Opel Agila (2000-2006) - opinie Moto.pl

Mały Opel ma japońskie korzenie, polskie pochodzenie i niemieckie podzespoły. Jego najmocniejsze punkty to przestronne wnętrze i mała awaryjność

Agila była w Europie pionierem wśród aut określanych dzisiaj mianem mikrovanów. Pomysł
przywędrował z Japonii, a bazą do stworzenia małego Opla stało się produkowane wcześniej Suzuki Wagon R+. Niemcy zmienili jednak detale stylizacyjne, opracowali nowy wystrój wnętrza i zastosowali własne podzespoły mechaniczne. Współpraca między koncernem General Motors, właścicielem Opla i Suzuki, w którym GM ma od 2000 r. 20,3 proc. akcji, poszła jeszcze dalej. Mikrovan Suzuki od ubiegłego roku opuszcza fabrykę Opla w Gliwicach obok Agili, która na taśmy śląskiego zakładu trafiła już w 2000 r. Mały Opel to samochód typowo miejski, ale dobrze rozplanowane wnętrze zapewnia dobre warunki jazdy czterem osobom także na średnich dystansach. Problem może sprawić przewożenie pakunków, bagażnik ma pojemność zaledwie 250 l. Egzemplarze po modernizacji z 2003 r. trudno rozpoznać z zewnątrz. Charakterystyczne są dla nich jednak silniki - wysokoprężny 1.3 CDTi oraz poprawiony, benzynowy 1.0 Twinport (kolektor ssący o zmiennej długości).

Opel Meriva (2003-2005)
Opel Meriva (2003-2010)

SILNIK

Trochę kłopotów może sprawić osprzęt jednostki napędowej. Można spodziewać się uszkodzeń zaworu układu recyrkulacji spalin, przepływomierza powietrza, sondy lambda czy sterownika wtrysku. Nie są to jednak awarie powtarzające się nagminnie.

ZAWIESZENIE

Z przodu najsłabszym punktem są łączniki stabilizatora. Nie służy im kiepska jakość polskich dróg. Z tyłu najbardziej trzeba doglądać łożysk w piastach kół. Zazwyczaj osiągają jednak przyzwoite przebiegi na poziomie 80-100 tys. km.

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Drobne awarie instalacji elektrycznej to norma. Zawodzi oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej, elektryczne sterowniki szyb przednich drzwi, a czasami także centralny zamek. Nieprecyzyjny jest wskaźnik poziomu paliwa.

Masz firmę, szukasz dostawczaka do 10 tys. zł? Sprawdź oferty Opla Combo

UKŁAD WYDECHOWY

Wydech Agili nie jest szczególnie odporny na korozję. Rdza najszybciej atakuje tłumik końcowy, i to on wymaga najdokładniejszych oględzin.

NADWOZIE

Przeciętne materiały i słabe wyciszenie nie dają poczucia wysokiego komfortu jazdy. Za to antykorozyjne zabezpieczenie nadwozia wykonano bardzo dobrze. Przy zakupie warto zwrócić uwagę na to, czy mamy do czynienia z wersją cztero- czy pięcioosobową.

Opel Astra GTC
Opel Astra GTC - hot hatch z Polski

AWARYJNOŚĆ

Agila wykazuje się wysoką niezawodnością, co potwierdzają specjalistyczne rankingi. W zestawieniu niemieckiego TUV ten model zajmuje niezłe 35. miejsce w kategorii wiekowej od dwóch do trzech lat oraz wysoką 18. lokatę w kategorii cztery--pięć lat. Zestawienie niemieckiej DEKRY stawia Agilę na bardzo dobrej 20. pozycji (kategoria do trzech lat). Mały Opel nie ma za sobą również wielu akcji nawrotowych. Do serwisu wzywano niektórych użytkowników tylko raz - w 2002 r., by poprawić pompę hamulcową i napełnić układ hydrauliczny nowym płynem hamulcowym. Warto dodać, że wysoka jakość Agili to z pewnością w dużej części zasługa pracowników zakładu Opla w Gliwicach. Polska fabryka zbiera znakomite recenzje i plasuje się na najwyższych pozycjach w wewnętrznych rankingach zakładów produkcyjnych niemieckiego koncernu.

LPG

Jerzy Maliński - Koalicja na rzecz Autogazu: Mimo niewielkich rozmiarów nie brakuje chętnych, którzy chcą zamontować w tym samochodzie instalację LPG. Jednak Opel Agila od początku produkcji miał system diagnostyczny EOBD i dlatego jedynym rozwiązaniem jest tutaj zainstalowanie sekwencyjnego wtrysku gazu IV generacji za 2,9-3,5 tys. zł. Zdarzają się użytkownicy, którzy decydują się na montaż tradycyjnej instalacji autogazu - także w silnikach trzycylindrowych - ale nie jest to wskazane.

CENY

Opel Agila - najnowsze oferty

ZNAKI IDENTYFIKACYJNE

Tabliczka znamionowa znajduje się na prawych przednich drzwiach. Numer VIN wybito w komorze silnika po prawej stronie przegrody czołowej.
VIN
Znaki 1-3 WOL - światowy kod producenta (Opel, Niemcy)
Znak 4 0 - samochód prywatny, bez konkretnego przeznaczenia
Znaki 5-6 Kod modelu (HA - Agila)
Znaki 7-9 Kod wyposażenia i nadwozia (F68 - Agila, 5 drzwi)
Znak 10 Kod roku modelowego
Znak 11 Kod zakładu produkcyjnego (G - Gliwice)
Znaki 12-17 Numer seryjny

INTERNET

www.opelklub.pl
Ciekawe i konkretne forum dyskusyjne na temat samochodów Opla.

ZOBACZ TAKŻE:

Szukasz miejskiego samochodu do 10 tys. zł? Sprawdź oferty Opla Corsy

Kolejna - piąta - generacja Opla Astry będzie produkowana w Polsce!

Co wiemy o nowej Astrze?

Więcej o:
Komentarze (15)
Opel Agila (2000-2006) - opinie Moto.pl
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • manx999

    Oceniono 44 razy -36

    łojezu, ależ to brzydkie...

  • Gość: saads

    Oceniono 42 razy -34

    Gówienko dla desperatów.

  • fakej

    Oceniono 40 razy -28

    Opel stworzył ideał. Samochód idealnie beznadziejny.

  • Gość: Exlusiv

    Oceniono 33 razy -15

    a jeździ sie tym jak kioskiem na kółkach, drastycznie
    do tego silnik bzyczy a nie jedzie a z lewarkiem trzeba sie mocować

    ten samochód to straszna porażka

  • Gość: Szrocik2

    0

    Witam, może ktoś ma schemat układu chłodzenia Opla Agili 1,3 z 2005 roku, po wymianie silnika mechanik ma problem z prawidłowym połączeniem układu chłodzenia, jeśli mógłbym prosić o zdjęcia szczególnie od strony zbiorniczka wyrównawczego. Dziękuje z góry

  • Gość: bob

    Oceniono 1 raz 1

    miałem agile 8 lat bez awarii auto cacko szkoda ze nie jest produkowany objechałem nim cała europe bez awarii kupiłbym nastepne ale w tej wersji

  • Gość: mtm33

    Oceniono 25 razy 1

    Lepszy mały Opel niż Fiat klasy średniej.
    Chodzi oczywiście o jakość.

  • Mariusz Gajda

    Oceniono 3 razy 3

    auto bdb odpukać 14 lat bez awarii 3 15000 przebieg.jedyny mankament to wyciszenie i słaby silnik

  • Oceniono 8 razy 8

    THEO.,..jeżdże tym autkiem do Giżycka z Ursusa już 11 lat;oczywiscie w sezonie żeglarskim,2 osoby +żagle i różne bambetle do łodzi/a nie jest to Maczek/.Zabezpieczeniem antykorozyjnym prześciga wszystkie "dorosłe" auta,z silnikiem 1.2 śmigam tą trase w 4 godz z przystankiem na obowiązkową kawę.Najtaniej jeździ z predkoscią 75-85 km/h nie sciaga na zakrętach/EPS/,nawet wysoki pasażer w kapeluszu zmieści się z tyłu,.Wady?szybko wysiadł czujnik oleju/4tys/ a po 35 tys wymieniłem pompe wodną i przyległości-tryby roz..Ogólnie doskonały samochodzik dla starszych i małżeńst młodych z dziećmi.....Służuł tez za taczkę-woziłem cement i wapno na budowę domu w Giżycku/aż w końcu siadł amortyzator/ale zarobił na wymiane .:-))

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX