Renault Megane III (2008 - 2012) - opinie Moto.pl

Model Megane to jeden z europejskich liderów sprzedaży. Trzecia generacja tego modelu jest już licznie reprezentowana na rynku wtórnym

Wysoki komfort jazdy, oszczędne silniki, dobre wyposażenie i wysoki poziom bezpieczeństwa to najkrótsza wizytówka Renault Megane. Aktualna od narodzin tego modelu aż po dzień dzisiejszy, gdy po szosach całej Europy jeździ już trzecia generacja przebojowego, francuskiego kompaktu. Dodatkowym atutem Megane I i II był niebanalny wygląd, który przyciągał nabywców. W trzecim wydaniu jego estetyka jest bardziej zachowawcza i pod tym względem nie ma się czym ekscytować.

Za to od strony użytkowej Megane III prezentuje się naprawdę nieźle. Oprócz przestronnego, dobrze wyciszonego i poprawnie wykończonego wnętrza ma spory bagażnik. W wersji hatchback 5d jego pojemność wynosi 405/1160 l, w odmianie kombi 485/1600 l. Trzydrzwiowy hatchback, mający wyraźnie sportowy charakter i nazywany przez producenta Coupe dysponuje nieco mniejszym kufrem o pojemności 377 l.

Komfortowo zestrojone zawieszenia polubią z pewnością wszyscy przeciętni, jeżdżący spokojnie kierowcy. Ci ze sportową żyłką mogą być zawiedzeni ich charakterystyką, podobnie jak nieco ospałym układem kierowniczym. Megane III w codziennej eksploatacji nie jest szczególnie kłopotliwy. Koszty obsługowe można utrzymać na niskim poziomie dzięki niedrogim częściom zamiennym i możliwości serwisowania poza ASO w licznych, wyspecjalizowanych warsztatach. Droższe w użytkowaniu są mocne wersje silnikowe, zarówno benzynowe jak i wysokoprężne. W grę wchodzą po prostu wyższe wymagania serwisowe.

Historia modelu

2008 - premiera modelu, wersja hatchback 3d i 5d, silnik benzynowy 1.6 (100 lub 110 KM), turbodiesle 1.5 dCi (63, 90 lub 106 KM) i 1.9 dCi (130 KM)
2009 - silniki benzynowe 1.4 TCe (130 KM) i 2.0 (140 KM), turbodiesel 2.0 dCi (160 KM), wersja kombi (Grandtour), sedan Fluence na bazie Megane III, sportowa wersja RS (tylko trzydrzwiowe nadwozie) z silnikiem 2.0 Turbo (250 KM)
2010 - silnik benzynowy 2.0 TCe (180 KM), turbodiesel 1.5 dCi (110 KM), wersja Coupe-Cabrio
2012 - niewielka modernizacja (nowe zderzaki, większy wlot powietrza z przodu, dzienne światła LED w reflektorach przednich, nowe wzory tapicerki, bogatsze wyposażenie). Moc maksymalna w wersji RS zwiększona do 265 KM.

Awaryjność

Raport awaryjności samochodów TÜV 2012

Kategoria wiekowa    Lokata    Liczba aut w zestawieniu

2-3 lata                        110                   127

Raport awaryjności samochodów ADAC 2011

Klasa                          Lokata    Liczba aut w klasie
Kompakt                        9                      28

Raport awaryjności samochodów DEKRA 2012

Przebieg                Ocena
0-50 000 km    Bardzo dobra

Renault Megane trzeciej generacji objęto dwoma serwisowymi akcjami przywoławczymi, obie ogłoszono wiosną 2011 r. Pierwsza dotyczyła problemów z poduszką powietrzną pasażera (mogła być aktywna mimo wyłączenia) w egzemplarzach wyprodukowanych między 1.06.2010 r. a 23.08.2010 r. Podczas drugiej akcji sprawdzano instalację elektryczną zasilającą wspomaganie układu kierowniczego (możliwość zwarcia) w egzemplarzach wyprodukowanych między 1.10.2009 r. a 12.03.2010 r.

Nadwozie

Wygląda na to, że Megane III nie jest tak dobrze zabezpieczony przed korozją jak poprzednicy. Znaczące prolemy z rdzą nie pojawiają się, ale w wielu egzemplarzach pojawiają się wżery na pokrywie silnika (zwłaszcza przy znaczku firmowym) oraz na dolnej krawędzi tylnej pokrywy). Być może jest to skutek zastosowania wyjątkowo delikatnej powłoki lakierniczej. Lakier rysuje się niezwykle łatwo i dosłownie przy najmniejszej okazji. Problemem nadwozia Megane III są również nieszczelne kierunkowskazy zintegrowane z obudowami lusterek zewnętrznych. Najpoważniejszą wadę stanowi jednak samoistne pękanie przedniej szyby, co nie najlepiej świadczy o sztywności karoserii. We wnętrzu trzeba się liczyć z mniej lub bardziej dokuczliwym trzeszczeniem plastikowych elementów. Często pękają elastyczne osłony dźwigni zmiany biegów.

Podwozie

Jak dotąd nic się nie zmieniło - podwozie Megane nie należy do szczególnie trwałych i wymaga licznych interwencji. Na szczęście naprawy są proste i tanie. Najszybciej zużywają się łączniki stabilizatora. Linka hamulca ręcznego wykazuje tendencję do zacierania się.

Silniki

Jednostki napędowe Megane III nie są szczególnie awaryjne, choć wciąż mają swoje przypadłości. To konstrukcje produkowane od lat, wielokrotnie modernizowane i poprawiane. W silniku benzynowym 1.6 złą sławą cieszą się mechanizmy zmiany faz rozrządu oraz cewki zapłonowe. W turbodieslach 1.5 dCi notuje się problemy z łożyskami ślizgowymi układu korbowego. Nie jest to jednak regułą, wiele zależy od warunków eksploatacyjnych i stylu jazdy kierowcy. Kłopotliwe bywają turbodiesle z filtrami cząstek stałych (zapychanie się filtrów). Dotyczy to najczęściej egzemplarzy użytkowanych głównie w mieście. W układzie przeniesienia napędu słabym punktem są linki mechanizmu zmiany biegów. Nie zawsze działają precyzyjnie, utrudniając zmianę przełożeń.

Instalacja elektryczna

Elekronika w Megane III nie jest już tak kapryśna jak kiedyś, ale rozmaitych niespodzianek z jej strony wciąż można się spodziewać. Najczęściej odmawia posłuszeństwa system bezkluczykowy ze specjalną kartą, ale zawodzić mogą też czujniki układu przeciwpoślizgowego ABS, komputer silnika albo układ sterowania klimatyzacją.

Co wybrać?

Ci, dla których najbardziej liczy się ekonomiczna eksploatacja powinni sięgać po najprostsze wersje - benzynowego 1.6 albo turbodiesla 1.5 dCi. W tym drugim przypadku lepiej wybrać odmianę 106-konną. Koszty utrzymania są praktycznie takie same jak przy wersji 90-konnej, a dynamika samochodu jest lepsza. Odmiana o mocy 63 KM to propozycja dla nadzwyczaj spokojnych kierowców, dla których osiągi nie mają większego znaczenia.

VIN

Numer identyfikacyjny VIN umieszczono na górnym panelu deski rozdzielczej po stronie lewej. Można go odczytać przez lewy dolny narożnik przedniej szyby. Numery identyfikacyjne widoczne są również na tabliczce znamionowej, umieszczonej we wnęce prawych tylnych drzwi pod zamkiem.

Ceny

http://www.autotrader.pl/samochody_osobowe/renault,megane

Linki

http://megane.com.pl/
Strona forum motoryzacyjnego na temat modelu Megane

http://www.klubrenault.pl
Strona Polskiego Internetowego Klubu Użytkowników Renault

ZOBACZ TAKŻE:

Renault DCross - Dacia Duster po brazylijsku

Rumuński Symbol Renault

Nowe Renault Clio | Polski cennik

Więcej o:
Komentarze (40)
Renault Megane III (2008 - 2012) - opinie Moto.pl
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: per

    Oceniono 55 razy 29

    miałem megane coupe 1.4 tce 130. Nic z tego co powyżej napisane nie miało miejsca. wszystko działało bez jakichkolwiek zastrzeżeń .
    Naprawdę super auto. W 2013-2014 wejdzie nowe coupe od renault i na pewno je kupię. Wcześniej testowałem thalie i ostatnio twingo i również zero problemów. natomiast mój znajomy w lato kupił vw golfa 1.4 122. No i powiem wam ,że auto fajne ale silnik absolutnie do dupy. Kto to ma to wie o czym mówię.
    pozdrawiam.
    Wbrew opinii że wszystko co na F jest marne, zachęcam do łamania stereotypów bo są nieprawdziwe .

  • Gość: rdfgtvb

    Oceniono 20 razy 16

    Sporo błędów. Ale nie ma darmowej korekty drogi autorze, nie ma. Weźcie się do roboty, bo przestaliście już być jakimkolwiek wiarygodnym źródłem informacji.

  • Gość: Piotr

    Oceniono 16 razy 14

    Zrobiłem tym autem 70 tyś km i w serwisie byłem tylko na przeglądach, zresztą w firmie jest 7 meganek (głównie z silnikiem 1,9dci), nikt ich nie oszczędza, a wszyscy zadowoleni

  • Gość: egon

    Oceniono 15 razy 13

    Przejechałem ponad 100tyś. i jakoś nie miałem większych problemów. Dobre auto za rozsądną cenę. Wiadomo BMW to to nie jest, ale w swojej klasie i kategorii cenowej uważam że jeden z lepszych. Jeździłem jakiś czas Focusem 1.8 w dieslu i był znacznie głośniejszy, astra ładniejsza, ale silnik to porażka.

    Nie ma co się podniecać, samochód jak samochód wg. mnie dobry, jeśli bym kupował teraz to pewnie wziąłbym pod uwagę.

    PS. uwaga na samochody po flotowe, jest ich sporo i często są mocno wyeksploatowane.

  • Gość: Elminster

    Oceniono 16 razy 10

    Znowu jakiś kretyn piszący o czymś o czym nie ma pojęcia. Na litość boską w tym modelu nie ma diesla 106 km (tylko 105)!! Jest za to nie wymieniony tutaj wogóle diesel 1,5 110 km, którym miałem okazję zrobić 60 000 km w 10 miesięcy ze średnim spalaniem 5,8 litra na 100 km.

  • Gość: keerk

    Oceniono 8 razy 6

    Przepraszam bardzo - a gdzie o silnikach TCe? Ja dla przykładu mam 1.4 TCe i jest to niezły silnik z niezłym kopem, natomiast żre paliwa przerażające ilości w mieście. Tym niemniej dla tych, którzy chcą mieć jakąś frajdę z jazdy jest to niezły motor.

  • Gość: Piachu74

    Oceniono 20 razy 6

    Jeżdżę takim od trzech lat. Samochód firmowy. Na 8 zakupionych w mojej grupie, 2 miały wymieniane silniki -1.5dci, natomiast w moim wymieniono skrzynię biegów... Kiepskie audio, po 100 000 przetarcia na fotelu i zużyta kierownica. Faktycznie białe kombi prezentuje się ciekawie/agresywnie.

  • Gość: jadahg

    Oceniono 9 razy 5

    To tylko pokazuje, gdzie można sobie wsadzić te raporty awaryjności niemieckich TUV DEKRA i innych. Taka kosmiczna rozbieżność? Wg TUV 110/127 a wg Dekra 9/28. To nienajlepiej świadczy o tych organizacjach.

  • Gość: r

    Oceniono 37 razy 3

    Kategoria wiekowa 2-3 lata
    Lokata 110
    Liczba aut w zestawieniu 127

    ...czyli wszystko w normie:D

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX