Hyundai i30 | Karta wozu

Kompaktowy Hyundai, kontynuator sukcesów tanich modeli Pony i Accent, awansował dzisiaj do czołówki swojego segmentu. Właśnie do sprzedaży trafiła jego druga generacja

Hyundai i30

Hyundai i30 - Moto.pl Producent: Hyundai
Miejsce produkcji: Czechy
Okres produkcji: 2011r. -
Generacja: 2

Rankingi

DEKRA: brak testów
Euro NCAP: brak testów
Thatcham: brak testów

Konkurencja

Fiat Bravo, Skoda Octavia, Citroen C4

Ogłoszenia

Hyundai i30 - Autotrader.pl

*ranking kradzieży samochodów

 

>>> Galeria Hyundaia i30 <<<

Rynek

Zaprojektowany w niemieckim centrum rozwojowym Hyundaia model i30 , zbudowany na tej samej płycie podłogowej co Kia Cee'd, debiutował podczas salonu samochodowego w Genewie wiosną 2007 r. Miesiąc później, podczas salonu w Seulu, pokazano po raz pierwszy odmianę kombi nowego, koreańskiego kompaktu. Od 2009 r. auto produkowane jest w Czechach. W 2010 r. przeprowadzono niewielką modernizację modelu, zmieniając przede wszystkim pas przedni. Jesienią 2011 r. podczas salonu we Frankfurcie odbyła się premiera i30 drugiej generacji. Także w tym przypadku samochód dzieli płytę podłogową z Kia Cee'd i jest produkowany w Czechach. Stylizacja nowego nadwozia, tak jak poprzednio opracowana w nimieckim centrum rozwojowym firmy, nawiązuje do wcześniej wprowadzonych modeli - Elantra oraz i40. W marcu 2012 r. podczas salonu w Genewie można było po raz pierwszy obejrzeć odmianę kombi drugiej generacji i30. Jeszcze w tym roku pojawi się wersja trzydrzwiowa.

2007 - hatchback 5d pierwszej generacj

2007 - wersja kombi

2009 - produkcja w Czechach

2010 - niewielka modernizacja modelu

2011 - i30 hatchback 5d drugiej generac

2012 - wersja kombi

Technika

Hyundai i30 to samochód zaawansowany technicznie, ale nieszczególnie innowacyjny pod tym względem. Takie elementy jak 7 poduszek powietrznych, wielowahaczowe zawieszenie tylne, kontrola stabilności pojazdu, system stabilizacji toru jazdy, elektryczny hamulec pomocniczy, inteligentny kluczyk, kamera cofania, dotykowy wyświetlacz na desce rozdzielczej, światła diodowe, system doświetlania zakrętów czy reflektory ksenonowe pokazują, że i30 od strony technologicznej jedynie dogonił konkurencję. Naprawdę godne uwagi są silniki GDI z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Takim rozwiązaniem mogą pochwalić się nieliczni producenci. Interesujący jest również system Flex Steer, który pozwala programować układ wspomagania układu kierowniczego (Normal, Comfort, Sport) w zależności od warunków jazdy i preferencji kierowcy.

GDI - silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny
Flex Steer - programowanie wspomagania kierownicy


Hyundai i30 | Za kierownicą

Bezpieczeństwo

Hyundai i30 drugiej generacji nie został poddany jeszcze niezależnym testom zderzeniowym Euro NCAP

Zabezpieczenia

Nowy Hyundai i30 nie jest jeszcze ujęty w testach zabezpieczeń Thatcham

Awaryjność

Nowy Hyundai i30 nie jest jeszcze ujęty w raportach niezawodności samochodów

Eksploatacja

Nowy i30 niewiele zmienił się pod względm wymiarów w porównaniu z poprzednikiem. Jest dłuższy o zaledwie 2 cm, szerszy o 0,5 cm i niższy o 1 cm. Nie zmienił się rozstaw osi. Bagażnik wersji hatchback 5d ma pojemność 378/1316 l, w wersji kombi 528/1642 l. Samochód prowadzi się bardzo stabilnie, bez zarzutu działa układ kierowniczy i hamulcowy. Bardzo dobre wrażenie robią jednostki napędowe. Pracują cicho i spokojnie. Nawet w najsłabszych wersjach zapewniają niezłą dynamikę.

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,11280271,Hyundai_i30___Pierwsza_jazda.html

Silniki

Wersja silnikowa

Poj skok (cm3)

Moc maks (KM/

obr/min)

Maks

moment

obr (Nm/

obr/min)

Prędkość

maks

(km/h)

Przyśp

0-100

km/h (s)

Średnie zużycie paliwa

(l/100 km)

silniki benzy-

nowe







1.4 MPI

1396

100/5500

137/4200

182

13,2

6,0

1.6 MPI

1591

120/6300

156/4850

192

10,9

6,4

1.6 GDI

1591

135/6300

164/4850

195

9,9

5,7

silniki

wysoko-

prężne







1.4 CRDi

1396

90/4000

220/1500-2750

170

13.5

4,1

1.6 CRDi

1582

110/4000

260/1900-2750

185

11,5

4,1

1.6 CRDi

1582

128/4000

260/1900-2750

197

10,9

4,1


Kolor czerwony - wartości mierne
Kolor niebieski - wartości przeciętne
Kolor zielony - wartości godne uwagi
(!) - rewelacja

>>> ZAPRASZAMY DO GALERII HYUNDAIA i30 <<<

Ekologia

W gamie Hyndaia i30 nie ma wersji proekologicznych

Wyposażenie standardowe

Wersja/

Wyposażenie

Base

Classic

Classic Plus

Comfort Style Premium

Poduszki

powietrzne

czołowe

TAK

TAK

TAK

TAK TAK TAK

Poduszki

powietrzne

boczne

TAK

TAK

TAK

TAK TAK TAK

Poduszka

powietrzna

kolanowa

-

-

-

TAK TAK TAK

Kurtyny

powietrzne

TAK

TAK

TAK

TAK TAK TAK

Aktywne

zagłówki

-

-

-

- - -

ESP

TAK

TAK

TAK

TAK TAK TAK

Klimatyzacja

manualna

-

TAK

TAK

Klimatyzacja

automatyczna

-

-

-

TAK TAK TAK

Wspomaganie

kierownicy

TAK

TAK

TAK

TAK TAK TAK

Reflektory

ksenonowe

-

-

-

- - TAK

Reflektory

Doświetlające

zakręty

-

-

-

TAK TAK TAK

Tempomat

-

-

-

- - -

System start-stop (w wersjach BlueMotion)

-

-

-

- - -

Radio

-

TAK

TAK

TAK TAK TAK

CD

-

TAK

TAK

TAK TAK TAK

MP3

-

TAK

TAK

TAK TAK TAK

Elektryczne

szyby przód

TAK

TAK

TAK

TAK TAK TAK

Elektryczne

szyby tył

-

-

-

TAK TAK TAK

Elektryczna

regulacja

lusterek

TAK

TAK

TAK

TAK TAK TAK

Gwarancje

Gwarancja mechaniczna - 5 lat
Gwarancja na lakier - 2 lata
Gwarancja perforacyjna - 12 lat
Assistance - 5 lat

Co kupić?

Najtańsza wersja - i30 1.4 (100 KM) MPI Base - od 50 900 zł


Hipnotyczny Hyundai i30 - Wideo

Konkurenci

Fiat Bravo 1.4 (90 KM)             od 46 490 zł
Skoda Octavia 1.6 (102 KM)     od 49 350 zł
Nissan Tiida 1.6 (110 KM)         od 56 400 zł
Citroen C4 1.4 (95 KM)            od 57 900 zł
Toyota Auris 1.3 (99 KM)          od 61 600 zł
Ford Focus 1.0 (100 KM)           od 63 050 zł
Honda Civic (1.4 100 KM)         od 64 900 zł
Mazda 3 1.6 (105 KM)              od 64 900 zł
VW Golf 1.2 (105 KM)              od 64 990 zł

Nasze typy

Wersja ekonomiczna - i30 1.6 MPI Classic - 59 400 zł

Ponieważ wersja podstawowa ma wyraźne braki w dynamice silnika i wyposażeniu proponujemy odmianę 1.6 MPI Classic, wyraźnie mocniejszą i wzbogaconą o elementy istotne z punktu widzenia komfortu jazdy. Najtańszy i30 to dobra propozycja dla osób, które chcą kupić ładny, nowoczesny i dobrze wykonany samochód w dobrej cenie, ale są w stanie pogodzić się z brakiem tak istotnych elementów jak klimatyzacja czy fabryczny radioodtwarzacz.

Wersja marzeń - i30 1.6 GDI Premium - 81 400 zł

Ta odmiana i30 ma najlepsze wyposażenie i najlepsze osiągi, a jednocześnie znakomicie prezentuje się od strony zużycia paliwa. Najmocniejszy turbodiesel jest oczywiście oszczędniejszy, ale nie wytrzymuje porównania dynamiki i ceny. Dlatego w roli wersji marzeń widzimy właśnie najmocniejszego benzynowca.

Dariusz Dobosz

ZOBACZ TAKŻE:

Rząd wyciągnie miliard złotych od kierowców

Uwaga! Będą robić zdjęcia od tyłu

Samochody - Ogłoszenia

Więcej o: