Toyota Corolla Verso (2001-2009) - opinie Moto.pl

Nieduży minivan to dobra recepta na wygodne auto rodzinne. W przypadku Corolli Verso to również recepta na mało kłopotliwą eksploatację

Toyota nie zrobiła niczego nowego, wprowadzając na rynek jednobryłową wersję Corolli w 2001 r. Konkurenci od wielu lat sprzedawali takie konstrukcje i mieli mocną pozycję na rynku. Japońskie auto które nie porywało ani stroną techniczną, ani funkcjonalnością wnętrza ani pojemnością bagażnika było na dodatek bardzo drogie (produkcja w Japonii) i nie odniosło większego sukcesu. Toyota poszła jednak po rozum do głowy i do podeszła do tematu raz jeszcze, i to w zupełnie inny sposób. Kompaktowe minivany buduje się na podzespołach zwykłych, kompaktowych aut dla uproszczenia projektu i zmniejszenia kosztów produkcji. Corolla Verso drugiej generacji nie była pod tym względem wyjątkiem, ale w jej przypadku przyjęto nieco inną niż u konkurentów koncepcję konstrukcyjną. Japończycy nie zdecydowali się na dwie odmienne wersje - mniejszą i większą - lecz stworzyli jeden model, plasowany dokładnie między Corollą a Avensisem. Dlatego Corolla Verso spełnia wymagania tych, dla których typowo kompaktowe auta jednobryłowe są zbyt małe i tych, dla których klasyczne auta wielkopojemne są zbyt duże i zbyt drogie. Nie ma się jednak co łudzić, Verso nie jest tania i w porównaniu z wieloma rywalami prezentuje się dużo gorzej od strony kosztu zakupu. Czy poza sporymi wymiarami zewnętrznymi ma coś na usprawiedliwienie wygórowanej ceny?

Używane: Toyota Corolla (2001 - 2007)

Przede wszystkim funkcjonalne wnętrze, które nie tylko pozwala przewieźć siedem osób ale umożliwia też w prosty sposób schowanie w podłogę drugiego i trzeciego rzędu siedzeń. Podobać może się także cicha praca zawieszeń, dobre wyciszenie od strony silnika i bogatsze niż w Corolli wyposażenie. Z przestronnością przedziału pasażerskiego nie jest już tak dobrze. Z przodu nie można narzekać na brak miejsca, ale w drugim rzędzie wygoda jazdy jest sporo gorsza. Dwa dodatkowe fotele w trzecim rzędzie trzeba traktować wyłącznie jako rozwiązanie tymczasowe, przynajmniej dla dorosłych. Nikt tam długo nie wytrzyma. Bagażnik też nie rozpieszcza. W pięcioosobowej konfiguracji wnętrza ma pojemność zaledwie 423 l, a siedmioosobowej na pakunki zostaje tylko 63 l wolnej przestrzeni. Maksymalna pojemność kufra to 1563 l. Jeśli relacja między zaletami i wadami nie pozwala zdecydować się na zakup używanej Corolli Verso ostatecznym argumentem powinna być mała awaryjność tego modelu. Stanowi on absolutną czołówkę raportów niezawodności. Warunkiem bezawaryjnej jazdy jest jednak znalezienie egzemplarza w dobrej kondycji i regularnie serwisowanego, a potem dokładne sprawdzenie go od strony technicznej. Naprawianie usterek w Corolli Verso nie należy do tanich, podobnie jak obsługa. W przypadku tego modelu nie ma co liczyć na tanie zamienniki i usługi podrzędnych warsztatów.

Historia modelu

2001 - premiera Corolli Verso pierwszej generacji, nadwozie jednobryłowe 5d, silniki benzynowe 1.6 (110 KM) i 1.8 (135 KM), turbodiesel 2.0 D-4D (90 KM)

2004 - premiera Corolli Verso drugiej generacji, silniki 1.6 (110 KM) i 1.8 (129 KM), turbodiesel 2.0 D-4D (116 KM)

2005 - turbodiesle 2.2 D-4D (136 KM) oraz 2.2 D-CAT (177 KM)

2009 - premiera modelu Toyota Verso (zastąpił Corollę Verso i Avensisa Verso)

Awaryjność

Raport TÜV 2012

Toyota Corolla Verso 2004-2009

Raport DEKRA 2011

Toyota Corolla Verso 2001-2004

Toyota Corolla Verso 2004-2009

Raport ADAC 2010

Toyota Corolla Verso 2004-2009

Dla modelu Corolla Verso ogłoszono dwie serwisowe akcje przywoławcze. Pierwsza odbyła się pod koniec 2002 r. i dotyczyła wady skrzyni biegów, odpowiedzialnej za możliwość włączenia dwóch przełożeń jednocześnie. Drugą akcję przeprowadzono na początku 2010 r. eliminując probley z pedałem "gazu". Pedał mógł nie powracać odpowiednio szybko do pozycji wyjściowej, co stanowiło zagrożenie dla jadących.

Nadwozie

Zabezpieczenie nadwozia przed korozją jest bardzo dobre i rdza nie stanowi problemu w Corolli Verso. Zardzewiałe miejsca najczęściej zdradzają, gdzie przeprowadzono niefachowe naprawy powypadkowe. Drobną wadą są szwankujące elementy regulacyjne przednich reflektorów.

Podwozie

Corolle Verso słyną z szybkiego zużycia przednich klocków hamulcowych. Dotyczy to zarówno pierwszej jak i drugiej generacji samochodu. W Corolli Verso z lat 2001-2004 dodatkowo można się spodziewać problemów z zaciskami hamulcowymi (zacieranie się tłoczków). Elementy zawieszeń są w większości trwałe, a na dodatek łatwo można wymieniać sworznie wahaczy przednich i tuleje metalowo-gumowe. Najgorzej pod względem trwałości wypadają amortyzatory.

Silniki

Benzynowce zaliczają się do konstrukcji wyjątkowo mało awaryjnych, podobnie jak ich osprzęt. W wersji 1.8 pojawia się czasem podwyższone zużycie oleju. Turbodiesle również miewają wzmożony apetyt na olej silnikowy, ale znacznie poważniejsze kłopoty potrafią sprawiać w nich turbosprężarki i dwumasowe koła zamachowe. Naprawy turbodiesli bywają niemiłe dla kieszeni użytkownika, bowiem trzeba sięgać po oryginalne części zamienne.

Co wybrać ?

Najlepszy wybór to z pewnością benzynowa wersja 1.8, niekłopotliwa w eksploatacji, wystarczająco dynamiczna i łatwa do znalezienia na rynku. Ten, kto mimo wszystko zdecyduje się na turbodiesla powinien raczej rozglądać się za wersjami 2.0 D-4D (116 KM) i 2.2 D-4D (136 KM). Najmocniejszy silnik wysokoprężny jest drogi w utrzymaniu.

VIN

Numer identyfikacyjny VIN wybito w komorze silnika na przegrodzie czołowej

Dekoder numeru VIN dla samochodów Toyoty

Ceny

Toyota Corolla Verso - ogłoszenia

Linki

Strona Corolla Club Polska

Strona na temat modelu Corolla

Strona Toyota Klub

Strona Toyota Club

ZOBACZ TAKŻE:

Odświeżona Toyota Verso

Więcej o:
Copyright © Agora SA