Gazeta.pl > Testy >  DługiDystans >  Opinie

Opel Corsa C (2000-2006) - opinie Moto.pl

Dariusz Dobosz
14.12.2006 15:14
A A A Drukuj
Trzecia generacja małego Opla okazała się równie udana jak dwie poprzednie. Taka koncepcja miejskiego auta, sprawdzona i dopracowana, wciąż jest atrakcyjna.
Dla kogoś, kto szuka niedużego miejskiego samochodu na polskim rynku wtórnym, nadarza się dobra okazja. Właśnie wprowadzono do sprzedaży Corsę czwartej generacji, ceny poprzedniej z pewnością spadną. Daje to możliwość kupna w atrakcyjnej cenie pojazdu, który wśród małych aut wyróżnia się nie tylko funkcjonalnym i przestronnym wnętrzem czy solidnością wykonania, ale również wysokim poziomem technicznym.

W Corsie C znajdziemy elektryczne wspomaganie kierownicy, zautomatyzowaną skrzynię biegów (działa jak automat, nie trzeba używać sprzęgła), silniki benzynowe Twinport z kanałem dolotowym o zmiennej długości (bardziej elastyczne i oszczędniejsze) oraz wysokoprężne, doładowane silniki z wysokociśnieniowym zasilaniem typu common-rail (spokojna praca, dobre osiągi).

Corsa ma zawieszenie świetnie sprawdzające się na zakrętach, nowoczesne i dynamiczne silniki (nieco słaby wydaje się tylko trzycylindrowy 1.0 12V), jest tania w eksploatacji i atrakcyjna z wyglądu.

W Corsie trudno doszukać się istotnych wad, może dlatego sprzedała się w blisko 10 mln egzemplarzy. Tak imponujący wynik przekłada się na bogatą ofertę rynku wtórnego. Rzeczywiście, jest w czym wybierać. Ci, którzy mieli już do czynienia z Corsą C, krytykują najczęściej wymagające przyzwyczajenia wspomaganie układu kierowniczego (początkowo kierowanie wydaje się mało precyzyjne), a także zbyt małą skuteczność przednich reflektorów.

Warto dodać, że na bazie Corsy C zbudowano funkcjonalny model Combo Tour, który z powodzeniem może pełnić funkcję pojazdu rodzinnego, rekreacyjnego albo uniwersalnego. Prowadzący działalność gospodarczą mogą z kolei sięgnąć po furgonetkę Combo.

Silnik

Najwięcej zastrzeżeń można mieć do silnika 1.0 12V. Początkowo notowano w nim problemy z przepływomierzem powietrza. Dziwnie zachowuje się także napęd rozrządu, w którym zastosowano łańcuch. Zazwyczaj takie rozwiązanie należy do bardzo trwałych, w tym przypadku łańcuch wraz z elementami napinającymi może wymagać wymiany już po 60-70 tys. km. W innych silnikach zdarzają się jedynie drobne awarie, najczęściej czujnika ciśnienia oleju, czujnika obrotów wału korbowego, zaworu recyrkulacji spalin albo sondy lambda.

Przeniesienie napędu

Stosunkowo często pojawia się problem z zewnętrznym mechanizmem zmiany biegów. Gdy nie można zmienić przełożenia, wcale nie musi być winna skrzynia biegów. Zawodzą plastikowe elementy łączące dźwignie. Po wymianie na metalowe problem znika zupełnie.

Instalacja elektryczna

Zdarzają się uszkodzenia elektrycznego silnika wycieraczek przedniej szyby, co wynika zazwyczaj z zacierania się elementów mechanicznych. Nierzadko przepala się także elektryczny silnik tylnej wycieraczki. Stosunkowo często pojawia się niesprawność immobilisera i elektrycznych sterowników szyb.

Układ wydechowy

Odporność wydechu na korozję jest słaba. Najszybciej ulega przerdzewieniu tłumik końcowy.

Zawieszenie

Elementy podwozia są w Corsie C wyjątkowo trwałe i dobrze radzą sobie z dziurawymi polskimi drogami. Wzmożonej uwagi wymagają jednak łączniki stabilizatora.





Historia.
2000, jesieńpremiera modelu, silniki 1.0 12V (58 KM), 1.2 16V (75 KM), 1.4 16V (90 KM), 1.8 16V (125 KM), 1.7 16V (turbodiesel z wtryskiem bezpośrednim, 65 KM lub 75 KM);
2001, wiosnaskrzynia biegów Easytronic;
2002, jesieńsportowa wersja OPC z silnikiem 1.6 16V (175 KM);
2003, latoniewielka modernizacja nadwozia (zmieniona nieco przednia część pojazdu), nowe silniki 1.0 12V Twinport (60 KM), 1.4 16V Twinport (90 KM), 1.3 16V CDTi (turbodiesel, common-rail, 70 KM), 1.7 16V CDTi (turbodiesel, common-rail, 100 KM);
2006, latopremiera Corsy D (IV generacja)


Awaryjność

Rankingi niezawodności pokazują, że Corsa trzeciej generacji w początkowej fazie produkcji musiała dość często odwiedzać warsztaty. W kategorii wiekowej cztery-pięć lat niemiecki TÜV stawia ten model na 48. miejscu, a niemiecka DEKRA - aż na 70. pozycji. Doskonalenie konstrukcji przyniosło wyraźne efekty.

1 2 następne »

Dodaj swój komentarz:
Autor:
Login / Pseudonim: Hasło:
Komentuj pod pseudonimem jako Gość lub zaloguj się
| Załóż konto
Komentarz:
2011, 161 900 PLN
2006, 31 900 PLN
2009, 33 800 PLN
2013, 54 890 PLN
2009, 29 900 PLN
2012, 59 900 PLN
2013, 37 884 PLN
2013, 69 990 PLN

Czy zaopatrzyłeś się już w odblaski?

  • 28%

    Stać mnie na mandat 500 zł (72)

  • 28%

    Mieszkam w mieście, moja rodzina ich nie potrzebuje (72)

  • 28%

    Tak, mam już od dawna, dla siebie i rodziny (71)

  • 16%

    Nie, jeszcze nie mam, ale planuję kupić (41)

Liczba oddanych głosów: 256