Gazeta.pl > Testy >  DługiDystans >  Opinie

Volkswagen Touareg (2002 - 2010) - opinie Moto.pl

Dariusz Dobosz
18.07.2012 12:09
A A A Drukuj
Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg (fot. VW)

Touareg, który stanowi udane połączenie ekskluzywnej limuzyny i dużej terenówki, świetnie sprawdza się w roli prestiżowego auta rekreacyjnego. Prestiżowego? Tak, w końcu to brat bliźniak Porsche Cayenne

Kiedy koncern Volkswagena zapowiedział wprowadzenie na rynek samochodów o wyraźnie luksusowym charakterze, rynek zareagował sceptycznie. Firma znana z popularnych i niedrogich aut wkraczała do zupełnie obcych dla niej segmentów i trudno było przewidzieć, jak sobie poradzi z nowatorskimi konstrukcjami. Sedan o nazwie Phaeton nie wzbudził entuzjazmu i jego sprzedaż zawsze szła kiepsko.


Co pisaliśmy, o pierwszym Touaregu?

Z Touaregiem było zupełnie inaczej. Nabywców nie brakowało, samochód okupował czołowe miejsca rankingów sprzedaży. Czemu zawdzięczał ten sukces? Przede wszystkim dobremu pochodzeniu. Auto było konstrukcyjnym bliźniakiem Porsche Cayenne, oba modele miały wspólną prezentację podczas salonu samochodowego w Paryżu (2002 r.).

Wizytówka Touarega jest krótka ale treściwa: mocne silniki, seryjny napęd 4x4 (wielopłytkowe sprzęgło, reduktor), wielowahaczowe zawieszenie, znakomite własności jezdne, samonośne nadwozie, wysoki komfort jazdy, przestronne i świetnie wykończone wnętrze, luksusowe wyposażenie, zaawansowane technologie. SUV z Wolfsburga ma długość prawie 4,8 m oraz bagażnik o pojemności 500 lub 555 l (w zależności od wersji). W bogatszych wersjach można liczyć na pneumatyczne zawieszenie, które pozwala regulować charakterystykę podwozia i zmieniać prześwit auta (160 - 300 mm). Decydując się na kupno Touarega trzeba wziąć pod uwagę trzy istotne sprawy - koszty zakupu, ekploatacji i serwisu. Żadna z tych pozycji nie jest przyjemna dla porfela. Warto również pamiętać, że Touarega można powierzać tylko najlepszym warsztatom, ze względu na wyjątkowo wysoki poziom techniczny tego modelu.

Nadwozie

Woda w kufrze nie musi oznaczać, że mamy do czynienia z egzemplarzem popowodziowym. Zdarza się to często na skutek kondensacji pary wodnej albo w wyniku nieszczelności pokrywy bagażnika. Gdy przestaje działać przedni reflektor warto sprawdzić, czy nie wysunął się ze swojego mocowania. Takie przypadki nie są rzadkością

Podwozie

Klasyczne zawieszenie pracuje zazwyczaj niezawodnie. Problemy sprawia za to zawieszenie pneumatyczne. Pojawiają się w nim nieszczelności i awarie kompresorów, zdarzają też awarie miechów powietrznych. Szybko zużywają się elementy układu hamulcowego Touarega, mocno bijąc po kieszeni właściciela auta.

>>> Porządny kawał samochodu, w dobrej cenie <<<

Przeniesienie napędu

Po dłuższych przebiegach zaczyna hałasować podpora wału napędowego. Taki objaw zwiastuje konieczność wymiany podpory, co jest niestety zabiegiem kosztownym. Podpora stanowi komplet z wałem i kosztuje kilka tysięcy złotych


Druga generacja - lepsza czy ulepszona?

Instalacja elektryczna

Awarie podzepołów elektrycznych i elektronicznych w Touaregu należą do rzadkości. Niechlubnym wyjątkiem jest system monitoringu ciśnienia w ogumieniu. Szwankuje notorycznie i aż prosi się o całkowite wyłączenie. Czasami zawodzi też system diagnostyczny OBD, co skutkuje wyższą toksycznością spalin.

Co wybrać ?

Radzimy wystrzegać się dużych i mocnych silników. Ich paliwożerność to tylko jeden z problemów, i to wcale nie najpoważniejszy. Znacznie bardziej we znaki dają się wysokie koszty eksploatacji i obsługi serwisowej, które wytrzymują jedynie osoby z naprawdę zasobnym portfelem. Lepiej wybierać najmniejsze jednostki - benzynową 3.2 V6 oraz turbodiesle 2.5 TDI i 3.0 V6 TDI.

Historia modelu

2002 - premiera modelu, silniki benzynowe 3.2 V6 (220 KM) i 4.2 V8 (310 KM), turbodiesel 5.0 V10 TDI (313 KM)
2003 - Turbodiesel 2.5 TDI (174 KM)
2004 - silniki benzynowe 3.2 V6 (241 KM) i 6.0 W12 (450 KM), turbodiesel 3.0 V6 TDI (224 KM)
2005 - silnik benzynowy 3.6 V6 FSI (280 KM)
2006 - silnik benzynowy 4.2 V8 (350 KM)
2007 - niewielka modernizacja (nowy pas przedni), turbodiesel 3.0 V6 TDI (240 KM), wersja sportowa R50 z silnikiem 5.0 V10 TDI (350)
2009 - turbodiesel 3.0 V6 TDI BlueMotion (225 KM)
2010 - premiera Touarega drugiej generacji

Awaryjność - Raport TÜV 2012

Kategoria wiekowa    Lokata    Liczba aut w zestawieniu
2-3 lata    87    127
4-5 lat     43    120
6-7 lat     30    104


Uważaj na anglika! Przekładka to nie jest dobry pomysł.

Awaryjność - Raport DEKRA 2012

Przebieg    Ocena ogólna
0 - 50 000 km             Przeciętna
50 000 - 100 000 km    Dobra
100 000 - 150 000 km  Dobra

Awaryjność - Raport ADAC 2010

Rocznik    Ocena
2005    Dobra
2006    Dobra
2007    Dobra
2008    Dobra

Pierwszą przywoławczą akcję serwisową dla modelu Touareg ogłoszono wiosną 2004 r. W niektórych egzemplarzach sprawdzano wówczas hamulec pomocniczy i główną wiązkę przewodów elektrycznych (możliwość przetarcia dźwignią hamulca) a także montowano dodatkowe uziemienie wlewu paliwa. Kolejną akcję przeprowadzono nieco później, latem 2004 r. Producent zareagował wówczas na wadliwe zamki tylnych pasów bezpieczeństwa. Podczas akcji ogłoszonej latem 2009 r. zajmowano się tylnym spoilerem, bowiem stwierdzono możliwość pękania i odrywania się tego elementu.

VIN

Numer VIN wybito na podłodze bagażnika po stronie prawej. Znaki identyfikacyne można odczytać również na górnym panelu deski rozdzielczej przez lewy dolny narożnik przedniej szyby.
Linki

http://www.touaregclub.pl/
Strona Touareg Club

http://volksmaniak.prv.pl/
Strona miłośników marki Volkswagen

ZOBACZ TAKŻE:

30 tysięcy, za Porsche w skórze VW? - sprawdź oferty na autotrader.pl

Co różni Touarego od Cayenne?

VW Touareg przez duże "R"

Komentarze (12)
Zaloguj się
  • Gość: JCV

    Oceniono 16 razy 10

    najlepiej mi się jeździło 6 litrową benzyną choć największy diesel też dawał radę, 2,5 tdi jest dla emerytów a 3.0... poczekajcie mama mnie woła dokończę później...

  • eurotaxt

    Oceniono 1 raz 1

    3,0 V6 TDI wydaje się być optymalnym wyborem pod względem ceny auta, osiągów, spalania i bezawaryjności. Choć był i Touareg W12 o mocy 450 KM ;-)

  • supermarjan

    Oceniono 3 razy -1

    do autora zeby sprawdzil to, bo sam juz nie wiem a jak wiadomo nie mi placa za spawdzanie tego. :-)
    Naprawde pliss.

    za strona polksa vw pisze jak byk ze to torsen, .
    jednoczesnie pamietam ze kiedys czytalem ze turek 2 ma juz haldex.
    na wiki cisza......
    dajcie znaki o co chodzi z tym napedem. do tej pory myslalem ze w turku 1 siedzi torsen + blokady. ale teraz juz sam nie wiem.

    "4MOTION to stały napęd, w którym, kiedy zajdzie taka potrzeba, moment obrotowy zostaje rozłożony na wszystkie cztery koła. Za odpowiednie rozłożenie napędu na przednią i tylną oś, w przypadku modeli z silnikiem montowanym wzdłużnie, odpowiada dyferencjał Torsena ( np. w Touaregu). "

  • Gość: jjagislaw

    Oceniono 13 razy -1

    Gowniane auto.
    Wystarczy wejsc na forum Vw i poczytac.Jako nowe jezdzi jako tako.Po 2-3latach wlasciciele(najczesciej juz drudzy bo pierwsi sie szmelcu pozbyli)kupuja czesci na szrotach bo kazda nowa czesc to kilka lub kilkanascie tys zl.A zamiennikow brak bo Vag tak malo tego sprzedal ze nikomu akcesorii to tego dziadostwa nie oplaca sie robic.
    Omijac z daleka tego KubelVagena!

  • Oceniono 18 razy -2

    Świetne auto, bardzo dobrze sprawuje się w terenie, bogate wyposażenie, mocne silniki, nie wstyd nim pojechać do lasu jak i do restauracji, nie można mu niczego zarzucić.

  • Oceniono 9 razy -5

    Zgadzam się gó...ane auto. Trakcja i prowadzenie tragiczne nawet w nowym, poyżej roku na polskich drogach to już masakra. Jedyny suv który jako tako jeździ to BMW X5,ale SUVY to slabizna jeśli chodzi o trakcję i prowadzenie. Auta dla lanserów ,idiotów.

  • Gość: JCV

    Oceniono 24 razy -10

    Kwintesencja VW- komfort, nienaganny styl, prestiż, elegancja i niesamowita solidność.
    Wiele jest ciekawych dużych SUV'ów ale tylko Touareg łączy w sobie te wszystkie cechy.
    Nie jest tak nowobogacki jak Mercedesy czy BMW ma klasę.
    Ma też prestiż którego nie mają japońskie wynalazki czy range rovery.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

2010, 36 900 PLN
2012, 56 900 PLN
2013, 65 600 PLN
2010, 18 900 PLN
2010, 43 900 PLN
2013, 37 900 PLN
2011, 34 900 PLN
2001, 12 900 PLN
2013, 74 900 PLN
2012, 35 900 PLN
2013, 93 850 PLN
2010, 29 900 PLN

Która hybryda jest najlepsza?

  • 40%

    LaFerrari (632)

  • 32%

    McLaren P1 (498)

  • 28%

    Porsche 918 (441)

Liczba oddanych głosów: 1571