Opel Vectra C (2002-2008) - opinie Moto.pl

Trzecia generacja Vectry to duży i wygodny samochód. Zobacz, czy jej zakup może być atrakcyjny

Opel Vectra A (1988-1995)

Tworząc trzecią generację swojego "średniaka", Opel zerwał z dotychczasową koncepcją stylizacyjną Vectry, a nowy wizerunek tego popularnego auta miał nie tylko podkreślać jego nowoczesność, ale również zatrzeć nieprzyjemne wspomnienie o wysokiej awaryjności poprzednika. Nie bardzo się to udało, awarie wciąż się zdarzają. Sytuacja zmieniła się na lepsze tylko w przypadku niektórych elementów, poprawionych lub zupełnie przekonstruowanych. Od strony funkcjonalności i komfortu Vectra C prezentuje się dużo lepiej od poprzedniczki. Długość nadwozia wzrosła o 10 cm, poprawiła się przestronność wnętrza, przy było miejsca na bagaż (sedan 500/1050 l, hatchback 500/1360 l, kombi 530/1850 l. Samochód zyskał wygodniejsze fotele, lepsze materiały wykończeniowe, znacznie bogatsze wyposażenie. W nowej gamie silników pojawiły się wreszcie nowoczesne turbodiesle z zasilaniem typu common-rail. Szczególnie godne polecenia są egzemplarze Vectry C po modernizacji przeprowadzonej w 2005r. Podzespoły mechaniczne dopracowano, dodano kolejne elementy wyposażenia, zmieniono nieco wygląd nadwozia, dostosowując jego estetykę do aktualnej mody. Ale "średniak" Opla tak że we wcześniejszych wersjach jest samochodem wysoce atrakcyjnym, gwarantującym wysoki komfort jazdy, wiele przestrzeni, pewne własności jezdne i dobre osiągi nawet w podstawowych wersjach silnikowych. Trzy wersje nadwoziowe i bogata gama silników pozwalają łatwo dobrać coś dla siebie. Vectra C za spokoi nawet skrajne wymagania przyszłego właściciela. Może być pakownym, rodzinnym kombi albo wygodnym, ekskluzywnym sedanem lub hatchbackiem o sportowym charakterze.

Zobacz jak reklamowano Vectrę :

WIDEO 1

WIDEO 2

WIDEO 3

Zawieszenie

Podwozie źle znosi kontakt z dziurawymi polskimi drogami. Szybko zużywa ją się metalowo-gumo we tuleje przednich i tylnych wahaczy (silentbloki), końcówki drążków kierowniczych i łączniki stabilizatora. Trwałość tych elementów jest lepsza w egzemplarzach produkowanych po 2005 r. Wielowahaczowe zawieszenie tylne na dziurawych drogach łatwo traci prawidłową geometrię, czego efektem jest nierównomierne zużycie opon. Jeśli podczas oględzin stwierdzimy na ogumieniu jednostronnie zużyty bieżnik albo wyżłobienia w formie ząbków, z pewnością będziemy musieli ustawić geometrię tylnego zawieszenia w wyspecjalizowanym warsztacie. Hamulce Vectry C działają bez za rzutu, gdy są zimne. Niestety, łatwo się przegrzewają i tracą skuteczność. Trzeba o tym pamiętać podczas dynamicznej, sportowej jazdy, a także podczas wypraw mocno obciążonym samochodem, zwłaszcza w tereny górzyste.

Silnik

Mało kłopotliwe są wersje benzynowe, w których co prawda zdarzają się awarie, ale ich naprawy nie sprawiają większych problemów. Trzeba liczyć się z niedomaganiami pompy cieczy chłodzącej, alternatora czy instalacji zapłonowej, jednak nie są one nagminne. Sprawdzenie silników benzynowych powinno sprowadzać się głównie do kontroli szczelności układu chłodzenia i zdiagnozowania ewentualnych wycieków oleju. W przypadku turbodiesli 1.9 CDTI nawet najlepsza weryfikacja podczas zakupu nie za pobiegnie awariom, które mogą wystąpić w przypadku zatankowania paliwa o złej jakości. Uszkodzona pompa ciśnieniowa to wydatek kilkunastu tysięcy złotych. Z kolei w 2.2 DTI często zawodzi przepływomierz powietrza, zwłaszcza w egzemplarzach sprzed 2005 r. Nieszczególnie trwałe są sprężarki w turbodieslach starszej generacji (DTI). Rozszczelniają się i odmawiają posłuszeństwa. Jasny dym z rury wydechowej nie wróży dobrze kupującemu.

Nowy Opel Insignia

Instalacja elektryczna

Odbiorniki prądu elektrycznego lubią kaprysić, kłopotów można spodziewać się z każdej strony. Czasami awarii ulega wyświetlacz na środkowej konsoli, innym razem centralny zamek. Nie zawsze działa sprawnie elektronika sterująca silnikiem. Oglądając samochód, koniecznie sprawdźmy działanie elementów elektrycznych, nawet tak niepozornych jak przycisk otwierający pokrywę bagażnika.

Przeniesienie napędu

Manualne skrzynie biegów są nie za wodne, automatyczne przekładnie po trafią kaprysić. W przypadku wersji z automatem trzeba koniecznie odbyć jazdę próbną, by sprawdzić, czy nie ma szarpnięć podczas ruszania albo przerw w przenoszeniu napędu.

Ogłoszenia - Opel Vectra

Historia

2002, wiosna - premiera modelu w wersji sedan i hatchback, silniki 1.8 16V (122 KM), 2.2 16V (147 KM), 3.2 V6 24V (218 KM-wersja GTS, jedyna z nadwoziem hatchback), 2.0 16V DTI (turbodiesel, 101 KM), 2.2 16V DTI (turbodiesel, 125 KM); 2003, lat o - wersja kombi, nowy silnik 3.0 V6 24V CDTI (turbo diesel, common-rail, 176 KM) dla wersji GTS; 2003, jesień - nowy silnik 2.0 16V Turbo (175 KM) dla wersji GTS; 2005, jesień - modernizacja nadwozia (nowy zderzak przedni, reflektory, osłona chłodnicy, modyfikacje wnętrza, bogatsze wyposażenie), nowe silniki 1.6 16V (100 KM) i 1.9 CDTI (turbo diesel, common-rail, 100, 120 i 150 KM), sportowe wersje OPC z nadwoziem hatchback lub kombi (silnik 2.8 V6 24V Turbo, 255 KM)

Znaki identyfikacyjne

Tabliczka znamionowa w formie naklejki znajduje się w dolnej części prawego, centralnego słupka nadwozia. Numer VIN wybito na podłodze przedziału pasażerskiego, między prawym przednim fotelem a prawym progiem nadwozia VIN

Znaki 1-3 Światowy kod producenta (WOL - Opel, Niemcy) Znak 4 Kod przeznaczenia auta (0 - ogólnego przeznaczenia; P - dla poczty) Znak 5 Kod płyty podłogowej (Z - Vectra C) Znak 6 Kod modelu (C - Vectra C) Znak 7 Kod typu nadwozia Znaki 8-9 Kod wersji nadwoziowej (68 - hatchback; 69 - sedan; 35 - kombi) Znak 10 Kod roku modelowego Znak 11 Kod zakładu montażowego (1 - Rüsselsheim; 2 - Bochum, V, 7 - Luton) Znaki 12-17 Numer seryjny

Awaryjność

Raport awaryjności TÜV 2008

Raport awaryjności DEKRA 2008

Właścicieli Vectry C kilka krotnie wzywano do serwisów w ramach akcji nawrotowych. Najbardziej spektakularna odbyła się wiosną 2008 r. i objęła blisko 240 tys. modeli Vectra i Signum z wadami hamulca pomocniczego. Jesienią 2004 r. ingerencji mechaników wymagał układ wydechowy, a rok później - piasty tylnych kół. Wiosną 2006 i 2008 r. dokonywano poprawek konstrukcyjnych tylnego środkowego pasa bezpieczeństwa.

Internet

Bardzo obszerne forum użytkowników Opla Vectra

Co wybrać

Opel Vectra do duży i stosunkowo ciężki samochód (1360-1490 kg), dla tego im mocniejszy ma silnik pod maską, tym lepiej. Nawet w podstawowej wersji 1.6 16V "średniak". Opla nie jest maruderem na drodze, ale nie zachwyca też swoimi możliwościami. Więcej przyjemności z jazdy daje 1.8 16V. Najlepsze relacje między osiągami a zużyciem paliwa wśród silników benzynowych wykazuje 2.2 16V. Mocno wysilone 2.0 16V Turbo oraz 3.2 V6 24V są co prawda niezwykle dynamiczne, ale paliwożerne. Wśród turbo diesli słabo wypada 2.0 16V DTI. Jest ospały, a spala więcej niż znacznie żwawsze 1.9 CDTI o mocy 120 lub 150 KM. Nieco lepszy wydaje się 2.2 16V DTI, który co prawda spala jeszcze więcej, ale przynajmniej dobrze radzi sobie z samochodem. Zupełnie nieźle pod względem zużycia paliwa prezentu je się 3.0 V6 24V CDTI, ale tylko na szosie. W warunkach miejskich jego apetyt znacząco rośnie.

ZOBACZ TAKŻE :

Opel Astra 1.7 CDTi sedan | Pierwsza jazda

Więcej o:
Copyright © Agora SA