Toyota Yaris II (2006 - 2011) - opinie Moto.pl

Japoński "mieszczuch" nie wyróżnia się ani wyglądem ani funkcjonalnością, ale pod względem niezawodności może być wzorem dla konkurentów

Pierwsza generacja Yarisa zyskała duże uznanie i miano jednego z najbardziej udanych aut segmentu miejskiego. Druga generacja otrzymała niełatwe zadanie kontynuowania sukcesu poprzednika, i to w obliczu znacznie silniejszej konkurencji. Toyota postanowiła lepiej przygotować model do rynkowej batalii, dlatego przede wszystkim wydłużyła nadwozie o 11 cm.

Yaris wciąż był jednak samochodem krótszym od niektórych rywali, co pozornie stanowiło jego wadę. W praktyce okazało się jednak, że mniejsze gabaryty uczyniły z niego samochód niezwykle zwrotny i łatwy w parkowaniu, a we wnętrzu wcale nie odczuwa się ciasnoty. Nawet bagażnik można uznać za pojemny. W zależności od położenia przesuwanej, tylnej kanapy, jego pojemność wynosi od 272 do 363 l.


Toyota Yaris, Renault Clio, Skoda Fabia, Peugeot 208, Volkswagen Polo - konfrontacja

Podwozie Yarisa II zapewnia precyzyjne prowadzenie i dobry komfort jazdy. Ale nie brakuje też wad, widocznych przede wszystkim w przedziale pasażerskim. Sporo tu przeciętnego plastiku, który nie wygląda najlepiej i pozbawia samochód elegancji. Zestaw wskaźników, zamontowany centralnie tak jak w poprzedniku, nie u wszystkich budzi entuzjazm. Problematyczna jest przede wszystkim czytelność wskazań. Skromne rozmiary siedziska tylnej kanapy dają się we znaki jadącym na niej pasażerom na dłuższych trasach.

Rekompensatę za niedociągnięcia stanowi jednak wysoka niezawodność auta, porównywalna z modelem pierwszej generacji. Dzięki temu Yaris II nie jest drogi w użytkowaniu. Koszty utrzymania, poza paliwem i materiałami eksploatacyjnymi, sprowadzają się raczej do regularnej obsługi czy przeglądów. Na liczne, tanie zamienniki nie ma co liczyć, ale fabryczne części zamienne nie są wyjątkowo drogie.

Historia modelu

2005 - premiera modelu, nadwozie hatchback 3d lub 5d, silniki benzynowe 1.0 (69 KM) i 1.3 (87 KM), turbodiesel 1.4 D-4D (90 KM)
2007 - sportowa wersja TS z benzynowym silnikiem 1.8 (133 KM)
2009 - niewielka modernizacja (nowy zderzak przedni, zmienione reflektory przednie i tylne lampy), benzynowy silnik 1.33 (101 KM) i turbodiesel 1.4 D (90 KM)
2011 - premiera Yarisa III

Awaryjność

Raport awaryjności samochodów TÜV 2013

Kategoria wiekowa    Lokata    Liczba aut w zestawieniu
2-3 lata                         7                          132
4-5 lat                          31                         121
6-7 lat                          22                         107

Raport awaryjności samochodów DEKRA 2013

Przebieg                                  Ocena
0-50 000 km                       Bardzo dobra
50 000 - 100 000 km            Bardzo dobra
100 000 - 150 000 km          Bardzo dobra

Wprowadzaniu na rynek Yarisa II towarzyszyła podobna liczba problemów jak w przypadku pierwszej generacji modelu. Firma przeprowadziła cztery serwisowe akcje przywoławcze, by poprawiać usterki zauważone w samochodzie. Pierwsza odbyła się wiosną 2007 r. i miała na celu zlikwidowanie ewentualnych problemów z bocznymi poduszkami powietrznymi (nie zapewniały pełnej ochrony) i zagłówkami (mogły odpadać od oparć podczas kolizji).


Honda Jazz (2001-2008) - opinie Moto.pl

Wiosną 2009 r. po raz drugi wzywano do warsztatów właścicieli niektórych Yarisów II, by sprawdzić sprawność napinaczy pasów bezpieczeństwa. Na początku 2010 r. przeprowadzono serwisową akcję nawrotową, służącą skontrolowaniu działania pedału "gazu" (kondensacja wilgoci mogła prowadzić do zacierania się mechanizmu i problemów z powracaniem pedału).

Jesienią 2011 r., podczas kolejnej akcji autoryzowane warsztaty eliminowały możliwość odrywania elementów wykończenia z lewego przedniego słupka (mogły ranić jadących).

Nadwozie

To rzadkie zjawisko, ale w przypadku Yarisa II starsze egzemplarze są lepiej zabezpieczone przed korozją. Ognisk korozji trzeba szukać przede wszystkim w wersjach po modernizacji.

Podwozie

Zawieszenia Yarisa II odznaczają się wysoką trwałością. Podwoziowe awarie pojawiają się głównie w systemie ABS (czujniki).

Silniki

Awarie silników w Yarisie II zdarzają się rzadko. Problemy sprowadzają się do wycieków płynu chłodzącego z pompy w jednostkach 1.33 albo podwyższonego zużycia oleju w trzycylindrowcu 1.0 (nietrwałe pierścienie tłokowe).

Przeniesienie napędu

Przekładnie manualne pracują z reguły bezawaryjnie. Zautomatyzowanych skrzyń biegów MMT lepiej unikać ze względu na niedomagania układu sterującego. Naprawa kapryśnej elektroniki jest niestety kosztowna i może się szybko powtórzyć. Nietrwałe jest łożysko oporowe sprzęgła przy silniku 1.0.

Co wybrać?

Osiągi silnika 1.0 z pewnością nie każdego zadowolą, podobnie jak jego kultura pracy. To trzycylindrowiec, który nie brzmi szczególnie ładnie i generuje sporo wibracji. Dla Yarisa II optymalnymi wydają się być czterocylindrowy silnik 1.3, znacząco bardziej dynamiczny przy niewiele wyższym spalaniu, albo jedyny w gamie turbodiesel - jeszcze żwawszy i wyraźnie oszczędniejszy. Sporo frajdy z jazdy daje wersja sportowa, ale niełatwo ją znaleźć na rynku wtórnym. Na dodatek używane egzemplarze Yarisa TS są często mocno wyeksploatowane.

VIN

Numer identyfikacyjny VIN wybito na podłodze przedziału pasażerskiego pod prawym, przednim fotelem.

http://www.motoverse.com/tools/vin/toyota.asp
Dekoder numeru VIN dla samochodów Toyota

Ceny

Toyota Yaris - ogłoszenia Autotrader.pl

Linki

https://ycp.fora.pl/
Strona forum dla użytkowników i miłośników Toyoty Yaris

http://www.toyotaklub.org.pl/
Strona Toyotaklub

http://www.fanklubtoyota.pl/
Strona Fanklub Toyota

Gaz

Wysoka niezawodność, dobre własności jezdne, zwrotność i łatwość parkowania, przesuwna tylna kanapa, praktyczne schowki we wnętrzu, spory bagażnik.

Hamulec

Przeciętne wykończenie, mało czytelne wskaźniki, niewygodna tylna kanapa, wysoka cena.

Summa summarum

Yarisa drugiej generacji spodoba się przede wszystkim tym, którzy lubią jednobryłowce. Ale zadowoleni powinni być również ci, którzy bardziej cenią niezawodność niż wyrafinowaną stylizację czy wzorową funkcjonalność. Yaris II nie jest ani mistrzem estetyki, ani wzorem przestronności, ale jeśli utrzymywany jest w dobrym stanie technicznym to wyjątkowo rzadko trafia do warsztatu. Kupując ten model trzeba jednak nastawić się na mało atrakcyjne ceny. Tanie Yarisy to z reguły pułapki z problemami blacharskimi lub mechanicznymi.

Więcej o:
Komentarze (50)
Toyota Yaris II (2006 - 2011) - opinie Moto.pl
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: adasko

    0

    Jeżdżę tym autem czwarty rok. Faktycznie niezawodność jest na wysokim poziomie, gdyby nie ten silnik 1.0 to nie rozmyślał bym nad zmiana na coś mocniejszego i ciut większego. Jestem tez po pakietach serwisowych, ale i tak czasem słychać skrzypienie plastików kokpitu, i mocne drgania. Mimo wszystko w każdą dziurkę na chodniku da się wjechać, świetnie się parkuje na czuja, a w lesie przy dłuższym używaniu klimatyzacji, wyświetlacz wskaźników zaczyna parować, poza tym przy włączonych światłach mijania wyświetlacz wskaźników przygasza się więc w słoneczny dzień nic nie widać, w tedy dobrym rozwiązaniem w dzień są światła do jazdy dziennej.

  • Gość: Lukas

    0

    dla mnie yaris to niezawodny samochód. Kupiliśmy taki dla żony jakiś czas temu. Używany, z salonu Carolina Toyota Włochy i oprócz tankowania, przeglądu i ubezpieczenia nic nie ładujemy w niego :)

  • Gość: dżambo

    0

    Mam Yarisa II z 2010 kupionego na EFL jako auto poflotowe. To niepozorne dość auto ma na serio dobra niezawodność. Zero usterek i jak na ta klasę całkiem dużo przestrzeni. Jako mieszczuch do dojazdów praca-dom-zakupy-działka sprawdza się super.

  • Gość: Spyta

    0

    Spodziewałem się, że z biegiem czasu odczujemy konflikty geopolityczne i nawet jak Morawiecki walczy z cenami to amerykanie i zydzi je winduja

  • Gość: Alicja

    0

    wzrost cen paliw jest tez przez to ze Trump zadecydowal o wyjściu USA z porozumienia nuklearnego z Iranem wiec przez jakis czas ceny paliw beda rosly. nic sie nie da zrobic.

  • Gość: stereo

    0

    oplata emisyjna nie odbije sie na nas. to beda pokrywaly paliwowe korporacje, a nie ludzie. przeciez to nie przez to podrozalo paliwo tylko przez arabow i zydow

  • Gość: Ponton

    0

    Ceny paliw zależą od notowań ropy naftowej. dlatego teraz paliwo poszlo w gore. Arabowie skacza trumpowi

  • Gość: Spark

    0

    prognozy średnich cen ropy na najblizszy czas przez to ze usa zerwalo porozumienie nuklearne z iranem są niestety teraz wyzsze niż miesiac temu.

  • Gość: Bobo

    0

    wzrost cen paliw jest tez przez to ze Trump zadecydowal o wyjściu USA z porozumienia nuklearnego z Iranem wiec przez jakis czas ceny paliw beda rosly. nic sie nie da zrobic.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX