Nissan X-Trail (2000 - 2007) - opinie Moto.pl

To jeden z pierwszych rekreacyjnych samochodów na rynku. Mniej terenowy, ale mocno czerpiący z bogatego doświadczenia Nissana w konstruowaniu aut terenowych. Efekt? Do dzisiaj Nissan X-Trail ma grono wiernych wielbicieli

Nissan X-Trail - nowa generacja debiutowało w 2007 roku

Terenowy rodowód X-Traila widać głównie w pudełkowatym nadwoziu, wyraźnie nawiązującym kształtami do klasycznych terenówek, oraz w elektronicznie sterowanym układzie napędowym All Mode 4x4  rozdzielającym moment obrotowy na poszczególne koła w zależności od warunków drogowych. Podobnie, jak w klasycznych terenówkach, napęd 4x4 można wyłączyć, pozostając przy napędzie tylko przedniej osi (dostępne są także prostsze i tańsze wersje z napędem tylko przednich kół).

O rekreacyjnym charakterze japońskiego SUV-a decydują przede wszystkim samonośna karoseria i niezależne zawieszenia. Cechy, które gwarantują wysoki komfort jazdy i pewne prowadzenie na szosie. Przyjemniejsze niż w autach terenowych jest również wnętrze, chociaż poziom jego wykończenia nie dorównuje konkurentom. Projekt deski rozdzielczej jest mało finezyjny, a na dodatek wymaga przyzwyczajenia się do centralnie umieszczonych wskaźników.

>>> X-Trail za 19 900 zł? Dlaczego nie - ogłoszenia <<<

Elementy z tworzyw sztucznych po latach eksploatacji mogą hałasować. Ale przedział pasażerski X-Traila ma także mocne strony. To przede wszystkim wygodne fotele, dobre wyciszenie i przestronność. Kiepsko przentuje się przestrzeń bagażowa, bo kufer ma pojemność tylko 350 l. Dopiero po złożeniu foteli można uzyskać dużo więcej miejsca (1841 l). Rekreacyjne auto Nissana nie jest może technologicznym cackiem, ale skomplikowany napęd obu osi oraz duże zaangażowanie elektroniki nie pozwalają na obsługę tego modelu w podrzędnych warsztatach. Trzeba się zatem liczyć ze stosunkowo kosztowną eksploatacją.

Historia modelu

2000 - Premiera modelu, sprzedaż w Japonii 2001 - rozpoczęcie sprzedaży w Europie, nadwozie kombi 5d, silnik benzynowy 2.0 (140 KM) i turbodiesel 2.2 Di (114 KM) 2003 - niewielka modernizacja (kosmetyczne modyfikacje nadwozia, nowa konsola centralna na desce rozdzielczej), silnik benzynowy 2.5 (165 KM) i turbodiesel 2.2 dCi (114 lub 136 KM) 2006 - silnik 3.5 V6 o mocy 234 KM (Rosja i Ukraina) 2007 - Premiera modelu X-Trail drugiej generacji

Awaryjność

Raport TÜV 2012

Kategoria wiekowa Lokata Liczba aut w zestawieniu 4-5 lat 80 120 6-7 lat 59 104 8-9 lat 49 85

Raport DEKRA 2012

Przebieg Ocena ogólna 0 - 50 000 km słaba 50 000 - 100 000 km słaba 100 000 - 150 000 km przeciętna

Pierwszą, serwisową akcję przywoławczą dla modelu X-Trail ogłoszono pod koniec 2003 r. Zareagowano w ten sposób na problemy z czujnikami, współpracującymi ze sterownikiem silnika. Kolejna akcja odbyła się latem 2004 r. Firma zareagowała wówczas na wadliwy napinacz łańcucha rozrządu. Podczas trzeciej akcji, prowadzonej latem 2006 r., w wytypowanych egzemplarzach wymieniano rury wlewu paliwa, likwidując w ten sposób możliwość wycieków.

Silniki

Chłodnica powietrza doładowującego (intercooler) przy silniku wysokoprężnym może być powodem do poważnych zmartwień. Typową usterką w jego przypadku są pęknięcia, które nie zawsze można naprawić. W wielu przypadkach konieczna jest wymiana intercoolera na nowy. W turbodieslach serii dCi zawodzą czuniki i zawory przy pompie. Benzynowce nie mają typowych słabych punktów i praktycznie się nie psują.

>>> To jeden z lepszych samochodów Nissana<<<

Przeniesienie napędu

Przy normalnej jeździe szosowej i w lekkim terenie układ przeniesienia napędu z pewnością będzie służył bezawaryjnie. Wprowadzanie X-Traila w cięższy teren kończy się zazwyczaj zniszczeniem mechanizmu rozdzielającego napęd na osie albo spaleniem sprzęgła. Typową usterką, niezależnie od sposobu eksploatacji jest stosunkowo szybkie zużycie łożysk w piastach kół.

Nissan X-Trail 2.2 dCi Sport | Za kierownicą

Podwozie

Zawieszenia kół to konstrukcje trwałe. Pamiętać trzeba jedynie o szybko wybijających się elementach mocujących stabilizator. Nie liczmy też na dużą żywotność układu hamulcowego. Okładziny ścierają się naprawdę szybko

Instalacja elektryczna

Komponenty elektryczne mają spory udział w awaryjności X-Traila. Podczas zakupu trzeba sprawdzić działanie wszystkich dostępnych elementów instalacji elektrycznej

Co wybrać ?

Podstawowy silnik dwulitrowy spisuje się bardzo dobrze. Pracuje wyjątkowo przyjemnie i cicho, jest elastyczny i wystarczająco dynamiczny. Jego wada to spore spalanie (10-12 l/100 km). Oszczędni mogą śmiało sięgnąć po 114-konnego turbodiesla 2.2 Di z niskociśnieniowym układem zasilania. Nie jest wzorem dynamiki, ale oszczędnie obchodzi się z paliwem, ma prostą konstrukcję i słynie z trwałości. Turbodiesle serii dCi to konstrukcje z wysokociśnieniowym układem zasilania typu common-rail, również oszczędne ale droższe w serwisowaniu i bardzo wrażliwe na jakość paliwa.

VIN

Numer VIN wybito na podłodze przedziału pasażerskiego pod prawym przednim fotelem (bliżej jego przednij części). Numer identyfikacyjny umieszczono również na górnym panelu deski rozdzielczej po stronie lewej. Widoczny jest w lewym dolnym narożniku przedniej szyby

Dekoder numeru VIN - znajdziesz tutaj

Ceny

Aktualne ceny i oferty znajdziesz na autotrader.pl

Linki

Strona Nissanklub

ZOBACZ TAKŻE:

Samochody używane na moto.pl | Testy

Nissan Navara - idealne do pracy i w teren

X-Trail za 59 900 zł? Dlaczego nie - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA