Nissan X-Trail (2000 - 2007) - opinie Moto.pl

To jeden z pierwszych rekreacyjnych samochodów na rynku. Mniej terenowy, ale mocno czerpiący z bogatego doświadczenia Nissana w konstruowaniu aut terenowych. Efekt? Do dzisiaj Nissan X-Trail ma grono wiernych wielbicieli
Nissan X-Trail - nowa generacja debiutowało w 2007 roku

Terenowy rodowód X-Traila widać głównie w pudełkowatym nadwoziu, wyraźnie nawiązującym kształtami do klasycznych terenówek, oraz w elektronicznie sterowanym układzie napędowym All Mode 4x4  rozdzielającym moment obrotowy na poszczególne koła w zależności od warunków drogowych. Podobnie, jak w klasycznych terenówkach, napęd 4x4 można wyłączyć, pozostając przy napędzie tylko przedniej osi (dostępne są także prostsze i tańsze wersje z napędem tylko przednich kół).

O rekreacyjnym charakterze japońskiego SUV-a decydują przede wszystkim samonośna karoseria i niezależne zawieszenia. Cechy, które gwarantują wysoki komfort jazdy i pewne prowadzenie na szosie. Przyjemniejsze niż w autach terenowych jest również wnętrze, chociaż poziom jego wykończenia nie dorównuje konkurentom. Projekt deski rozdzielczej jest mało finezyjny, a na dodatek wymaga przyzwyczajenia się do centralnie umieszczonych wskaźników.

>>> X-Trail za 19 900 zł? Dlaczego nie - ogłoszenia <<<

Elementy z tworzyw sztucznych po latach eksploatacji mogą hałasować. Ale przedział pasażerski X-Traila ma także mocne strony. To przede wszystkim wygodne fotele, dobre wyciszenie i przestronność. Kiepsko przentuje się przestrzeń bagażowa, bo kufer ma pojemność tylko 350 l. Dopiero po złożeniu foteli można uzyskać dużo więcej miejsca (1841 l). Rekreacyjne auto Nissana nie jest może technologicznym cackiem, ale skomplikowany napęd obu osi oraz duże zaangażowanie elektroniki nie pozwalają na obsługę tego modelu w podrzędnych warsztatach. Trzeba się zatem liczyć ze stosunkowo kosztowną eksploatacją.

Historia modelu

2000 - Premiera modelu, sprzedaż w Japonii
2001 - rozpoczęcie sprzedaży w Europie, nadwozie kombi 5d, silnik benzynowy 2.0 (140 KM) i turbodiesel 2.2 Di (114 KM)
2003 - niewielka modernizacja (kosmetyczne modyfikacje nadwozia, nowa konsola centralna na desce rozdzielczej), silnik benzynowy 2.5 (165 KM) i turbodiesel 2.2 dCi (114 lub 136 KM)
2006 - silnik 3.5 V6 o mocy 234 KM (Rosja i Ukraina)
2007 - Premiera modelu X-Trail drugiej generacji

Awaryjność


Raport TÜV 2012

Kategoria wiekowa    Lokata    Liczba aut w zestawieniu
4-5 lat    80    120
6-7 lat    59    104
8-9 lat    49    85

Raport DEKRA 2012

Przebieg    Ocena ogólna
0 - 50 000 km    słaba
50 000 - 100 000 km    słaba
100 000 - 150 000 km    przeciętna

Pierwszą, serwisową akcję przywoławczą dla modelu X-Trail ogłoszono pod koniec 2003 r. Zareagowano w ten sposób na problemy z czujnikami, współpracującymi ze sterownikiem silnika. Kolejna akcja odbyła się latem 2004 r. Firma zareagowała wówczas na wadliwy napinacz łańcucha rozrządu. Podczas trzeciej akcji, prowadzonej latem 2006 r., w wytypowanych egzemplarzach wymieniano rury wlewu paliwa, likwidując w ten sposób możliwość wycieków.

Silniki

Chłodnica powietrza doładowującego (intercooler) przy silniku wysokoprężnym może być powodem do poważnych zmartwień. Typową usterką w jego przypadku są pęknięcia, które nie zawsze można naprawić. W wielu przypadkach konieczna jest wymiana intercoolera na nowy. W turbodieslach serii dCi zawodzą czuniki i zawory przy pompie. Benzynowce nie mają typowych słabych punktów i praktycznie się nie psują.

>>> To jeden z lepszych samochodów Nissana<<<

Przeniesienie napędu

Przy normalnej jeździe szosowej i w lekkim terenie układ przeniesienia napędu z pewnością będzie służył bezawaryjnie. Wprowadzanie X-Traila w cięższy teren kończy się zazwyczaj zniszczeniem mechanizmu rozdzielającego napęd na osie albo spaleniem sprzęgła. Typową usterką, niezależnie od sposobu eksploatacji jest stosunkowo szybkie zużycie łożysk w piastach kół.

Nissan X-Trail 2.2 dCi Sport | Za kierownicą

Podwozie

Zawieszenia kół to konstrukcje trwałe. Pamiętać trzeba jedynie o szybko wybijających się elementach mocujących stabilizator. Nie liczmy też na dużą żywotność układu hamulcowego. Okładziny ścierają się naprawdę szybko

Instalacja elektryczna

Komponenty elektryczne mają spory udział w awaryjności X-Traila. Podczas zakupu trzeba sprawdzić działanie wszystkich dostępnych elementów instalacji elektrycznej

Co wybrać ?

Podstawowy silnik dwulitrowy spisuje się bardzo dobrze. Pracuje wyjątkowo przyjemnie i cicho, jest elastyczny i wystarczająco dynamiczny. Jego wada to spore spalanie (10-12 l/100 km). Oszczędni mogą śmiało sięgnąć po 114-konnego turbodiesla 2.2 Di z niskociśnieniowym układem zasilania. Nie jest wzorem dynamiki, ale oszczędnie obchodzi się z paliwem, ma prostą konstrukcję i słynie z trwałości. Turbodiesle serii dCi to konstrukcje z wysokociśnieniowym układem zasilania typu common-rail, również oszczędne ale droższe w serwisowaniu i bardzo wrażliwe na jakość paliwa.

VIN

Numer VIN wybito na podłodze przedziału pasażerskiego pod prawym przednim fotelem (bliżej jego przednij części). Numer identyfikacyjny umieszczono również na górnym panelu deski rozdzielczej po stronie lewej. Widoczny jest w lewym dolnym narożniku przedniej szyby


Dekoder numeru VIN - znajdziesz tutaj

Ceny

Aktualne ceny i oferty znajdziesz na autotrader.pl

Linki

Strona Nissanklub

ZOBACZ TAKŻE:

Samochody używane na moto.pl | Testy

Nissan Navara - idealne do pracy i w teren

X-Trail  za 59 900 zł? Dlaczego nie - ogłoszenia

Więcej o:
Komentarze (21)
Nissan X-Trail (2000 - 2007) - opinie Moto.pl
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: hah

    Oceniono 40 razy 30

    Prestiż to ma staruszek siedzący pod chałupą do którego cała wieś szanuje i przychodzi po radę. Prestiż to ma ojciec w którego jego dzieci wpatrują się jak w Boga. Prestiż to ma matka Teresa z Kalkuty i Jan Paweł II. Prestiż to ma mój mechanik który mnie nie okrada i sklepowa uczciwie wydająca resztę. Tacy ludzie mają dla mnie prestiż.

  • 1mississauga

    Oceniono 37 razy 17

    Panowie nie piszcie o prestizu ,dwa tygodnie temu wrocilem z miesiecznych wakacji z Polski .Jaki to jest prestiz jak gosciu tankuje 10 lub 15 letnie auto za 50 albo 100 zlotych i prosi o fakture, udajac wielkiego biznesmena . Takie bajki mozecie opowiadac kolesiom ze szkolnej lawki albo kumplusiom pod trzepakiem. Prestiz to twoja pozycja w spoleczenstwie ,dzielnica w jakiej mieszkasz ,oczywiscie zarobki a ostatnia pozycja, jest czym jezdzisz. Dla takiej osoby samochod ,jest tylko dodatkiem a nie mottem jego zycia .Pozdrowienia z Kanady.

  • Gość: olo

    Oceniono 4 razy 4

    panowie ale tu miała być mowa o samochodach nie o prestiżu

  • Krystian Welzant

    0

    co to może byc jeśli jadę samochodem wszystko ładnie pięknie a za chwile straci moc i zgaśnie po chwili odpalam i jadę dalej przejada parę kilometrów i znowu to samo nissan x trai 2003r 2.0 benzyna 140 koni nieraz kopci jak smok a nieraz wcale

  • Gość: Marlena

    Oceniono 2 razy -2

    Prestiż, to znać się na sztuce, mieć wyższe wykształcenia i wiedzę! Pomagać ludziom, dążyć do celu, codziennie rozwiać się i poznawać coś korzystne i nowe. Prestiż - to zawsze być człowiekiem. Prestiżu nie ma ten , kto jeździ na BMW czy Audi, a ten kto zna co takie humanizm.

  • pluuto

    Oceniono 9 razy -7

    Wnioskuję z artykułu i zdjęć, że geberalnie ani to piękne ani jakieś bezawaryjne, przypuszczam że jedzie na nissanowskiej legendzie bezawaryjności zbudowanej przede wszystkim przez almerę i primerę.

  • Gość: james hate field

    Oceniono 25 razy -23

    zajebiście zjebany pszut ma

  • jjagislaw

    Oceniono 63 razy -55

    Wolałbym Audi Q3 albo BMW X1. Przede wszystkim to są marki prestiżowe sprawiające że na człowieka inaczej patrzą. Młodzi się w nich wybijają , pokazują innym że klasa premium jest dla każdego.

    Pozdrawiam.
    Jan Jagisław

    (TO JEDYNE KONTO Z JAKIEGO AKTUALNIE TUTAJ PISZE , WSZELKIE INNE "GOŚĆ: JJAGISLAW" , "GOŚĆ: JAN JAGISŁAW" , TO TYLKO ZAKOMPLEKSIONE PODSZYWACZE Z DEPRESJĄ , PROSZĘ MODERATORÓW O KASOWANIE ICH WPISÓW.)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX