Peugeot 307 (2001 - 2007) - opinie Moto.pl

Model 307 to kompakt, ale trochę nawiązujący do minivanów. Z tego względu jest wyjątkowo wygodny i dobrze się sprawdza jako auto rodzinne

Wiele europejskich firm ma zakusy, by stworzyć samochód mocno konkurencyjny dla Volkswagena Golfa. Swego czasu przeszedł przez to Fiat, tworząc kompaktowego Stilo, przeszedł też Peugeot, konstruując model 307. W takich przypadkach producenci rezygnują z nadwoziowych ekstrawagancji, stawiając na stonowaną, bardziej klasyczną stylizację, dbają o wyjątkowy komfort jazdy i zapewniają bogate wyposażenie. Wszystko po to, by zakasować utytułowanego rywala z segmentu C. Peugeot 307 doskonale pasuje właśnie do takiego schematu. Nadwozie o długości 4,21 m jest stosunkowo wysokie i daje poczucie przestronności. Miejsca jadącym rzeczywiście nie brakuje, pojemne są również kufry (hatchback 341 l, kombi 503/1770 l lub 520/1539 l). Zróżnicowanie wymiarów bagażników w kombi wynika z faktu wprowadzenia dwóch wersji. Zwykłe kombi stworzono zmieniając jedynie kształt hatchbacka, wersja SW bardziej nawiązuje do minivanów. Ma większą przestrzeń bagażową, oddzielne fotele w drugim rzędzie foteli dające możliwość dowolnej aranżacji wnętrza. Właśnie tę wersję można szczególnie polecić do zastosowań rodzinnych. Na uwagę zasługuje możliwość kupienia siedmioosobowej 307-ki. Komfort jazdy to najbardziej charakterystyczna cecha tego modelu, ale warto też wspomnieć o funkcjonalności przedziału pasażerskiego (liczne schowki i wnęki), poprawnym prowadzeniu i bogatej gamie silników. Jednocześnie nie można zapominać o sporej awaryjności, która potrafi uprzykrzyć życie i podwyższyć koszty utrzymania. Czasami trzeba korzystać z usług autoryzowanych warsztatów i zastosować oryginalne części zamienne, co również nie jest miłe dla portfela. Na szczęście wiele elementów mechanicznych można kupić tanio albo zastąpić częściami akcesoryjnymi, a kłopoty i poważne wydatki dotyczą głównie elektroniki. Kolejna dobra informacja dotyczy silników Peugeota 307 - należą do wyjątkowo oszczędnych

Historia modelu

2001 - premiera modelu, nadwozie typu hatchback 3d i 5d, silniki benzynowe 1.4 (75 KM), 1.6 (109 KM), 2.0 (136 KM), turbodiesle 1.4 HDI (68 KM), 2.0 HDI (90 KM), 2.0 HDI (107 KM), 2002 - wersje kombi i SW 2003 - silnik benzynowy 1.4 (88 KM), turbodiesel 2.0 HDI (136 KM), wersja CC (Coupe-Cabrio) 2005 - niewielka modernizacja (zmiana przedniego pasa, upodobnienie nadwozia do modelu 407), silnik benzynowy 2.0 (177 KM), turbodiesel 1.6 HDI (90 lub 110 KM) 2007 - premiera następcy (model 308)

Awaryjność

Zestawienie awaryjności samochodów TÜV 2011

Kategoria wiekowa Lokata Liczba aut w zestawieniu 2-3 lata 119 128 4-5 lat 109 117 6-7 lat 75 96 8-9 lat 63 77

Peugeot 307 to prawdziwy rekordzista w serwisowych akcjach przywoławczych. W jego historii takich przedsięwzięć było aż 18 ! Najbardziej spektakularne to te z lata i jesieni 2005 r, które dotyczyły możliwości zwarcia elektrycznego i wystąpienia pożaru w okolicach pompy wspomagania układu kierowniczego i przy module układu przeciwpoślizgowego ABS. Podczas innych akcji zajmowano się wiązką przewodów przy automatycznej skrzyni biegów (początek 2003 r), oponami (jesień 2003 r), mocowaniem tylnych siedzeń (wiosna 2004 r), spawami na tylnych podłużnicach (wiosna 2004), wspornikiem zaworu EGR (wiosna 2004 r), oprogramowaniem sterownika przepustnicy (lato 2004 r.), przednim zawieszeniem (lato 2004 r), wyciekami z przewodów paliwowych w turbodieslach (wiosna 2005), pedałem hamulca (koniec 2005 r.), sterownikiem silnika (początek 2006 r.), lewą kurtyną powietrzną (początek 2006 r.), sterownikiem systemu ABS (początek 2008 r), układem wspomagania hamulców (początek 2008 r.), wadliwą skrzynką bezpieczników (wiosna 2008) oraz oprogramowaniem systemu zarządzającego oświetleniem (jesień 2009, jesień 2010). Tak wielka liczba poprawek pokazuje, jak niedopracowaną konstrukcją jest Peugeot 307. Awaryjność niektórych podzespołów to zapewne pokłosie fabrycznych wad.

Nadwozie

Wykończenie przedziału pasażerskiego nie jest najwyższych lotów, wiele osób narzeka na jakość wykonania wnętrza. Typowe dla modelu 307 jest również zacinanie się zamków pokrywy silnika i pokrywy bagażnika. Przyłożono się za to do zabezpieczenia antykorozyjnego. Z rdzą nie ma większych problemów.

Podwozie

Zawieszenia jak na samochód francuski są w 307-ce wyjątkowo mało kłopotliwe. Szybkiemu zużyciu ulegają jedynie sworznie wahaczy i łączniki stabilizatora. Są to elementy tanie i łatwe w naprawie. W starszych egzemplarzach denerwować może skrzypienie, dochodzące z okolic kolumn przedniego zawieszenia. Nowsze roczniki mają specjalne podkładki z tworzywa sztucznego, eliminujące ten problem.

Dariusz Dobosz

ZOBACZ TAKŻE:

Peugeot 308 GTi

Peugeot 308 - ponad 2000 km na jednym baku

Peugeot 4007 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA