Komentarze (61)
Skoda Rapid - test | Pierwsza jazda
Zaloguj się lub komentuj jako gość
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • Gość: faraway

    Oceniono 8 razy 2

    5-reczna skrzynia biegow ? WTF ??

  • Gość: 123

    Oceniono 6 razy 2

    "codriverem:? rany .....

  • Gość: romcio

    Oceniono 3 razy 3

    2 nieporozumienia:
    1) juz w Citigo jest nowe logo. grill i czcionka napisu
    2) te kieszonki w boczkach foteli byly juz w Fabii II.

  • Gość: Wombat

    Oceniono 9 razy 3

    "Wnętrze auta także jest całkowicie nowe. Te z ostatniej Octavii czy Fabii trąci już nieco myszką (...)".

    TE wnętrze?! Moto.pl to poczytny portal motoryzacyjny, po prostu wstyd robić tu takie błędy językowe! Zazwyczaj drażnią mnie komentarze, w których czytelnicy czepiają się tylko dlatego, że najwyraźniej to lubią, ale w tym przypadku to już naprawdę przesada. Jeżeli Szanowni Państwo jeszcze nie wiedzą, o co mi chodzi, podpowiem: mówi (i pisze) się TO wnętrze.

    Mówiąc prawdę, jestem nieco załamany, nawet mimo tego, że sam nie jestem przesadnym purystą językowym. Jeśli poprawność językowa na Waszym portalu będzie się utrzymywać na takim poziomie, to jakich kwiatków możemy się jeszcze spodziewać? W następnym artykule ktoś z Państwa napisze "wziąść"?...

    I jeszcze jedno: po zamieszczeniu niniejszego komentarza zrobię tzw. screenshota. Jeżeli komentarz zniknie (tak jak ten, w którym zwróciłem red. Martinowi Śliwie uwagę na użyty przezeń zwrot "najbardziej ulubiona"), wkleję tu link do obrazka, na którym będzie widoczny. Zanim na dobre weźmiecie się za cenzurowanie krytycznych wypowiedzi czytelników wytykających Wasze błędy, zajmijcie się może dbaniem o własną poprawność językową.

  • Gość: xxx

    Oceniono 8 razy 4

    o Boże, co za poziom artykułu, w tabelce wyżej podany jest silnik 1.2 R3 86KM, poniżej o tej mocy to już R4TSI, kto to pisał? Dodatkowo wśród samochodów takich jak ta Skoda, Renault Thalia itp jest ...VW Jetta, a czy przypadkiem Jetta nie jest od nich o klasę większa? Dodam też, że Pierwszy z nowej lini był model Citigo...
    Nie czytałem nawet całości przejrzałem wszystko w 30 sek. szkoda czasu...

  • bz14

    Oceniono 11 razy 5

    Wlew paliwa jest po prawej stronie... Już widzę, jak kierowca po otwarciu samochodu, otwiera z wnętrza wlew paliwa i po zaspach przedziera się dookoła samochodu, żeby wyciągnąć skrobaczkę do szyb. Widok będzie przedni... W Afryce też będą sprzedawać te samochody ze skrobaczką? Czujecie klimat, gdy na konferencji prasowej lokalni redaktorzy pytają co to jest skrobaczka do szyb?...

  • Gość: jjagislaw

    Oceniono 19 razy 5

    Porownywalny Chevrolet Cruze bedzie tanszy,mocniejszy i lepiej wyposazony.
    To pewne.
    Tyle ze najslabszy Cruze jest mocniejszy od najmocniejszego Rapida.
    W sumie auto na dojazdy na dzialki bo wszystkie silniki jak przystalo na auto z kura na masce cherlakowate.

  • polokokt

    Oceniono 5 razy 5

    Niestety te silniki 1.6 TDI najoszczednijesze nie sa. Sam ujezdzam Fabie z silnikiem 1.6 TDI ale o mocy 90KM. Spalanie poniżej 5 a tym bardziej poniżej 4,5 można włożyć miedzy bajki. Średnio wychodzi mi (50/50 Warszawa/trasa) 6.3-6.4 przy średnio ciężkiej nodze. Przy trybie tylko miejskim wychodzi około 7 litrów. Na autostradzie przy predkosciach w okolicy 150-160 spalanie tez oscyluje ponad 6 litrow. Raz sprawdzilem, czy jadac 120-130 przez 150 km da sie uzyskac duzo mniejszy wynik. Wyszlo 5.8. Szalu wiec nie ma. Na pewno daleko jeszcze do 4.4. Takie samo auto w firmie ma wiele osob i wszyscy maja srednie spalania w okolicy 6 litrów. Tyle samo pala o klase wieksze auta z dieslem (Focus, Octacia).
    Plusem tego silnika jest dynamika w trasie. Auto na prawde daje rade, w Fabii jest tylko problem z zawieszeniem przy predkosci powyzej 140km/h. Myszkuje po drodzei i jest podatna na boczny wiatr (mijaanie TIRa). Wydaje sie wiec ze ten silnik 105Km to optymalny wybor jesli chodzi o komfort pdrozy w Rapidzie. Jesli ekonomia, to nie wiem czy nie poszedlbym w benzyne + LPG.

  • Gość: olo

    Oceniono 17 razy 9

    Skrobczka do szyb! HA, HA! Ford oferuje podgrzewaną przednią szybę. Skoda się cofa, przed 20 laty miałem Skodę, która miała dobrze ustawiony, wydajny nawiew - szybę się podgrzewało nadmuchem gorącego powietrza. A teraz dają skrobaczkę, jaką można kupić za 5zł na każdej stacji benzynowej.

  • robgordon

    Oceniono 9 razy 9

    "Większe są za to (...) Chevrolet Cruz (...), których Skoda do bezpośredniej konkurencji jednak nie zalicza"
    a nieco niżej:
    "Skoda ma jednak nieco wyższe aspiracje i celuje w Chevroleta Cruza, którego wyceniono na 49 690 zł (1.6 124 KM)."
    Nie wydaje się Wam to nieco nielogiczne?

  • olejojc

    Oceniono 16 razy 10

    "Wnętrze auta także jest całkowicie nowe. Te z ostatniej Octavii czy Fabii trąci już nieco myszką"

    Powinno być: "TO z ostatniej Octavii..."

  • Gość: bzyk

    Oceniono 17 razy 13

    "... flagowe modele Skody. W przyszłym roku nowa Octavia, nieco później Fabia"

    Szanowny Pan autor powinien sprawdzić definicję słowa flagowy. Wbrew pozorom w tym przypadku nie jest to synonim słowa sztandarowy. Flagowy model Skody to Superb, Octavia to model sztandarowy.

    "Dynamika jakaś jest, ale zdecydowanie to nie moja bajka."

    Rozumiem, że jak auto nie ma 300 KM to redaktor Szalek z obrzydzeniem w nim zasiada. Prawdę mówiąc pytanie o wersję RS w Rapidzie jest śmieszne.

  • Gość: asd(R)

    Oceniono 16 razy 14

    "Większe są za to Toyota Corolla, Chevrolet Cruz i VW Jetta, których Skoda do bezpośredniej konkurencji jednak nie zalicza"

    "Skoda ma jednak nieco wyższe aspiracje i celuje w Chevroleta Cruza, którego wyceniono na 49 690 zł (1.6 124 KM)."

    To w końcu Skoda zalicza Cruze ( i reszte) do bezpośredenij konkurncji czy nie? Bo piszecie, że nie a później cporównujecie ją do tych modeli...troche tak bez sensu.

    PS. w tabeli z danymi technicznymi Vmax silnika 1.2TSI to napewno 295km/h? ;-)

  • liczbynieklamia

    Oceniono 19 razy 19

    Szkoda w ogóle czasu na jazdy samochodem, jeśli testujący nie zajął się tak podstawową w pojeździe aspirującym do miana taniego samochodu rodzinnego sprawą, jak ilość miejsca z tyłu (zwłaszcza, że sporo by to wyjaśniło w kontekście segmentu w którym się Rapid znajduje). Dowiedzieliśmy się za to, jakie samochód ma wymiary, jak wygląda na zewnątrz i w środku, jakbyśmy tego nie wiedzieli z wcześniejszych informacji, a także że nawigacja jest niewygodnie umieszczona, a wersji RS nie będzie - co jest kluczową informacją dla tego promila nabywców Rapida, którzy nie będą kierowali się użytecznością i ceną, a wyposażeniem i osiągami.

  • jorn

    Oceniono 35 razy 29

    Tak się zastanawiam, dlaczego różni testerzy samochodów się tak czepiają faktu, że po złożeniu siedzeń nie ma idealnie płaskiej podłogi. Przecież to nie jest samochód dostawczy, ani nawet kombi! Kładzenie oparć jest opcją „tak na wszelki wypadek”, kiedy raz na jakiś czas musimy przewieść coś większego i ten parocentymetrowy stopień naprawdę nie jest jakimś problemem.

  • klawesyn73

    Oceniono 74 razy 70

    I pomyśleć, że to w FSO miał VW zainwestować. Niestety spotkał się z naszą związkową wersją patriotyzmu, pod nazwą "na złość mamie odmrożę sobie uszy". Związkowcy dopięli swego, VW skierował swoje oczy w kierunku Skody, FSO padło, ludzie poszli na bruk, a dziś Polacy jeżdżą Skodami. I tak u nas jest ze wszystkim. Proszę się nie dziwić, że u nas jest źle. My po prostu wszystko potrafimy spieprzyć koncertowo. Oczywiście z ojczyzną i Bogiem na ustach i flagach.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX