Mercedes C Coupe - test | Pierwsza jazda

CLC nie został dobrze przyjęty przez klientów, pewnie dlatego Mercedes przestał eksperymentować z wyglądem i następca przerodził się w klasyczne Coupe

I bardzo dobrze. Przez ostatnie lata polityka usportowionych odmian klasy C i E była mocno zagmatwana. Marketingowcy Mercedesa wreszcie po niemiecku uporządkowali sprawy. Obecnie w ofercie jest E coupe i właśnie zaprezentowane C Coupe.
Nie jest to łatwe pole walki, bo konkurenci są bardzo mocni. Klasa C coupe (od 139 500 zł) musi stawić czoła BMW 3 Coupe (od 145 tys. zł), które przyjemnością z jazdy zdążyło zjednać sobie wielu klientów. Poza tym, na drodze stanie Mercedesowi również piękne Audi A5, które właśnie wróciło z kuracji liftingowej (od 139 tys. zł).     

Jakie atuty ma zatem nowe coupe Mercedesa. Po pierwsze ma gwiazdę na masce. Jak przystało na sportowy model zamiast pełnić funkcję celownika umieszczono ją na atrapie chodnicy. Wizerunek Mercedesa to mocny argument przyciągający klientów, a teraz można kupić klasę C w jeszcze bardziej prestiżowej wersji - coupe.

Wystarczy wsiąść do środka, by świat zaczął lepiej wyglądać. Pozycja za kierownicą jak zwykle w Mercedesie rewelacyjna. Specjalnie zaprojektowane do Coupe fotele można opuścić na tyle nisko, że nawet najbardziej zagorzali zwolennicy sportowej pozycji za kierownicą powinni być ukontentowani. Poza tym nawet wysoki kierowca może wyciągnąć nogi, w tym pozytywnym znaczeniu. Bo pedały odsunięte są od fotela wystarczająco daleko. Wnętrze jest tak dobrze wyciszone i komfortowe, że nawet długie podróże nie będą męczące, ale pod warunkiem, że siedzimy z przodu. Tylna dwumiejscowa kanapa zapewnia, podobnie jak BMW 3 Coupe i Audi A5, wygodne miejsce dla filigranowych kobietek. Rośli faceci będą zadowoleni z jazdy z tyłu, ale tylko na krótkich dystansach. Bagażnik oferuje podobną przestrzeń jak u konkurentów (450 l).

Deska rozdzielcza pochodzi z sedana. Od liftingu klasy C, który miał miejsce kilka miesięcy temu można również cieszyć się imponującą jakością wykończenia. Poza tym rozpieszcza również wyposażenie dodatkowe. Mercedes oferuje niemal wszystkie nowinki w zakresie komfortu, bezpieczeństwa i ekologii.  

System multimedialny Comand ma dostęp do internetu i jeśli będziemy zainteresowani okolicznymi atrakcjami nawiąże kontakt z wyszukiwarką google, a informacje wyświetli na 17,8 cm ekranie. Nowością jest kolorowy wyświetlacz ulokowany pomiędzy zegarami.

Już podstawowe zawieszenie daje radość z jazdy, a można zamówić wersję z obniżonym o 1,5 cm prześwitem, twardszymi sprężynami i mocniej tłumiącymi amortyzatorami. Pracuje tak dobrze, że nawet w Polsce takim autem będzie się świetnie jeździło, a poza tym samochód z niższym zawieszeniem i większymi kołami jeszcze bardziej zyskuje na wyglądzie.  
Trzecia opcja do wyboru to pakiet Dynamic Handling, który pozwala z pomocą przycisku regulować twardość zawieszenia i obejmuje wspomaganie kierownicy, które dostosowuje się do prędkości.

W ofercie znajdują się dwa diesle (220 CDI, 2,1 l 170 KM oraz 250 CDI, 2.1 l, 204 KM) oraz trzy benzyniaki. Dwa czterocylindrowe (180 CGI, 1.8 l, 156 KM; 250, 1.8 l, 204 KM) oraz 350 V6 o mocy 306 KM i pojemności 3,5 l. Bezpośredni wtrysk i system start/stop montowane są we wszystkich samochodach.

Nam bardzo przyjemnie jeździło się 250-ką, która spala średnio niewiele ponad 10 l na setkę i przy tym rozpędza się do 240 km/h. Ale zainteresowaniem z pewnością będą cieszyły się diesle, które mogą konkurować z cieszącą się dużą popularnością BMW 320d Coupe.  

Summa Summarum

Nowa C-klasa Coupe może nie prowadzi się aż tak dobrze jak BMW 3, ale z rywalizacji na drodze z Audi wyjedzie z tarczą. Ale czy na tyle ujmie klientów wyglądem, by wygrać z Audi A5?

Gaz

staranne wykonanie, komfortowe wnętrze, oszczędne silniki, wysoki prestiż

Hamulec

ograniczona przestrzeń na głowę na tylnych fotelach

Mercedes C250 - kompendium

Nadwozie    2-d., 4-os.
Silnik    benzynowy R4, 1796 ccm
Moc   204 KM przy 5500 obr./min
Moment    310 Nm przy 2300-4300 obr./min
Skrzynia    7, automat
Napęd    na koła tylne
Wymiary    459x177x140 cm
Rozstaw osi   276 cm
Opony    225/45 R17
Masa własna    od 1475 kg
Poj. bagażnika 450 l
Przysp. 0-100 km/h 7,2 s
V maks.    240 km/h
Śr. spalanie 6,5 l/100 km
Cena 172 tys. zł

Coupe z gwiazdą na masce

Mercedes
Klasa C
Właśnie uzupełnił gamę i jest przeznaczony dla klientów w wieku 35-45 lat, którzy lubią prowadzić samochód i doceniają sportowy styl

Mercedes
Klasa E
Poza sportowym wizerunkiem, E Coupe gwarantuje elegancki wygląd, komfort jazdy na wysokim poziomie, prestiż i udostępnia bardzo bogate wyposażenie. Tu sportowy charakter stoi na równi z luksusem


Mercedes
CLS
Choć oczywiście można z tą tezą dyskutować, jest założycielem nowego segmentu i to właśnie CLS rozpowszechnił modę ma czterodrzwiowe Coupe (170 tys. sprzedanych aut), która trwa do dziś. Unikalne połączenie piękna i praktyczności

Mercedes
CL
To definicja luksusu w segmencie największych coupe. Niewiarygodne wyciszenie, wykonanie i komfort resorowania przenoszą w świat samochodowego high endu 

Szczepan Mroczek

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Frankfurt 2011 | Mercedes SLK 55 AMG

Mercedes SL żegna silniki V12...

Mercedes B klasa - ogłoszenia

Więcej o: