VW Golf Cabrio GTI - test | Pierwsza jazda

Volkswagen coraz chętniej bawi się swoimi klockami. Do Golfa Cabrio wsadził sportowe zawieszenie ze zwykłego Golfa, pakiet stylistyczny GTI i oto mamy nowy model. Co o nim sądzimy?

Delikatne słońce, wyczuwalna w powietrzu morska bryza i kręte drogi lazurowego wybrzeża to wymarzona sceneria do prezentacji kabrioletu. Zwłaszcza o tej porze roku temperatury w okolicach Cannes są zachęcające do złożenia dachu. Tym bardziej, że smrodzących autobusów tutaj nie ma. Niestety zamiast tego podziwiamy bawarskie landschafty. Temperatura co prawda w okolicach 25 stopni, ale zanosi się na deszcz. Skąd taki wybór? Odpowiedź to czerwone paski na wlocie do chłodnicy, materiałowa tapicerka w charakterystyczną kratkę oraz kilka znaczków ze znanym na całym świecie skrótem GTI. Gdzie lepiej odbyć krótką przejażdżkę sportowym autem, jak nie po niemieckiej autostradzie.


VW Golf GTi | Za kierownicą

Coś więcej

Zaraz, zaraz, ale przecież w tym aucie nie ma nic nowego. Choć trudno w to uwierzyć, sportowe szaty Golfa GTI szóstej generacji znane są już od 2009 roku. Także od strony technicznej nie znajdziemy w tym modelu niczego nowego. No dobrze, ale tego silnika w Golfie Cabrio nie było - zauważy fan Golfa. Błąd, owszem w Polsce cennik Golfa z miękkim dachem kończył się na 160-konnym TSI, ale w kilku krajach Europy oferowano 210-konną wersję 2.0 TSI z silnikiem żywcem wyjętym z hatchbacka GTI. Osiągi? Identyczne. Spalanie? Także.

Prawdę mówiąc jest pewna nowość. Wersja GTI, jak przystało na samochód sportowy, będzie oferowana w podstawie z ręczną skrzynią biegów, podczas gdy skrzynia DSG, nie posiadająca żadnej alternatywy w wersji 2.0 TSI, dostępna będzie w opcji.

W tym miejscu moglibyśmy zamknąć temat Golfa Cabrio GTI, ale czy można się oprzeć zadziornemu wyglądowi auta, obniżonemu sportowemu zawieszeniu i 17-calowym obręczom Denver? Już z daleka wygląda groźnie dając do zrozumienia, że z tym autem nie ma żartów.

Solidna robota

Żeby zwracać na siebie uwagę wcale nie trzeba jeździć szybko. Jest to wręcz niewskazane. Trochę kłóci się to z założeniami modelu GTI i rzeczywistymi możliwościami auta, bo samochód nie tylko ma świetne osiągi, ale także dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu potrafi przemienić się w prawdziwego pogromcę krętych górskich serpentyn. Nic przy tym nie trzeszczy. Aż trudno uwierzyć, że nadwozie udało się usztywnić tak, by nie ucierpiała na tym przyjemność z jazdy. Ogromną zaletą jest też dobre wyciszenie wnętrza i to niezależnie od tego, czy dach jest złożony, czy nie.

Wystarczy niewinna chmurka na horyzoncie, by właściciele sporej części kabrioletów mieli popsuty dzień. Właściciel Golfa Cabrio nie musi się aż tak przejmować pogodą. Rozłożenie dachu następuje w 11 s i można to robić jadąc z prędkością do 30 km/h. Składanie dachu trwa jeszcze krócej, bo jedynie 9 s.

Tuż przed oddaniem aut jeszcze ostatni rzut oka na komputer pokładowy. Średnie spalanie 8,5 l., ledwie 0,8 więcej, niż średnia podawana przez fabrykę. Nieźle, biorąc pod uwagę, że jazda nie odbywała się w bulwarowym tempie.

Summa Summarum

Golf Cabrio GTI w sposób niemal doskonały łączy w sobie zalety samochodu sportowego i kabrioletu dobrze czującego się na nadmorskich, choć w tym przypadku bawarskich, bulwarach. Owszem osiągi są nieco gorsze niż w hatchbacku, ale za to większa masa przekłada się na zadowalającą sztywność nadwozia. Cabrio GTI prowadzi się przez to niemal identycznie, co jego zamknięta odmiana.

Gaz

Zawadiacki wygląd, dobre wyciszenie kabiny, wysoka jakość wykończenia

Hamulec

Słabsze osiągi w stosunku do wersji GTI ze sztywnym dachem

Volkswagen Golf Cabrio GTI | Kompendium


Cabrio GTI
Nadwozie kabriolet, 2-drz, 4-os.
Silnik benzyna, turbo, R4, 1984 cm3
Moc 210 KM przy 5300-6200 obr./min.
Moment obr. 280 Nm przy 1750-5200 obr./min.
Skrzynia biegów 6-ręczna (6-DSG)
Napęd na koła przednie
Wymiary 424,6 x 178,2 x 142,3 cm
Rozstaw osi 257,8 cm
Zawieszenie przód kolumny MacPhersona
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Masa
1533 (1555) kg
Poj. bagażnika 250 l
Poj. zb. paliwa 55 l
0-100 km/h 7,3 s
Średnie spalanie 7,6 (7,7) l/100 km
V maks 237 (235) km/h
Cena -

 

ZOBACZ TAKŻE:

Kup Golfa GTi

Którego Golfa GTi byś wybrał?

Polski cennik Polo GTI

Więcej o:
Komentarze (13)
VW Golf Cabrio GTI - test | Pierwsza jazda
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • jan.jagislaw

    Oceniono 4 razy 4

    Zdania nie zmieniam
    WYGLĄDA JAKBY ZGUBIŁ DACH

    Technologią może i przewyższa japońskie pudła, ale wygląd to już porażka..

    2. Druga sprawa..
    Dla kogo ma być ten samochód ?

    To ma być Cabrio do miasta ? ..czy na wieś, dla buraków, potentatów na rynku wołowiny i trzody chlewnej ?
    - W dużym mieście się nie jeździ Cabrio. Smog spaliny obsiądą wszystko po kilku dniach jazdy bez dachu.

    Pozdrawiam
    Jan Jagisław

  • c2s

    Oceniono 6 razy 2

    7,3 do setki w "sportowym" aucie? To mogło robić wrażenie jakieś 30 lat temu...

    Gdzie jest Golf R cabrio ?

  • eurotaxt

    Oceniono 1 raz 1

    Golf Cabrio w europie święci triumfy, liczba zamówień jest nadspodziewanie duża ale to jedyny kompaktowy kabriolet z tradycyjnym miękkim dachem. Konkurenci mają wyłącznie auta typu CC (zresztą VW w ofercie ma również Eosa). Widać że klienci tęsknią do dawnych czasów kiedy kabriolet miał gumowy dach a VW na tym korzysta ;-))

  • eurotaxt

    Oceniono 1 raz 1

    Fajne mocne auto dla miłośników tradycyjnych kabrioletów i do tego auto nie mające żadnego konkurenta w swoim segmencie. Ja wybrałbym jednak Eosa 2,0 TFSI ale to tylko z uwagi na nasz klimat, jednak rozumiem nabywców tego modelu z cieplejszych stron europy ;-)

  • Gość: jacek

    Oceniono 3 razy 1

    "Aż trudno uwierzyć, że nadwozie udało się usztywnić tak, by nie ucierpiała na tym przyjemność z jazdy." W to akurat łatwo uwierzyć. Większa sztywność nadwozia wpływa dodatnio na przyjemność z jazdy, bo samochód lepiej się prowadzi. Większa sztywność zawieszenia również poprawia prowadzenie, ale pogarsza komfort. Chyba o to chodziło? Jeszcze jedno: w miarę dobrze zrobione kabriolety zaczynają trzeszczeć dopiero po jakimś czasie. Za mojej pamięci tylko Chrysler robił takie, co trzeszczały wyjeżdżając z salonu.

  • Gość: trolololo

    Oceniono 4 razy 0

    Jedyne fajne golfy to wersje GTI, szkoda tylko że wnętrze nadal niesamowicie wieje nudą...

    http://www.clixsense.com/?3431367

  • Gość: JCV

    Oceniono 3 razy -1

    Ciekawe jak po wprowadzeniu Golfa Cabrio spadły słupki sprzedaży w BMW i Mercedesie?

  • biggus-dickus

    Oceniono 7 razy -3

    Bardzo pienkne auto.

    Niestety ciemniakom z Kongresówki na pewno nie byndzie sie podobać.

    Ch... im w d... niech jeżdżom chryslero-fiatami.

  • Gość: jjagislaw

    Oceniono 8 razy -4

    Ot jeszcze jedno GOWNO SZMELCVAGENOWSKIE!

    Pozdrawiam.
    Jan Jagislaw.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX