Komentarze (116)
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI - test | Pierwsza jazda
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • theeagle

    0

    Kolejny pseudo redaktor będzie uświadamiał czytelników że octavia to już passat a superb to pewnie prom kosmiczny. Wystarczy za to popatrzeć na rozstaw osi która jest wprost związana z miejscem na pasażerów i okaże się nowa octavia ma mniejszy rozstaw niż focus. Do tego jest węższa od focusa. Skoro O3 to prawie klasa średnia to focus to już na pewno seg D? :))) Natomiast co do zawieszenia, nie prawdą jest że przeciętny użytkownik tego nie dostrzeże i nie prawdą jest że zawieszenie wielowahaczowe jest bardziej awaryjne. To bzdura. Znów przykłady w fordzie. Zawieszenie focusa MK1 i MK2 bez remontu przeżywało i 300tys km. Sam miałem MK1 i od nowości zrobiłem 280tys km bez dotykania się do zawieszenia z tyłu - z przodu zresztą też. Natomiast co do odczuć w czasie jazdy. Zawieszenie wielowahaczowe można bardziej komfortowo zestroić bez utraty pewności prowadzenia. Za to zawieszenie półzależne aby auto się równie pewnie prowadziło musi być twardsze. Oznacza to kompromis. Albo będziemy miec zawieszenie jak fabii I kiedy to było miekko i beznadziejnie pewnie albo jak seacie ibiza czyli twardo i w miare pewnie. Kompromis nie istnieje z belką.

  • Gość: DFDF

    Oceniono 1 raz -1

    TO NIE SKODA ,, ALE TANI VW ,, BADZIEWIE PLASTIKOWE , I DROGIE NADODATEK !!!!!!!!!!!!!

  • Gość: Podpisz się

    0

    1.8 Sri czy tfsiv

  • Gość: andrew

    0

    bardzo fajna, ale dlaczego taka droga.... pewnie przy zakupie i tak sprawa rozbije sie o kredyt, aczkolwiek w Getin oprocentowanie mnie przekonuje

  • eurotaxt

    Oceniono 1 raz -1

    Ciekawe tylko dlaczego musi być droższa od Volkswagena Golfa VII Variant ? Bo żadnych zalet Skody ponad VW na razie nie widzę, wręcz przeciwnie, Golf jest lżejszy, lepiej wykończony, lepiej sie prowadzi (m.in. zaleta niższej masy)

  • Gość: klinone

    0

    O nowej platformie MQB, na ktorej budowana jest m.in. nowa Octavia 3 i o technologicznych ciekawostkach zastosowanych w tym modelu:

    http://klinblog.blogspot.com/2013/06/mqb-czyli-rewolucja-w-procesie.html

  • Gość: Kubek

    0

    Czytając redakcyjne testy samochodów marki Skoda ma się wrażenie, iż są to auta idealne.
    Panowie Redaktorzy; czyżby takie marki jak mercedes, bmw, leksus, infiniti, honda mają się uczyć od skody.?
    Czy mają zaporzyczać od niej wątpliwą "dobrą" technikę w postaci np. silników tsi, szybko niszczącej się tapicerki, siedzeń, które po 50 tys. są wysiedziane.?
    A fatalny serwis gwarancyjny.?

  • Gość: znafca

    Oceniono 3 razy -3

    simply kał z wyglądu...

  • varsava

    Oceniono 1 raz 1

    ciekawe, czemu nie podano jednak tego spalania - dane pokazane przez producentów współczesnych (głównie europejskich) aut mają się nijak do tych osiąganych faktycznie w trasie

    jestem szczególnie ciekaw, ile spaliła ta Skoda ze 180 konnym silnikiem na autostradzie w Niemczech - czy dużo mniej od mojej kilkuletniej już dwutonowej Toyoty z silnikiem V6 3,3 litra 225KM - przy naprawdę dużych prędkościach średnie spalanie na dystansie jakichś 100km to nieco ponad 10 litrów - prędkości wahały się od 120 do 160 km/h

    ciekawe, jak ta Octavia?

  • Gość: ŁUKASZ

    0

    Chyba powinno być "bez mała" a nie "niespełna" Dżizus...wp

  • Gość: auto auto

    Oceniono 1 raz 1

    Octavia była fajna ale w czasach gdy była II a konkurencja nie miała nic równie dobrego do zaoferowania. Dobry stosunek ceny do jakości i wielkości auta. Plusem Octavi było to ze w stosunku do konkurencji wielkość była o pół segmentu w górę. I tak zostało do dziś. To samo jest z Superb. Sam miałem Octavie I i II. Ale skoda powoli przestała być liderem. Koszty serwisu są wg mnie jedne z większych (mowa tu o ASO) nawet porównał bym je do klasy wyższej. A i jakoś ASO też nie jest zbyt dobra. Jakość samego auta też nie jest już taka jak kiedyś.
    Drugim największym problemem jest to że kupuje się auto dość ubogo wyposażone. Te wszystkie dodatki to koszt powodujący przeskok o segmentu wyższego. A to przecież segment powiększonego kompakta. Chociaż Skoda chcę przeskoczyć o oczko wyżej, dlatego wprowadziła Rapida.
    Reasumując konkurencja daje ciut wyżej
    czyt opel, citroen, ford.
    Ja osobiście przesiadłem się na Insigne ma kilka wad (największy to ciężar i gabaryty nie współmierne do tego co oferuje w środku) ale jak na razie sprawuje się bez większych problemów zrobiłem 70 tys km w rok. Auto kosztowało tyle co Octavia a wyposażenie jest dużo bogatsze niż w Octavi ( w tedy III) a wg mnie jakość użytych materiałów jest lepsza. Ale jak to mówią kto co lubi

  • anemusek

    Oceniono 7 razy 7

    Dobrze się prowadzi i nieźle resoruje bo to na razie jedyna wersja silnikowa z niezależnym tylnym zawieszeniem. Pozostałe wersje są zdecydowanie za twarde, a i tak prowadzą się gorzej.

  • aerofan

    Oceniono 12 razy -2

    SKODA - fatalny design (taki 12-15 letni), fatalna cena, koszmarna awaryjność. Mieliśmy w rodzinie dwa najlepiej sprzedające się onegdaj auta w Polsce - Skody Fabie. Jedna super wypas 1.4 16V, po 150kkm to był złom, wszystko skrzypiało , notoryczne wycieki, awarie. Druga 1.4 najtańsza wersja, to samo - szrot ale już po 90 kkm. Obecnie jeździmy japończykami (Suzuki, Honda) - bezawaryjne auta i jakoś wyglądają. Ja się pytam - KTO TE KURY KUPUJE ??

  • Gość: god~yss

    0

    To jest ocena artykulu. Brawo panie Piotrze, bardzo dobrze sie czytalo. Brakuje tylko zakonczenia i szczegolowych danych technicznych np spalanie teoria a praktyka, itp

  • poohdell

    Oceniono 21 razy 19

    Nie mam nic do Skody - kazdy niech kupuje to co mu się podoba. Ale mam juz tego marketingowego ględzenia na temat nowej Octavii. Że to już niby klasa średnia, bo "rozstaw osi zwiększył się o 108 mm". Sprawdziłem, moje Megane Grandtour ma 2701 mm rozstawu , a Octavia 2686 mm. Więc wbrew temu, co redaktor pisze nowa Octavia wciąż próbuje udawać coś więcej niż jest. Do testu też wzięto wersję megawypasioną, aby pokazać jakie to auto fajne. A czemu nie wzięto wersji z najmniejszym silnikiem 85km, w najtańszej opcji i nie porównano do konkurencji? Przy najtańszym Mondeo, czy Insigni (czyli prawdziwej klasie średniej) wypadło by blado. Jak zwykły kompakt, którym po prostu jest.

  • Gość: piotrp32

    Oceniono 7 razy -3

    jak z lakierem? też będzie odpadał po roku ??

  • Gość: Rolnik z Grójca

    Oceniono 3 razy -1

    A da się wrzucić w gaz? Butla może być w kole.

  • potulnyqumotr

    Oceniono 37 razy 23

    W teście automaniaka w TVN Turbo porównano prowadzenie Skody Octavii II z wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu i Skody Octavii III z belką z tyłu.

    W slalomie nowa Skoda Octavia III wypadła z toru, a na zakręcie - tam gdzie Octavia II bez problemu zmieściła się na asfalcie - nowa Octavia III wypadła z drogi.

    Teoretycznie powinien to być nowocześniejszy i bezpieczniejszy samochód od swojego poprzednika - tak jest jeśli chodzi o bezpieczeństwo bierne. Jednak jeśli chodzi o bezpieczeństwo aktywne jest to krok wstecz. Do tego VAG dodał mocniejsze silniki.

    Myślę, że konsekwencją tego będzie wiele rozbitych samochodów.

  • Gość: gosc

    Oceniono 13 razy 7

    Octavia to auto zaprojektowane dla specyficznego klienta i rynkow wschodnich, nie tylko europejskich
    Statystyka sprzedazy potwierdza ze koncepcja byla i jest bardzo dobra.
    Bardziej wybredny klient zawsze moze kupic A6 lub Passata
    A potencjalny Kubica z Wloszczowej nawet Alfe :-)
    Lubie poczytac dywagacje o "drogich" autach za 100 tysiecy...
    Pozdrawiam.

  • eurotaxt

    Oceniono 1 raz 1

    Wada Nr 1 i jednocześnie wada zasadnicza która nie pozwoli osiągnąć sukcesu na miarę Octavii I i II - to wysoka niczym nie uzasadniona cena Octavii III. Jeśli będę chciał wydać takie pieniądze to kupię Volkswagena Passata albo Skodę Superb ... o Jetta nie wspominając.

  • Gość: opad

    Oceniono 9 razy -1

    nowa Śzkoda Oktawia - maska ze starej laguny, światła ze starego A3, grill ze sztachet z płotu... Głównego designera powinni za zbity p.. wywalić.

  • Gość: qwer

    Oceniono 7 razy -3

    Kolego redaktorze, Skoda Super(b) już dawno przegoniła VW wiec nie pisz bzdur że Octavia III jest najbliżej z dotychczasowych modeli Skody. W odróżnieniu o tego skromnego testu mogę potwierdź po przejechaniu 200k km nowym Superbem że Passat (236k km przebiegu) to miniatura wspomnianej Skody.

  • Gość: D5

    Oceniono 2 razy 0

    @ Citi, jakie kombi Twoim zdaniem wyglada jak auto XXi wieku? Jakim modelem powinni sie inspirowac designerzy Skody?
    Nie zapominaj, ze mowa jest o rodzinnym kombi.

  • iliontichy

    Oceniono 16 razy 10

    używam octavii 2 od 4 lat - dobre auto - jedyna wada wyciszenie - wraz z silnikiem 1.9 tdi po prostu koszmar - po dalszych trasach człowiek czuje się wymęczony jak po maglu - ciekawe czy w nowej wersji poprawili?

  • Gość: marrek

    Oceniono 7 razy 3

    Wczoraj przez przypadek obejrzałem program na TVN Turo gdzie stwierdzili, że zawieszenie w nowej octavii to straszna pomyłka i jeżeli ktoś może wybrać to niech wybiera II.
    A tu taka niespodzianka.
    Ale cóż wystarczy wysłać dziennikarza do Niemiec, dać mu auto na 200 km i już ma się fantastyczny artykuł...

  • Gość: kontra.punkt

    Oceniono 17 razy 1

    Wystarczy jeden raz przejechać się nowym renault na dłuższej trasie, by już nigdy w życiu nie chcieć jeździć skodą. Obojętnie o jakiej wielkości aucie mówimy.

  • gostek_gostek

    Oceniono 64 razy 26

    I znowu nachalne wmawianie, ze to jakieś między klasowe cudo i prawie Passat. Zaraz rzucą się na mnie szczkacze w obronie VW ale sami powiedzcie - ciągle od kilkunastu lat ta sama bajka! Przecież poprzednią i jeszcze poprzednią Octavię też próbowano lansować jako prawie Passata! Kuźwa - to normalny duży kompakt! Że lepsza od poprzedniczki? nic dziwnego! poprzedniczka była według mnie słaba! kompakty rosną i stają się coraz lepsze! Każdej marki! Odniesienie do poprzedniego modelu nie może być wyznacznikiem klasy. Konkurencyjne auta mają tyle samo albo więcej miejsca w kabinie! ają podobne wnętrza i lepsze silniki! Jedno trzeba przyznać Czechom - robią przepastne bagażniki! To idealnene rodzinne kombi. Szkoda tylko, że nie ma wyboru jednostek napędowych. Każdy jeden ma feler jakiś.

  • Gość: City

    Oceniono 56 razy 2

    Ciekawe, kiedy zaczną robić Skody które będą wyglądały jak samochody z XXI wieku? Z wyglądu zatrzymali się w jakiejś końcówce lat 90-tych.

  • Gość: niezadowolony

    Oceniono 17 razy -1

    "Amazing"???
    Redaktorzy są dumni z powodu opanowania paru słówek z angielskiego? Czy po prostu słabo znają język ojczysty?

    Artykułu nie przeczytałem z obawy o kolejne popisy...

  • Gość: asf

    Oceniono 33 razy 5

    "Nie jest amazing" tylko "prowadzi się zaskakująco dobrze". Brawo konsekwencji artykułu :DD

  • Gość: krytyk architektury

    0

    Należy nadmienić, że to nie Czesi przenieśli kubizm do architektury. Oni tylko użyczyli miesjca wystawowego. Twórcą jest Frank Ghery.

  • Gość: olo

    Oceniono 46 razy 24

    Octavia z silnikiem 1,8 TSI i skrzynią DSG. Ile to kosztuje? Kto z was mając do wydanie tyle na samochód wybrałby właśnie Octavie?

    A może test jakieś popularniejszej wersji?

  • Gość: Mamoń

    Oceniono 40 razy -6

    Dajcie już spokój z samochodami koncernu wieśwagena. Przetestujcie i napiszcie o jakiś fajnych autach. Czekam na Renault Captur.

  • Gość: dark13

    Oceniono 19 razy 1

    Wykonalem jazde probna wersja hatchback z silnikiem 1.4 140KM
    Rzeczywiscie trudno sie czegos czepiac , bardziej komfortowa niz poprzednik, bardzo duzo miejsca, swietny silnik
    Dobra a nawet bardzo dobra jakosc wykonania z jednym wyjatkiem , dla mnie istotnym - boczki drzwi .
    Zbyt ordynarny plastik i to w zasadzie jedyna istotna wada jaka znalazlem tak przy pierwszym kontakcie
    Jesli polityka upustow bedzie zachowana jak w przypadku poprzedniego modelu to bez dwoch zdan bedzie kolejnym przebojem w Polsce .Na zachodzie juz teraz mozna sie zalozyc ze odniesie sukces, zwlaszcza combi

  • Gość: fakej

    Oceniono 55 razy -13

    "Od razu ginie ona w czeluściach 610-litrowego kufra, do którego można by zmieścić słonia."
    Albo "w którym możnaby zmieścić słonia" albo "do którego możnaby zapakować słonia"

    Rozumiem, że taki samochód może kupić student na dorobku, ale co myśli sobie facet odbierający od dealera skodę? Ok, każdemu może się przytrafić jakiś zakręt życiowy, ale żeby sobie kupić takiego kalafiora to chyba naprawdę trzeba czuć się przegranym życiowo.

  • potulnyqumotr

    Oceniono 23 razy -1

    Pane, Pane! To ne ji "das auto" - je to cieske vozidlo pre sedlaka nebo vesnićiana.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX