Toyota Auris - test | Za kierownicą

Z przodu bardziej przypomina Corolle Verso niż małego Yarisa. Auris po liftingu oprócz bardziej dynamicznego charakteru ma także nowe silniki, poprawione zawieszenie i miękkie materiały na desce rozdzielczej. A wszystko za nieco ponad 57 tys. zł. w podstawowej wersji

Zmiany były konieczne. Stary Auris już w chwili wejścia na rynek w 2007 roku wzbudzał skrajne emocje. Teraz ma przyciągnąć do salonów młodszych klientów. Pewnie dlatego styliści zdecydowali się upodobnić auto do innych, większych modeli Toyoty. Zmieniono grill, zderzaki i maskę dodając do niej kilka przetłoczeń. W aucie seryjnie montowana będzie spłaszczona u dołu kierownica i spoiler na tylnej szybie. Najważniejsze jednak, że nowy Auris lepiej prowadzi się na drodze. Usztywniając nieco zawieszenie udało się ograniczyć odczuwalne przechyły nadwozia w ostrych zakrętach, a układ kierowniczy wreszcie pozwala wyczuć co dzieje się z przednimi kołami. Na trasie auto wydaje się bardziej zwarte.

Najpopularniejsze silniki to bez wątpienia 1.6 Valvematic i Diesel 1.4 D-4D. Ten pierwszy ma moc 132 KM i moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr./min. Drugi z sześciostopniową manualną skrzynią zużywa 4,7 litrów na setkę. Jego moc wynosi 90 KM, a maksymalny moment 205 Nm dostępny jest w zakresie 1800-2800 obr./min. Co zwraca szczególną uwagę podczas jazdy nowym Aurisem? Cisza. Bez względu czy pod maską pracuje silnik benzynowy czy Diesel przy 140 km/h we wnętrzu można swobodnie rozmawiać i nadal bardziej słychać szum powietrza niż warkot płynący spod maski.

Uzupełnieniem oferty dwóch najbardziej popularnych jednostek napędowych są dwa silniki benzynowe, o pojemności 1,33l (101KM) i 1,8l (147KM), oraz silniki diesla o pojemności 2.0l (125KM) i 2.2l (177KM).

W drugiej połowie 2010 roku do sprzedaży trafi wersja z napędem hybrydowym. Pod maskę trafią silnik spalinowy o pojemności 1,8l i silnik elektryczny. Łącznie da to moc 136 KM. Ile kosztuje wersja hybrydowa? Tego jeszcze nie wiadomo. Ale znamy już ceny spalinowego Aurisa.

1,33 (101 KM) 6 M/T
TERRA - 57 100 (3d), 58 900 (5d)
LUNA - 62 990 (5d)

1,6 (132 KM) 6 M/T
TERRA - 62 900 (5d)
LUNA - 63 990 (5d)
DYNAMIC 68 100  (3d)
69 900 5 dr
PRESTIGE - 77 000 5 dr

1,4 D-4D (90 KM) 6 M/T
TERRA - 67 500 (5d)
LUNA - 72 990 (5d)

2,0 D-4D (126 KM) 6 M/T
LUNA - 81 490 (5d)
PRESTIGE - 91 600 (5d)

Juliusz Szalek

Więcej o: