Peugeot 3008 2.0 HDi | Długi dystans

Do redakcji zawitał na dłuższy czas Peugeot 3008 - pierwszy crossover Francuzów. Auto, które łączy cechy SUV (wyższy prześwit), minivana (przestronność) i klasycznego hatchbacka (zwinność). Sprawdzimy w codziennej eksploatacji co wyszło z tej kombinacji

Mieszanki są fajne. To zawsze taki wybór z „the Best of” - mieszanki wedlowska czy studencka są tego najlepszym dowodem. Pies mieszaniec też jest podobno wierniejszy i bardziej mądry od niejednego rasowego. Naszego 3008 też można nazwać mieszańcem. Połączeniem różnych cech z różnych klas. Pomysł się sprawdził. Produkowany od 2009 roku model zyskał sympatię wszystkich tych, którym kombi było zbyt nudne, SUV za bardzo drogi w eksploatacji a minivan za duży.

Historia modelu 3008 rozpoczęła się od premiery modelu studyjnego Prologue HYmotion4, który został zaprezentowany w 2008 roku na salonie samochodowym w Paryżu. Kilka miesięcy później, w Genewie Peugeot zaprezentował już seryjny model 3008. „Nasz” jest czerwony i ma naprawdę dobre wyposażenie. To wersja Allure z 2 litrowym silnikiem HDi o mocy 150 KM.

Wyposażenie seryjnie obejmuje system ABS, ESP, ASR, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera (pasażera z możliwością dezaktywacji), poduszki boczne w pierwszym rzędzie foteli oraz poduszki kurtynowe dla pierwszego i drugiego rzędu. To na dzisiejsze czasy standard w tej klasie samochodów. Z przydatnych rzeczy na co dzień warto wymienić czujniki parkowania z tyłu czy automatyczne włączanie się świateł dziennych. Jeśli chcemy zamówić czujniki parkowania z przodu to musimy dopłacić 1300 złotych. Już teraz mogę powiedzieć, że warto.

Nie musimy dopłacać za to za dwustrefową klimatyzację. Działa nienagannie, a łatwego zadania nie ma: duża przednia szyba i szklany dach w takie upały jakie mamy teraz nagrzewają wnętrze do bardzo wysokich temperatur. Jednym z najdroższych ekstradodatków długodystansowego Peugeota jest nawigacja, która kosztuje aż 8000 złotych. W cenie przebija ją tylko „pakiet skórzany Integral” za 8200 zł. Trochę kasy trzeba wydać, jednak poza skórzanymi fotelami jego największą zaletą jest to, że skórą pokryta jest górna część deski rozdzielczej oraz część boczków drzwi. Szczególnie ten fragment z deski rozdzielczej wygląda naprawdę dobrze. Jakie jeszcze dodatki ma „nasz” Peugeot? Pakiet Vision - reflektory biksenonowe połączone z system dynamicznego doświetlania zakrętów. Cena - 4000 złotych. Pakiet Video - dwa 7 calowe ekrany LCD w zagłówkach przednich foteli z regulacją nachylenia. Cena - 4000 złotych. Akustyczne i laminowane szyby boczne - 1950 złotych. System Hi-Fi JBL (7 głośników) - 1900 złotych. Co ciekawe - szklany dach czy Head-Up Display - montowane są w wersji wyposażenia Allure seryjnie. Wszystkich dodatków naliczyliśmy na kwotę 32 550 złotych. Sprawdzimy w trakcie trwania testu co z tych ekstrasów się przydaje, a co nie.

Ten crossover oferowany jest w jednej wersji nadwoziowej. Sylwetka może jak najbardziej podobać. Agresywny przód, ogromna przednia szyba, opadająca linia dachu i dzielona klapa tylna - nudy nie ma. To auto wyróżnia się w tłumie. We wnętrzu, jak na razie również mało punktów krytyki. Miejsca jest znacznie więcej niż np w Peugeocie 308 (obydwa modele mają tą samą platformę), za kierownicą siedzi się wysoko, prawie tak jak w SUV. Można więc podleczyć swoje kompleksy. Masywna środkowa konsola sprawia, że czujemy się jak w aucie o wiele większym niż jest Peugeot 3008. Z tyłu spokojnie mieszczą się dwie dorosłe osoby. Bagażnik może nie jest jakoś wyjątkowo wielofunkcyjny (podwójne dno podłogi, asymetrycznie dzielone oparcie), jednak i tak familijne pakunki się zmieszczą.

Test Peugeota 3008 2.0 HDi rozpoczynamy z przebiegiem 16 733 km. Poniżej kilka szczegółów o modelu 3008. Za niedługo pierwszy raport z jazdy.

 

Peugeot 3008 2.0 HDi | Kompendium

Nadwozie kombi, 5-drz., 5-os.
Silnik
diesel R4, 1997 cm3
Moc 150 KM przy 3750 obr./min
Moment obr. 340 Nm przy 2000 obr./min
Skrzynia biegów ręczna, sześciobiegowa
Napęd na koła przednie
Wymiary 436,5 x 183,7 x 163,9 cm
Rozstaw osi 261,3 cm
Zawieszenie przód kolumna MacPhersona
Zawieszenie tył belka skrętna
Masa wł./całk.
1595/2080 kg
Poj. bagażnika 435/1245 l
Poj. zb. paliwa 60 l
0-100 km/h 9,7 s
Śr. zużycie paliwa
5,4 l/100 km
V maks 195 km/h
Cena/Egz. test.
99 000/131 550 zł

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dostępne kolory nadwozia:


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wersje wyposażenia:

Access  - cena od 72,590 zł

Active  - cena od 90,900 zł

Allure  - cena od 99,000 zł

Hybrid4  - cena od 139,000 zł

 

Silniki:

Benzynowy 1.6 156 KM / skrzynia manualna/automatyczna

Diesel - 2.0 150 KM / skrzynia manualna

Diesel - 2.0 163 KM /skrzynia automatyczna

 

ZOBACZ TAKŻE:

Używany Peugeot 3008 za połowę ceny nowego. Zobacz TU!

Peugeot 208 - | Pierwsza jazda

TOP 10 | Bestsellery w Monako

Więcej o:
Komentarze (6)
Peugeot 3008 2.0 HDi | Długi dystans
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: daniel

    Oceniono 8 razy 8

    Mam takiego.... jestem ciekaw jak sie spisze...

  • Gość: gość888

    Oceniono 11 razy 5

    Jak się nie znasz to się nie udzielaj

  • Gość: dd

    Oceniono 34 razy -28

    Kto w ogole projektuje takie szkaradztwa. Przeciez to ani nie ma uroku, ani dobrze jezdzi.

    -10/10

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX