Opel Corsa - opinie Moto.pl

I co z tego że mały, skoro może dostarczyć nam naprawdę sporo radości! Choć tak chętnie kupowane przez kobiety, nie jest to auto typowo ?kobiece? - to po prostu subtelny, pozbawiony tandetnych ozdóbek, dający poczucie komfortu i bezpieczeństwa pojazd. W dodatku oszczędny
Metryczka:

Nowy model, zarówno w wersji trzy-, jak i pięciodrzwiowej, zadebiutował we wrześniu 2000 roku. W ubiegłym roku zdecydowano się na delikatny facelifting - poprawiono jakość materiałów w kabinie, zmieniono także grill i krój świateł z przodu. Wśród wystawionych do sprzedaży Opli dominują Corsy z benzynowym silnikiem 1.0 (58 KM, trzy cylindry, 12 zaworów, do setki - rozpędza się w 16 s) i 1.2 (75 KM, setka po 13 sekundach) oraz, co zaskakujące, z silnikiem Diesla - 1.7 (65 lub 75 KM, produkcji GM lub Isuzu, w nowszych już 100 KM).

Powoli zaczynają się także pokazywać samochody z silnikiem Diesla 1.3 (70 KM, wspólna konstrukcja GM i Fiata), jednak do największej rzadkości należą benzyniaki 1.4 (90 KM) i gwarantujący sportowe emocje 1.8 (125 KM). Warto zainteresować się autem z automatyczno-sekwencyjną skrzynią biegów Tiptronic. Co ciekawe, sama skrzynia nie różni się niczym od manualnej - "dołożono" jedynie specjalny mechanizm, który za nas zmienia biegi. Co jeszcze ciekawsze, Tiptronic w Corsie sprawdza się doskonale, a to samo rozwiązanie zastosowane w Citroenie C3 (pod nazwą Sensodrive) może spowodować przewlekłą nerwicę...

Bolączki:

Odradzamy zakup auta użytkowanego wcześniej jako nauka jazdy, problemy ze sprzęgłem i skrzynią biegów niemal gwarantowane. Szukając Corsy, na pewno natrafimy na oferty aut poleasingowych. Nawet jeśli ma nieszczęsną kratkę, warto się takim autem zainteresować - mimo że nikt się nad nim nie rozczulał, to wszystkie przeglądy wykonywane były w terminie, a i cena może być odpowiednio atrakcyjna. Części eksploatacyjne są dość tanie - filtr powietrza kosztuje w hurtowni 30-40 zł, paliwa - 45 zł, oleju - 25 zł, pasek rozrządu w zależności od silnika od 80 do 160 zł.

Mechanizm zmiany biegów

Najczęściej psuje się w autach z "L" na dachu, jednak taka awaria może się przytrafić także osobom wrzucającym biegi z rozmachem. Wymiana plastikowego elementu na szczęście nie jest ani zbyt skomplikowana, ani droga.

Elektronika

Przy niewłaściwie dobranej instalacji gazowej istnieje ryzyko, że wybuch mieszanki zamiast w komorze spalania nastąpi w kolektorze dolotowym. Niestety, po drodze zniszczy przepływomierz (koszt nowego - ok. 850 zł, używany 400 zł). Czasem uszkodzeniu ulegają także zawory recyrkulacji spalin (wymiana kosztuje ok. 600 zł).

Łączniki stabilizatora

W autach eksploatowanych na naszych drogach należy wymieniać co 30 000-50 000 km. Szybciej zużywa się zawieszenie z prawej strony (częściej wpada na studzienki). Auta eksploatowane na Zachodzie Europy wymagają wymiany łączników stabilizatora średnio co 100 000 km, a jeśli właściciele nigdy nie byli swoim autem w Polsce - nawet co 130 000 km.

Nasze typy:

Może narazimy się na złośliwe uśmieszki, ale z wielką przyjemnością pojeździmy Corsą z automatyczną skrzynią Tiptronic. Niestety, w tym tygodniu znaleźliśmy tylko jedno takie auto - niebieskie i trzydrzwiowe, ale za to na ładnych alufelgach, z szyberdachem i wspomaganiem. Auto przyjechało do nas kilka miesięcy temu z Niemiec i pewnie dlatego możemy dalej wymieniać wyposażenie dodatkowe: system kontroli trakcji, ABS, radio z CD i regulacją na kole kierownicy, cztery poduszki.

Ceny modelu sprawdzisz tutaj.

Jacek Balkan

Więcej o: