Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

Model 207, zgrabne auto miejskie, to większy i wygodniejszy następca popularnej kiedyś "dwieścieszóstki"

Peugeot 206 (1998-2006) - opinie Moto.pl

Podobieństwo kształtów z poprzednikiem sugeruje, że Peugeot 207 to jedynie zmodernizowany model 206, ale w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Samochód jest większy (nadwozie dłuższe o ponad 20 cm), ma bardziej przestronne i ładniej wykończone wnętrze, dysponuje też pojemniejszym bagażnikiem (hatchback 270 l, kombi 337 l).

Zupełnie nowa płyta podłogowa, wspólna z Citroenem C3, pozwoliła poprawić funkcjonalność auta, komfort jazdy i poziom bezpieczeństwa. W niezależnych testach zderzeniowych Euro NCAP Peugeot 207 otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek (model 206 tylko 4 gwiazdki). Lepiej zadbano o stronę eksploatacyjną. Elementy podwozia nie grzeszące trwałością można łatwiej i taniej naprawiać, a koło zapasowe przeniesiono spod podłogi bagażnika (brud i korozja) do wnętrza kufra.

Jazda "dwieściesiódemką" to spora przyjemność, choć nie jest to ekskluzywna limuzyna. Dobrze zestrojone podwozie, odpowiednie przełożenie układu kierowniczego i skuteczne hamulce zapewniają miłe wrażenia. Wygodne fotele, sporo wolnej przestrzeni i dobre wyciszenie sprawiają, że nawet na dłuższych dystansach samochód spisuje się bez zarzutu.

Utrzymanie auta nie wiąże się z dużymi wydatkami pod warunkiem, że wybierzemy mało awaryjną wersję. Model 207 ma prostą konstrukcję, bez technologicznych fajerwerków, i nie wymaga serwisowania w wyspecjalizowanych warsztatach. Fabryczne części nie należą do tanich, ale można je zastąpić zamiennikami o niewygórowanych cenach.

Historia modelu

2006 - premiera modelu, nadwozie hatchback 3d i 5d, silniki benzynowe 1.4 (73 KM), 1.4 (88 KM), 1.6 (109 KM), 1.6 Turbo (150 KM), turbodiesel 1.6 HDI (109 KM)
2007 - silnik benzynowy 1.6 VTi (120 KM), 1.4 VTi (95 KM), turbodiesel 1.6 HDI (90 KM), wersja 207 SW (kombi), sportowa wersja 207 RC z silnikiem 1.6 Turbo (175 KM), kabriolet 207 CC
2009 - silnik benzynowy 1.6 THP (150 KM), niewielka modernizacja (nowy zderzak przedni, reflektory, tylne lampy)
2010 - silnik benzynowy 1.6 THP (156 KM), turbodiesle 1.4 HDI (68 KM), 1.6 HDI Blue Lion (90 KM) oraz 1.6 HDI Blue Lion (112 KM)
2011 - turbodiesel 1.6 HDI Blue Lion (92 KM)
2012 - premiera następcy (208)


Najbardziej awaryjne auta według TÜV

Awaryjność

Raport awaryjności TÜV 2013

Kategoria wiekowa Lokata Liczba aut w zestawieniu
2-3 lata 108
132
4-5 lat 103  131


Raport awaryjności ADAC 2011

Klasa Rocznik Ocena
Auta małe 2006 Dobra
Auta małe 2007 Dobra
Auta małe 2008 Bardzo dobra
Auta małe 2009 Bardzo dobra
Auta małe 2010 Bardzo dobra
Auta małe 2011 Bardzo dobra

Raport awaryjności DEKRA 2012

Przebieg  Ocena
0-50 000 km Przeciętna
50 000 - 100 000 km Przeciętna

Peugeot 207 wchodząc na rynek był samochodem wyjątkowo niedopracowanym. Dla tego modelu ogłoszono kilkanaście serwisowych akcji przywoławczych, pierwsze dwie wiosną 2007 r. Poprawiano wówczas zacisk alternatora, umieszczony zbyt blisko osłony termicznej układu wydechowego (możliwość zwarcia) oraz sprawdzano kable zasilające silnik wycieraczek (możliwość zatrzymania pracy wycieraczek).

Kolejne dwie akcje odbyły się wiosną 2008 r. Jedna z nich objęła sterownik silnika (możliwość niepotrzebnego zmniejszania dynamiki) i wprowadzanie nowego oprogramowania do systemu sterowania, druga zaś dotyczyła nieprawidłowej specyfikacji skrzynki bezpieczników (błędy operacyjne w systemach, brak działania niektórych urządzeń).

Następne dwie akcje ogłoszono jesienią 2010 r. Podczas pierwszej z nich eliminowano możliwość zetknięcia się jednej z rur układu chłodzenia z przewodem hamulcowym, zmieniając położenie przewodu chłodzącego. W razie potrzeby wymieniano przewód hamulcowy. Podczas drugiej akcji wezwano właścicieli aut, w których wadliwie wykonany wał korbowy mógł prowadzić do problemów ze smarowaniem, a w konsekwencji do zatarcia silnika. Efektem wizyty w autoryzowanym serwisie była wymiana silnika.


Najgłośniejsze akcje serwisowe

Wiosną 2011 r. serwisowa akcja przywoławcza objęła te egzemplarze modelu 207, w których stwierdzono możliwość kontaktu tylnych przewodów hamulcowych ze sprężynami tylnego zawieszenia. Sprawdzano wówczas ułożenie przewodów hamulcowych a w razie potrzeby wymieniano je na nowe.

Kilka miesięcy później, jesienią 2011 r., prowadzono aż cztery akcje serwisowe. Najpierw zajęto się wadliwym przewodem masowym akumulatora (zbyt krótki, możliwość zerwania a w konsekwencji unieruchomienie silnika), potem poprawiano jeszcze układ klimatyzacji i mocowanie sterownika silnika. Kabel masowy akumulatora sprawdzany był jeszcze podczas trzech kolejnych akcji na początku 2012 r. oraz wiosną 2012 r.

Nadwozie

O korozję póki co nie ma się co martwić. Najstarsze egzemplarze modelu 207 mają dopiero 6 lat i rdza nie jest im straszna. W wielu egzemplarzach pojawia się skrzypienie karoserii, za które odpowiedzialne są zazwyczaj uszczelki drzwi. Bywa, że skrzypienie pochodzi od elementów podwozia.

Silniki

Najmniej problematyczne są najprostsze konstrukcje benzynowe - 1.4 (73 KM), 1.4 (88 KM) i 1.6 (109 KM). Nie występują w nich na przykład kłopoty z układem chłodzenia, typowe dla mocniejszych odmian benzynowych. Przy ich zakupie koniecznie trzeba sprawdzić, czy temperatura silnika jest na właściwym poziomie. Benzynowce 1.4 VTi (95 KM) oraz 1.6 VTi (120 KM) opracowano wspólnie z koncernem BMW, co stanowi dobrą rekomendację. Realia są jednak nieubłagane - układ zmiennych faz rozrządu (VTi) niekiedy zawodzi. Z kolei w silniku 1.6 THP słabym punktem jest rozrząd, a dokładniej łańcuch rozrządu i jego napinacz. Dodajmy, że silniki THP ze względu na bezpośredni wtrysk benzyny są wyjątkowo drogie w serwisowaniu.


Najbardziej i najmniej awaryjne silniki

Wśród turbodiesli najmniej kłopotliwy jest 1.4 HDI. Wymaga też najmniejszych nakładów na obsługę. Dużo gorzej wypadają wersje 1.6 HDI. Miewają problemy z uszczelnieniem wtryskiwaczy, a po dłuższych przebiegach może dojść do awarii turbosprężarki. By jej uniknąć trzeba dbać o sprawność układu smarowania "turbo", regularnie odwiedzając serwis. Słabym punktem w turbodieslach są filtry cząstek stałych. Lepiej wybierać wersje bez filtra, skorzysta na tym portfel.

Przeniesienie napędu

Gdy pojawia się problem z włączeniem biegu piątego i wstecznego nie trzeba dramatyzować. Przekładnia jest zapewne w porządku, za to linka w mechanizmie sterującym naderwana lub pęknięta. Dorobienie linki jest trzykrotnie tańsze niż kupienie oryginału, ale trzeba pamiętać o odpowiednim zakuciu końcówki od strony skrzyni biegów, by linka nie pracowała pod naprężeniem.

Podwozie

Na wyjątkową trwałość elementów zawieszeń w modelu 207 nie ma co liczyć. Najszybciej zużywają się sworznie wahaczy, łączniki stabilizatora i amortyzatory. Podczas zakupu koniecznie trzeba sprawdzić luzy w przekładni kierowniczej. To częsta przypadłość Peugeotów 207 z dużymi przebiegami.

Instalacja elektryczna

Kaprysy elektroniki w modelu 207 są na porządku dziennym. Może zawodzić sterowanie klimatyzacją, fabrycznie montowany alarm, centralny zamek albo kontrolki na desce rozdzielczej. W wielu przypadkach trudno zdiagnozować niedomagania, bo wszystko wraca do normy zanim odwiedzimy warsztat.

Co wybrać ?

Kto chce naprawdę tanio jeździć Peugeotem 207 powinien wybrać raczej wolnossącą wersję benzynową. Najlepiej 1.4 VTi (95 KM) albo 1.6 (109 KM). Wersje 1.4 o mocy 73 lub 88 KM mają zbyt mało temperamentu. Doładowane benzynowce ujmują osiągami, ale wymagają większych nakładów na serwis i częściej wymagają ingerencji mechaników. Turbodiesle są co prawda bardzo oszczędne i spalają tańsze paliwo, ale sprawiają więcej problemów eksploatacyjnych. Wersje wysokoprężne można polecić tym, którzy naprawdę dużo jeżdżą i sporo zyskają na kosztach paliwa. Odmiana, którą trzeba zdecydowanie odradzić to 1.6 THP, nieudana pod względem trwałości i niezawodności.

VIN

Numer VIN wybito w komorze silnika, w okolicy filtra kabinowego. Numer VIN umieszczony jest również na górnym panelu deski rozdzielczej po stronie lewej. Można go odczytać w lewym dolnym narożniku przedniej szyby.

http://www.vinauto.pl/inf/peugeot_vin,28.html
Dekoder numerów VIN dla samochodów Peugeot oraz instrukcja obsługi do posługiwania się dekoderem

Ceny

Peugeot 207 - ogłoszenia Autotrader.pl

Linki

Strona Peugeot 207 Club


Strona Peugeot Klub Polska

Gaz

Wysoki poziom bezpieczeństwa, dobry komfort jazdy, dobre własności jezdne, przestronne wnętrze, duży wybór silników, niskie koszty eksploatacyjne, przystępna cena

Hamulec

Spora awaryjność (choć mniejsza niż w modelu 206), problematyczny silnik 1.6 THP, mało precyzyjna dźwignia zmiany biegów, przeciętny bagażnik

Summa summarum

Peugeot 207 to samochód daleki od ideału pod względem awaryjności, ale koszty napraw podobnie jak koszty obsługowe nie są wygórowane. Portfel przeciętnego kierowcy z pewnością to wytrzyma, bo usterki są zazwyczaj łatwe do usunięcia. Poza tym mimo licznych drobnych mankamentów i częstych niedomagań rzadko zawodzi w trasie i niemal zawsze dowozi swoich pasażerów do celu podróży, czego dowodzi statystyka ADAC. Model 207 można polecić głównie ze względu na wysoki poziom bezpieczeństwa i dobry komfort jazdy. Zarówno w mieście jak i na trasie auto jest przyjemne w prowadzeniu, cieszy oko dobrym wykończeniem i ładną estetyką.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowy Peugeot 308 | Znamy polskie ceny

Nowy Peugeot 308Nowy Peugeot 308

Więcej o:
Komentarze (44)
Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: JK

    Oceniono 44 razy 28

    U mnie w Sandomierskim 207 przez ostatnie 5 lat był samochodem nauki jazdy.
    Wersje 1.4 75KM + LPG, bez żadnego dodatkowego wyposażenia, mam znajomego który prowadzi auto szkołę i wiem od niego, że to były świetne auta pod względem trwałości, w momencie sprzedaży jego flota miała od 370 do 450tys. km na LPG od początku! w każdym 3-4 razy wymieniał sprzęgło, 2-3 krotnie łożyska i amortyzatory raz, nigdy nie miały awarii która by je zatrzymała na drodze, sama eksploatacja o problemach z elektroniką pierwszy raz słyszę.
    Według jego opinii sprawowały się lepiej niż Punto II i Corsy C które zastąpił, teraz są Yarisy ciekawe jak się będą sprawować.
    Nie wiem czy autor w ogóle sprawdzał opinie nt. tego auta czy po prostu wziął tabelki i zgodnie ze stereotypem, że francuzy nabijają lawetogodziny a nie kilometry społodził ten tekst.

  • Gość: 666

    Oceniono 30 razy 22

    Coś mi się wydaje że ta awaryjność trochę przesadzona, znam kilka 206, 207 które bez problemów jeżdżą, może diesele bardziej się psują. Dla mnie lepszy wybór niż "nie awaryjne" wg niemieckich rankingów Polo....

  • Gość: fiatosgratos

    Oceniono 21 razy 15

    Mam Peugeota 207 z 2007r 1.6 HDI. Zdecydowanie najlepiej trzyma się drogi (175 cm szerokość) jest szerszy od niejednego kompakta. Mam ponad 200 tyś km i nie było żadnej awarii :-)

  • Gość: gostek_gostek

    Oceniono 12 razy 8

    Mam wrażenie, że niektórzy myślą, że jak się auto zepsuje raz na rok to można mu wybaczyć i auto jest nieawaryjne. Panowie, dobre auto nigdy wam się nie zepsuje. Nie liczę konieczności wymiany jakiś gum w zawieszeniu czy innych rzeczy, które muszą się po prostu zużywać. Jak ktoś pisze awaryjne czy nie awaryjne to niech uczciwie przyzna co się w aucie wydarzyło na przestrzeni czasu i przebiegu.

  • Gość: jartek

    Oceniono 10 razy 6

    "pod warunkiem, że wybierzemy mało awaryjną wersję." - co to za bezsensowny bełkot?
    "Fabryczne części nie należą do tanich, ale można je zastąpić zamiennikami o niewygórowanych cenach." - to można napisać pod każdym autem każdego producenta.
    Jakość artykułów schodzi ostatnio na psy... konkurencja ostatnio podnosi poprzeczkę, a tutaj ciągle przedszkole...

  • Gość: trys

    Oceniono 15 razy 5

    Lubię Pugi, żona jeździ teraz 307 po lifcie z 2008, samochód oczywiście kupiony z Polskiego Salonu z pełną dokumentacją jako 3 latek. Kupiony do firmy więc chodzi to więcej niż przeciętny kowalski. Rok czasu 43tyś przebiegu, ogólny przebieg to jakieś 105tyś km. Nic się w nim nie zepsuło prócz przepalających się żarówek. Silnik benzyna i z racji przebiegów wrzucony gaz. No i potwierdzam, elektronika jest do dupyale poza tym nic się nie psuje.

    Wolę takiego puga niż jakiegoś rzęcha nieważne jakiej marki, ściągniętego z rajchu z przebiegiem pół miliona. Tam to są dopiero wydatki. Passat którego miałem kosztował mnie coś w granicach zakupu Puga więc nie ma o czym mówić.

  • Gość: look7

    Oceniono 1 raz 1

    Zastanawiam się nad kupnem tego z silnikiem benzynowym 1,4 75KM lub 90KM. Jak te silniki znoszą LPG ? Opinie jak widzę różne. Sam mam Passata 97 rok B5, niezniszczalne1,9 TDI. Rzeczywiście niezniszczalne. Silnik realnego przebiegu ma nabite już coś koło pół miliona kilometrów. Jeszcze chodzi całkiem żwawo. Podobno w Passatach zawieszenie leci i drogie. Nic z tych rzeczy, owszem wymieniłem kilka wahaczy, nie wszystkie, ale tylko raz. Mam go już ponad 6 lat., ale wracając do Puga. Chciałbym teraz właśnie zmienić na Peugeota. Zastanawiałem się nad 307, 308 jeszcze mnie nie stać, chociaż. No i 207 mniejszy od 307, ale ciekawy. Raczej benzyna i założę gaz lub kupię z gazem. Myślę, że to w miarę dobre samochody jak będzie się okaże.

  • Gość: vonkris

    Oceniono 11 razy 1

    @liczbynieklamia
    interesujace.... moja kobieta jezdzila przez piec lat 207 i nigdy nie skarzyla sie na martwe pole w lusterkach (teraz ma nowe polo i placze, ze nie sposob w nim wlasciwie ustawic lusterek),ja tez nigdy nie zauwazylem tego problemu... nie wiem jakim modelem jezdziles, ale w 1,6 hdi wyraznie czuc bylo roznice pomiedzy przelozeniami na 4 i 5 biegu... co do dzojstika przy kierownicy - kazda firma ma swoje rozwiazania, zeby zapamietac co-gdzie i przyzwyczaic sie do tefo w peugeocie, mnie wystarczylo piec minut...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX