Rover 75 - opinie Moto.pl

Ten samochód warto kupić z kilku powodów - jest relatywnie tani, całkiem bezpieczny i prawie bezawaryjny
Miłośników świecidełek zachwyci także wygląd auta i mnóstwo pochromowanych dodatków. Jednak to, co najpiękniejsze, czeka na nas w kabinie, na wysokości wzroku kierowcy. Jedna z najbardziej oryginalnych desek rozdzielczych, jaka kiedykolwiek została wyprodukowana. Zachwycające wskaźniki, barokowe podświetlenie, przepiękna kierownica. I zegarek - a raczej czasomierz - umieszczony centralnie. Jeśli nieco opuścimy wzrok, dostrzeżemy już mniej intrygujący czarny plastik w konsoli środkowej. Szkoda, bo niewiele brakowało, a wnętrze tego auta mogło jeszcze długo uchodzić za wzór.

Metryczka

Rover 75 mimo dość wysokiej ceny jest jednym z popularniejszych modeli tej firmy na naszym rynku, a do niedawna był także najlepiej sprzedającym się modelem - był, gdyż oficjalnie przedstawicielstwo Rovera w Polsce przeszło do historii.

Wśród oferowanych do sprzedaży "siedemdziesiątkipiątki" większość pochodzi z bezpośredniego importu. Na szczęście marki uznawane w Polsce za mało chodliwe trafiają do nas najczęściej po niegroźnych stłuczkach, więc najczęściej poduszki powietrzne (przynajmniej cztery) znajdują się na swoich miejscach. Kolejną jego zaletą jest spory wybór silników - benzynowych 1.8 (120 KM i 150 KM w wersji turbo, ok. 11,5 i 10 s do setki), 2.0 V6 (150 KM, 10 s do setki) i flagowy 2.5 V6 (177 KM, czas rozpędzania - ok. 9 s). W ofercie jest także diesel - w dodatku bardzo nowoczesny (2.0 16 V z układem Common Rail o mocy 116 lub 131 KM) - wyprodukowany przez BMW. Osiągi auta z takim napędem nie są może imponujące (12 i 10,5 s), ale na stacji benzynowej będziemy się czuli jak w każdym innym sklepie, a nie jak w domu.

Bolączki

Do aut brytyjskich przylgnęła etykietka awaryjnych - nie jest to jednak wina samych samochodów, ale raczej specyfika naszego rynku - przez wiele lat specjalistyczny serwis w naszym kraju nie istniał, a dzisiejsze autoryzowane stacje również nie cieszą się zbyt dobrą opinią. Nastawione są raczej na drenaż kieszeni klientów, zresztą coraz rzadziej zaglądających. Podobnie sporym problemem może być zakup...



Części

Bez problemu dostaniemy wszystkie eksploatacyjne, w tym także amortyzatory i elementy zawieszenia, i to nie tylko oryginalne, ale także dobrej jakości zamienniki. Problemy zaczynają się w momencie bardziej skomplikowanej naprawy silnika bądź osprzętu. Nie dość, że niejednokrotnie musimy na nie długo czekać, to jeszcze słono zapłacimy. Rozwiązaniem mogą być (nieliczne) punkty sprzedające części używane.

Silniki

Będące konstrukcją Rovera (czyli wszystkie benzynowe) są dość wrażliwe na wysoką temperaturę - dlatego warto od czasu do czasu kontrolować stan chłodnicy i przewodów. Prawdopodobnie z tego powodu dość często zdarzają się awarie uszczelki pod głowicą - średnio co 100 tys. km. Na szczęście w dzisiejszych czasach nie jest to już poważna awaria, a raczej prosta naprawa zajmujące kilka godzin.

Wnętrze

Choć przepiękne, po kilku latach eksploatacji wydaje dźwięki mało samochodowe. Najbardziej trzeszczy schowek nad kolanami pasażera, choć na szczęście nie we wszystkich egzemplarzach.

Osprzęt

Czasem może człowieka szlag trafić, jeśli otwarte na chwilę okno nie będzie się chciało zamknąć albo klapka wlewu paliwa - otworzyć. Do wadliwych należą też niektóre elementy osprzętu silnika, np. przepływomierze.

Ceny modelu sprawdzisz tutaj.

Jacek Balkan

Więcej o: