów nie jest zalecane. Swoje trzy grosze ma w tym także "gumowaty" układ kierowniczy.

Dacia Logan - ogłoszenia samochodów używanych

Zaletą Dacii są niskie ceny, ale dotyczy to przede wszystkim podstawowych wersji modeli. Logan MCV kosztuje od 33 900 zł. Ta cena odnosi się do odmiany Access, w której nie ma możliwości montażu klimatyzacji, z wolnossącym silnikiem 1.2 o mocy 75 KM. Najtańszy silnik Diesla 1.5 dCi/75 KM (od wersji Ambiance) kosztuje od 45 400 zł. Testowany, bogato wyposażony wariant 90-konny to wydatek już 52 400 zł (Laureate). Dużo? Rozsądnie? Wszystko zależy od punktu widzenia.

Summa summarum

Dacia Logan MCV to samochód, który niczego nie udaje. Nie znajdziemy tu zbędnych ozdobników, w zamian otrzymujemy wysoką funkcjonalność za niewygórowane pieniądze. Dacia to dobra propozycja dla kogoś, kto woli nowe auto od używanego, nie zwraca uwagi na markę i preferuje spokojny styl jazdy.

Gaz

Duży bagażnik, oszczędny silnik, system multimedialny z nawigacją w korzystnej cenie

Hamulec

Niewygodna pozycja za kierownicą, niska jakość wykonania, tylko trzy gwiazdki w teście Euro NCAP

Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate | Kompendium

*zużycie paliwa w trybie mieszanym mierzymy na ustalonej przez nas trasie testowej

ZOBACZ TAKŻE:

Dacia Dokker Van 1.5 dCi Confort | Test | Tania siła robocza

Copyright © Agora SA