Opel Omega B - opinie Moto.pl

Nieważne, w jakim stanie i z jakim silnikiem. Na Omegę chętnych nie brakowało i nie brakuje - spokojnie można zaryzykować stwierdzenie, że to jedno z popularniejszych u nas aut klasy wyższej

Nowoczesny, ale nie nazbyt ekstrawagancki wygląd auta pozwolił firmie Opel zdystansować swojego głównego rywala w walce o uznanie klientów - Forda Scorpio. Czy szukając dużego, wygodnego auta warto się rozejrzeć za Omegą?

Metryczka

Dwie wersje nadwozia (sedan i kombi), bardzo duży wybór silników - od najmniejszego 2.0 litra (o mocy, w zależności od ilości zaworów - 115 lub 136 KM) przez 2.5 V6 (170 KM) po największy w gamie silników benzynowych 3.0 V6 (211 KM). Zwolennicy diesli mają do wyboru dwie pojemności - 2.0 i 2.5 litra, oba silniki mają turbodoładowanie, moc wynosi odpowiednio 100 i 130 KM.

Zarówno silniki benzynowe, jak i diesla nie sprawiają większych kłopotów właścicielom, o ile są odpowiednio eksploatowane i serwisowane (trzeba pamiętać o terminowej wymianie pasków rozrządu). Mniejsze silniki benzynowe powinny bez problemu (i remontu) zrobić ok. 350 tys. km, V6 ok. 500 tys., podobnie diesle.

UROK

To chyba nie jest auto do wielbienia - nie ma w nim nawet odrobiny szaleństwa czy ekstrawagancji. Chyba że ktoś ma najmocniejszą wersję benzynową - w tej, o ile jest się właścicielem stacji benzynowej, można się zakochać.

BOLĄCZKI

Wiek dziecięcy

Niestety, w pierwszych egzemplarzach (do początku 1995 roku) zdarzają się problemy niespotykane w młodszych autach. Problemem jest na przykład rdza (pojawia się w różnych miejscach, najczęściej jako pierwsze trawione są krawędzie błotników z tyłu).

Silentblocki, wahacze, łączniki stabilizatora

W zależności od naszego stylu jazdy przednie zawieszenie wytrzymuje od 25 tys. do 60 tys. km.

Szkła reflektorów

Po kilku latach eksploatacji nadają się do wymiany - element auta zdecydowanie niedopracowany.

Zegary, wskaźniki, kontrolki

Nieoczekiwanie gasną lub zaczynają pokazywać głupoty. O ile wyjęcie "budzików" nie jest problemem, o tyle naprawy nikt nie chce się podjąć. Pozostaje nam wymiana na nowe (majątek!) bądź używane.

Ograniczniki drzwi

wykonano z plastiku. Któregoś dnia odchodzą one do przeszłości - wtedy drzwi otwieramy z prawdziwym, dosłownym rozmachem.

Rozdzielacz wody

Działa bez zarzutu do momentu, w którym zaczyna przeciekać.

Ubytek płynu chłodzącego = przegrzanie = kłopoty.

Wycieraczki przedniej szyby

pewnego dnia przestają działać. Pół biedy, jeśli usterka "wychodzi" przy spryskiwaniu szyby, gorzej, jeśli w trakcie oberwania chmury.

Nasze typy:

Mimo dużej liczby drobnych usterek, częściowo wynikających z niedopracowania pierwszych egzemplarzy, niedokładnego montażu i pośpiechu, Opel Omega to naprawdę porządne auto. Wybierając się go kupić, musimy pamiętać o jednym - im samochód chętniej kupowany, tym bardziej zmasakrowane egzemplarze trafiają do naszych warsztatów. Warto przed podpisaniem umowy kupna-sprzedaży podjechać na podnośnik i dokładnie obejrzeć płytę podłogową - czy auto nie było "ćwiartowane" (jedna czwarta, a w skrajnych przypadkach nawet połowa auta, jest wycinana, a następnie w tak przygotowaną przestrzeń fachowiec wkłada kawałek innego auta, rozbitego z innej strony).

Ceny modelu sprawdzisz tutaj .

Jacek Balkan

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.