Honda Accord (1993-1998) - opinie Moto.pl

Honda klasy średniej od początku słynęła z niskiej awaryjności. Teraz, po wielu latach, wciąż można na to liczyć, ale warunkiem jest dobra kondycja auta

Nawet najlepszy samochód, gdy zostanie zaniedbany, staje się finansową studnią bez dna. Systematyczny dozór serwisowy w wielu przypadkach jest po prostu niezbędny dla utrzymania pełnej sprawności technicznej. Accord, w kolejnych generacjach zawsze wykorzystujący najnowocześniejsze technologie, należy właśnie do tej grupy pojazdów.

Ale nie każdy użytkownik przestrzega regularnych wizyt w warsztacie. Dlatego każdy, kto zdecyduje się na ten samochód powinien przyłożyć wielką wagę do sprawdzenia stanu technicznego. Tylko zadbany Accord będzie spisywał się bez zarzutu, sprawi wiele przyjemności w codziennej jeździe i nie spustoszy portfela. Niska awaryjność to jeden z najmocniejszych punktów tej japońskiej limuzyny o lekko sportowym charakterze.

Sportowy styl auta nie wszystkim może się jednak podobać. Dość sztywno zestrojone zawieszenia perfekcyjnie prowadzą samochód, ale nie zapewniają wysokiego komfortu jazdy. Wnętrze, choć ładnie wykończone, nie zachwyca funkcjonalnością (mało schowków i wnęk) i jest trochę przyciasne w tylnej części. Skromnie prezentuje się pojemność bagażników (sedan 405/710 l, kombi 419/730 l, coupe 444 l). Niskie nadwozie i mocno pochylona tylna szyba utrudniają parkowanie. Silniki Accorda lubią wysokie obroty, ale w wyższych zakresach obrotowych są niestety hałaśliwe.

Historia modelu

1993 - premiera Accorda piątej generacji, nadwozie sedan 4d, silniki benzynowe 2.0 (115 KM), 2.0 (131 KM) i 2.3 (158 KM). Produkcja w Wielkiej Brytanii (Swindon)

1994 - nowe silniki benzynowe 2.0 (136 KM) oraz 2.2 (150 KM), wersja kombi 5d (Aerodeck) i coupe 2d. Produkcja kombi i coupe w USA. Niewielka modernizacja wersji sedan 4d (nowa osłona chłodnicy, zmiana detali)

1995 - niewielka modernizacja, nowy silnik benzynowy 1.8 (116 KM), turbodiesel 2.0 TDi (105 KM)

1998 - premiera Accorda szóstej generacji

Nadwozie

Z racji zaawansowanego wieku korozja jest w Accordzie pewnym problemem, którym trzeba się zainteresować. Rdza atakuje najchętniej tylne błotniki. Rdzewieją również wkłady reflektorów, które zazwyczaj są nieszczelne i zaparowane. Słabym punktem przedziału pasażerskiego jest mało wydajny system wentylacji. W deszczowe dni, w wersjach bez klimatyzacji, trudno usunąć parę wodną z szyb.

Podwozie

Przednie zawieszenie jest mało kłopotliwe i zazwyczaj wymaga jedynie regularnej wymiany końcówek drążków kierowniczych. Gorzej z tylnym zawieszeniem wielowahaczowym. Górne wahacze przy tylnej osi często niedomagają, a są dość kosztowne. Wymiana samych tulei metalowo-gumowych nie zawsze się opłaca, bo elementy wymienne przeważnie są słabej jakości. Kierowcy, jeżdżący dynamicznie muszą liczyć się z szybkim zużyciem klocków i tarcz hamulcowych.

Silnik

Silniki są trwałe i niezawodne, choć hałaśliwe na wysokich obrotach. A niestety lubią pracować w wyższych zakresach i wówczas są najbardziej wydajne. W starszych egzemplarzach zdarzają się awarie pompy paliwa, nowsze cierpią jedynie na wycieki oleju (zwłaszcza przy filtrze oleju).

Przeniesienie napędu

Trwałość układu napędowego w dużej mierze zależy od sposobu jazdy. Ostra eksploatacja prowadzi do szybkiego zużycia sprzęgła i wyraźnie skraca żywotność przegubów napędowych. W skrzyni biegów trzeba zwrócić uwagę na wycieki oleju.

Instalacja elektryczna

Awarie centralnego zamka i elektrycznych sterowników szyb w drzwiach nie należą do rzadkości. Zdarzają się również niedomagania elektronicznego sterownika zapłonu.

Co wybrać?

W przypadku Accorda piątej generacji wybór silników nie jest duży, ale wystarczający by każdy znalazł coś dla siebie. Ważny jest przy tym fakt, że nawet najsłabsze wersje zapewniają dobrą dynamikę. Te mocne potrafią dostarczyć wręcz sportowych emocji. W codziennej eksploatacji najlepiej sprawdzają się jednostki dwulitrowe o mocach 131 lub 136 KM. W ich przypadku zużycie paliwa utrzymuje się na przyzwoitym poziomie przy bardzo dobrych osiągach. Accordy sprowadzane ze Stanów Zjednoczonych mają najczęściej mocny silnik 2.7 V6 (173 KM), ale zakup wersji amerykańskiej trzeba poważnie rozważyć i uzależnić od tego, jak daleko będziemy mieli do punktu obsługującego tego typu auta i czy wytrzymamy rachunki na stacjach benzynowych. Co do rocznika to im późniejszy tym lepszy, bowiem producent sukcesywnie poprawiał jakość wykonania i wzbogacał wyposażenie samochodu. Warto wiedzieć, że turbodiesel 2.0 TDi produkowany był przez brytyjską firmę Rover.

VIN

Numer VIN wybito w komorze silnika, w centralnym sektorze przegrody czołowej:

vin.hondabg.com - dekoder numerów VIN dla samochodów marki Honda

Ceny

autotrader.pl/ogloszenia/samochody-osobowe/honda,accord - używane Hondy Accord

Linki

accordklubpolska.pl - strona Honda Accord Klub Polska

forum.honda-klub.org.pl - strona Honda Klub Polska

Dariusz Dobosz

ZOBACZ TAKŻE:

Honda Accord Crosstour

Honda Accord zaatakowana przez pająki

Honda Accord - ogłoszenia

Więcej o: