Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

Model 207, zgrabne auto miejskie, to większy i wygodniejszy następca popularnej kiedyś "dwieścieszóstki"

Peugeot 206 (1998-2006) - opinie Moto.pl

Podobieństwo kształtów z poprzednikiem sugeruje, że Peugeot 207 to jedynie zmodernizowany model 206, ale w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Samochód jest większy (nadwozie dłuższe o ponad 20 cm), ma bardziej przestronne i ładniej wykończone wnętrze, dysponuje też pojemniejszym bagażnikiem (hatchback 270 l, kombi 337 l).

Zupełnie nowa płyta podłogowa, wspólna z Citroenem C3, pozwoliła poprawić funkcjonalność auta, komfort jazdy i poziom bezpieczeństwa. W niezależnych testach zderzeniowych Euro NCAP Peugeot 207 otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek (model 206 tylko 4 gwiazdki). Lepiej zadbano o stronę eksploatacyjną. Elementy podwozia nie grzeszące trwałością można łatwiej i taniej naprawiać, a koło zapasowe przeniesiono spod podłogi bagażnika (brud i korozja) do wnętrza kufra.

Jazda "dwieściesiódemką" to spora przyjemność, choć nie jest to ekskluzywna limuzyna. Dobrze zestrojone podwozie, odpowiednie przełożenie układu kierowniczego i skuteczne hamulce zapewniają miłe wrażenia. Wygodne fotele, sporo wolnej przestrzeni i dobre wyciszenie sprawiają, że nawet na dłuższych dystansach samochód spisuje się bez zarzutu.

Utrzymanie auta nie wiąże się z dużymi wydatkami pod warunkiem, że wybierzemy mało awaryjną wersję. Model 207 ma prostą konstrukcję, bez technologicznych fajerwerków, i nie wymaga serwisowania w wyspecjalizowanych warsztatach. Fabryczne części nie należą do tanich, ale można je zastąpić zamiennikami o niewygórowanych cenach.

Historia modelu

2006 - premiera modelu, nadwozie hatchback 3d i 5d, silniki benzynowe 1.4 (73 KM), 1.4 (88 KM), 1.6 (109 KM), 1.6 Turbo (150 KM), turbodiesel 1.6 HDI (109 KM) 2007 - silnik benzynowy 1.6 VTi (120 KM), 1.4 VTi (95 KM), turbodiesel 1.6 HDI (90 KM), wersja 207 SW (kombi), sportowa wersja 207 RC z silnikiem 1.6 Turbo (175 KM), kabriolet 207 CC 2009 - silnik benzynowy 1.6 THP (150 KM), niewielka modernizacja (nowy zderzak przedni, reflektory, tylne lampy) 2010 - silnik benzynowy 1.6 THP (156 KM), turbodiesle 1.4 HDI (68 KM), 1.6 HDI Blue Lion (90 KM) oraz 1.6 HDI Blue Lion (112 KM) 2011 - turbodiesel 1.6 HDI Blue Lion (92 KM) 2012 - premiera następcy (208)

Najbardziej awaryjne auta według TÜV

Awaryjność

Raport awaryjności TÜV 2013

Raport awaryjności ADAC 2011

Raport awaryjności DEKRA 2012

Peugeot 207 wchodząc na rynek był samochodem wyjątkowo niedopracowanym. Dla tego modelu ogłoszono kilkanaście serwisowych akcji przywoławczych, pierwsze dwie wiosną 2007 r. Poprawiano wówczas zacisk alternatora, umieszczony zbyt blisko osłony termicznej układu wydechowego (możliwość zwarcia) oraz sprawdzano kable zasilające silnik wycieraczek (możliwość zatrzymania pracy wycieraczek).

Kolejne dwie akcje odbyły się wiosną 2008 r. Jedna z nich objęła sterownik silnika (możliwość niepotrzebnego zmniejszania dynamiki) i wprowadzanie nowego oprogramowania do systemu sterowania, druga zaś dotyczyła nieprawidłowej specyfikacji skrzynki bezpieczników (błędy operacyjne w systemach, brak działania niektórych urządzeń).

Następne dwie akcje ogłoszono jesienią 2010 r. Podczas pierwszej z nich eliminowano możliwość zetknięcia się jednej z rur układu chłodzenia z przewodem hamulcowym, zmieniając położenie przewodu chłodzącego. W razie potrzeby wymieniano przewód hamulcowy. Podczas drugiej akcji wezwano właścicieli aut, w których wadliwie wykonany wał korbowy mógł prowadzić do problemów ze smarowaniem, a w konsekwencji do zatarcia silnika. Efektem wizyty w autoryzowanym serwisie była wymiana silnika.

Najgłośniejsze akcje serwisowe

Wiosną 2011 r. serwisowa akcja przywoławcza objęła te egzemplarze modelu 207, w których stwierdzono możliwość kontaktu tylnych przewodów hamulcowych ze sprężynami tylnego zawieszenia. Sprawdzano wówczas ułożenie przewodów hamulcowych a w razie potrzeby wymieniano je na nowe.

Kilka miesięcy później, jesienią 2011 r., prowadzono aż cztery akcje serwisowe. Najpierw zajęto się wadliwym przewodem masowym akumulatora (zbyt krótki, możliwość zerwania a w konsekwencji unieruchomienie silnika), potem poprawiano jeszcze układ klimatyzacji i mocowanie sterownika silnika. Kabel masowy akumulatora sprawdzany był jeszcze podczas trzech kolejnych akcji na początku 2012 r. oraz wiosną 2012 r.

Nadwozie

O korozję póki co nie ma się co martwić. Najstarsze egzemplarze modelu 207 mają dopiero 6 lat i rdza nie jest im straszna. W wielu egzemplarzach pojawia się skrzypienie karoserii, za które odpowiedzialne są zazwyczaj uszczelki drzwi. Bywa, że skrzypienie pochodzi od elementów podwozia.

Silniki

Najmniej problematyczne są najprostsze konstrukcje benzynowe - 1.4 (73 KM), 1.4 (88 KM) i 1.6 (109 KM). Nie występują w nich na przykład kłopoty z układem chłodzenia, typowe dla mocniejszych odmian benzynowych. Przy ich zakupie koniecznie trzeba sprawdzić, czy temperatura silnika jest na właściwym poziomie. Benzynowce 1.4 VTi (95 KM) oraz 1.6 VTi (120 KM) opracowano wspólnie z koncernem BMW, co stanowi dobrą rekomendację. Realia są jednak nieubłagane - układ zmiennych faz rozrządu (VTi) niekiedy zawodzi. Z kolei w silniku 1.6 THP słabym punktem jest rozrząd, a dokładniej łańcuch rozrządu i jego napinacz. Dodajmy, że silniki THP ze względu na bezpośredni wtrysk benzyny są wyjątkowo drogie w serwisowaniu.

Najbardziej i najmniej awaryjne silniki

Wśród turbodiesli najmniej kłopotliwy jest 1.4 HDI. Wymaga też najmniejszych nakładów na obsługę. Dużo gorzej wypadają wersje 1.6 HDI. Miewają problemy z uszczelnieniem wtryskiwaczy, a po dłuższych przebiegach może dojść do awarii turbosprężarki. By jej uniknąć trzeba dbać o sprawność układu smarowania "turbo", regularnie odwiedzając serwis. Słabym punktem w turbodieslach są filtry cząstek stałych. Lepiej wybierać wersje bez filtra, skorzysta na tym portfel.

Przeniesienie napędu

Gdy pojawia się problem z włączeniem biegu piątego i wstecznego nie trzeba dramatyzować. Przekładnia jest zapewne w porządku, za to linka w mechanizmie sterującym naderwana lub pęknięta. Dorobienie linki jest trzykrotnie tańsze niż kupienie oryginału, ale trzeba pamiętać o odpowiednim zakuciu końcówki od strony skrzyni biegów, by linka nie pracowała pod naprężeniem.

Podwozie

Na wyjątkową trwałość elementów zawieszeń w modelu 207 nie ma co liczyć. Najszybciej zużywają się sworznie wahaczy, łączniki stabilizatora i amortyzatory. Podczas zakupu koniecznie trzeba sprawdzić luzy w przekładni kierowniczej. To częsta przypadłość Peugeotów 207 z dużymi przebiegami.

Instalacja elektryczna

Kaprysy elektroniki w modelu 207 są na porządku dziennym. Może zawodzić sterowanie klimatyzacją, fabrycznie montowany alarm, centralny zamek albo kontrolki na desce rozdzielczej. W wielu przypadkach trudno zdiagnozować niedomagania, bo wszystko wraca do normy zanim odwiedzimy warsztat.

Co wybrać ?

Kto chce naprawdę tanio jeździć Peugeotem 207 powinien wybrać raczej wolnossącą wersję benzynową. Najlepiej 1.4 VTi (95 KM) albo 1.6 (109 KM). Wersje 1.4 o mocy 73 lub 88 KM mają zbyt mało temperamentu. Doładowane benzynowce ujmują osiągami, ale wymagają większych nakładów na serwis i częściej wymagają ingerencji mechaników. Turbodiesle są co prawda bardzo oszczędne i spalają tańsze paliwo, ale sprawiają więcej problemów eksploatacyjnych. Wersje wysokoprężne można polecić tym, którzy naprawdę dużo jeżdżą i sporo zyskają na kosztach paliwa. Odmiana, którą trzeba zdecydowanie odradzić to 1.6 THP, nieudana pod względem trwałości i niezawodności.

VIN

Numer VIN wybito w komorze silnika, w okolicy filtra kabinowego. Numer VIN umieszczony jest również na górnym panelu deski rozdzielczej po stronie lewej. Można go odczytać w lewym dolnym narożniku przedniej szyby.

http://www.vinauto.pl/inf/peugeot_vin,28.html Dekoder numerów VIN dla samochodów Peugeot oraz instrukcja obsługi do posługiwania się dekoderem

Ceny

Peugeot 207 - ogłoszenia Autotrader.pl

Linki

Strona Peugeot 207 Club

Strona Peugeot Klub Polska

Gaz

Wysoki poziom bezpieczeństwa, dobry komfort jazdy, dobre własności jezdne, przestronne wnętrze, duży wybór silników, niskie koszty eksploatacyjne, przystępna cena

Hamulec

Spora awaryjność (choć mniejsza niż w modelu 206), problematyczny silnik 1.6 THP, mało precyzyjna dźwignia zmiany biegów, przeciętny bagażnik

Summa summarum

Peugeot 207 to samochód daleki od ideału pod względem awaryjności, ale koszty napraw podobnie jak koszty obsługowe nie są wygórowane. Portfel przeciętnego kierowcy z pewnością to wytrzyma, bo usterki są zazwyczaj łatwe do usunięcia. Poza tym mimo licznych drobnych mankamentów i częstych niedomagań rzadko zawodzi w trasie i niemal zawsze dowozi swoich pasażerów do celu podróży, czego dowodzi statystyka ADAC. Model 207 można polecić głównie ze względu na wysoki poziom bezpieczeństwa i dobry komfort jazdy. Zarówno w mieście jak i na trasie auto jest przyjemne w prowadzeniu, cieszy oko dobrym wykończeniem i ładną estetyką.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowy Peugeot 308 | Znamy polskie ceny

Nowy Peugeot 308

Więcej o:
Copyright © Agora SA