Hyundai Elantra vs. Veloster vs. i40 | Test porównawczy

Koreańczycy mocno uderzają w polski rynek. Wprowadzili do sprzedaży trzy nowe auta w trzech różnych segmentach

Nieodłącznym elementem prezentacji samochodowych są wystąpienia przedstawicieli marketingu, którzy muszą w jak najlepszym świetle przedstawić kondycję firmy, jej sytuację na rynku i perspektywy dla nowych modeli. Bywa z tym różnie. Nie wszyscy bowiem mają powody do dumy i czasami muszą nadrabiać dobrą miną albo pozytywnymi wizjami przyszłości. Hyundai jednak ma się czym pochwalić i w trudnych dla motoryzacji czasach wykazuje się znakomitymi wynikami. Osiągnął już piątą lokatę wśród największych koncernów motoryzacyjnych na świecie a w Europie po pięciu miesiącach 2011 r. zanotował wzrost sprzedaży (+9,1%) przy spadkowej tendencji dla całego rynku (- 0,4%). Podobnie jest w Polsce. Hyundai może pochwalić się w pierwszym półroczu dynamiką na poziomie prawie 10%, podczas gdy sprzedaż ogólna nowych aut osobowych w naszym kraju spadła o blisko 6%.

i40 - firmowe kombi

2011 All new Hyundai i40 CW
Hyundai i40 | Pierwsza jazda

Koreańczycy nie spoczywają na laurach. Będąc w tak dobrej sytuacji decydują się na wprowadzenie do oferty trzech nowych samochodów. Najważniejszym jest z pewnością i40, dzięki któremu Hyundai będzie miał wreszcie nowoczesnego reprezentanta w klasie średniej. Ten ładnie zaprojektowany i bardzo dobrze wykończony samochód zwraca uwagę nie tylko dynamiczną linią, ale również interesującym wnętrzem. Zaskakuje przede wszystkim przestronnością przedziału pasażerskiego. Miejsca za przednimi fotelami jest aż nadto, pod tym względem "średniak" Hyundaia może konkurować z najlepszymi w klasie. Mimo nisko przebiegającej linii dachu w tylnej części nadwozia na tylnej kanapie mogą zasiadać nawet wysokie osoby, nie ryzykując dotykania głową podsufitki. Hyundai nie ukrywa, że i40 jest jego nową bronią w walce o klientów flotowych. To dlatego debiutuje z nadwoziem typu kombi i nowoczesnymi turbodieslami pod maską. Oczywiście w ofercie znajdują się również silniki benzynowe, i to bardzo nowoczesne, bo z bezpośrednim wtryskiem benzyny (GDI).

Koreańczycy mogą wreszcie zaproponować firmom kompleksową ofertę aut flotowych, obejmującą modele i20 (miejski), i30 (kompaktowy) oraz i40 (klasa średnia), co czyni ich wreszcie konkurencyjnymi na tle najgroźniejszych konkurentów.

Ceny (zł)

 

Classic

Comfort

Comfort Plus

Style

Premium

1.6 GDI

84 900

89 900

99 900

109 900

-

2.0 GDI

90 500

95 500

105 500

115 500

127 500

1.7 115 KM

90 900

95 900

105 900

115 900

-

1.7 136 KM

94 900

99 900

109 900

119 900

131 900


Veloster - sport i funkcjonalność

Hyundai Veloster
Hyundai Veloster | Osiągi i wyposażenie

Zupełnie inaczej wygląda status rynkowy Velostera, sportowego coupe z elementami funkcjonalnego hatchbacka. Dodatkowe drzwi po prawej stronie ułatwiają dostęp do tylnej kanapy, co w klasycznym coupe sprawia trochę problemów. Konstrukcja Velostera pokazuje innowacyjność Hyundaia i niesztampowe podejście do konstruowania samochodów. Można też mówić o dużej elastyczności produkcyjnej. Na rynek brytyjski samochód trafi w wersji "odwróconej", z kierownicą po prawej i dodatkowymi drzwiami po lewej stronie. Ciekawostkę stanowi fakt, że Polska jest pierwszym krajem, w którym Veloster trafia do sprzedaży. Hyundai w przypadku tego modelu nie mówi o konkretnych liczbach. Sportowe auto traktuje jako model niszowy, licząc na zainteresowanie osób ceniących oryginalność. Wybór polegać będzie na decyzji o poziomie wyposażenia. W kwestii silnika nie ma alternatywy. Pod maską montowany będzie jak na razie tylko jeden benzynowy 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem benzyny.

Ceny (zł)

 

Comfort

Style

Premium

1.6 GDI 140 KM

83 500

88 500

96 500


Elantra - wyrośnięty sedan

Hyundai Elantra
Hyundai Elantra | Osiągi i wyposażenie

Także w przypadku Elantry, trzeciego modelu pokazanego podczas oficjalnej prezentacji w Kazimierzu Dolnym, polscy nabywcy mogą czuć się wyróżnieni. Ten interesujący, kompaktowy sedan oferowany będzie tylko na niektórych rynkach europejskich. Nie należy do aut tanich, ale też przewyższa wymiarami wiele aut segmentu C. Zaledwie jeden silnik w ofercie (benzynowy 1.6) też nie będzie z pewnością jego atutem, ale Hyundai mimo wszystko widzi pewien potencjał dla tego modelu w naszym kraju. Polska wciąż należy do państw, w których kompaktowe sedany mają ugruntowaną pozycję i mogą liczyć na zainteresowanie. Segment nie jest licznie obsadzony, dlatego Elantra ma szanse zainteresować pewną grupę klientów. Ma interesujące nadwozie i wnętrze, oparte o te same pomysły stylizacyjne co i40 (Fluidic Sculpture), jest bardzo dobrze wykończona i przestronna.

Ceny (zł)

 

Classic Plus

Comfort

Style

1.6 MPI 132 KM

59 900

66 900

72 900

 

Nowe modele z pewnością zapracują na poprawę pozycji Hyundaia w polskich rankingach sprzedaży. Wygląda na to, że uda się przeskoczyć nie tylko Nissana, ale również Kia. Jeśli tak się stanie Hyundai ma szanse zakończyć rok na ósmym miejscu pierwszej dziesiątki najlepszych marek. Patrząc na konsekwentne działania tej firmy można się tego spodziewać.

Dariusz Dobosz


ZOBACZ TAKŻE:

Wczesny lifting Sonaty | Galeria

Używany: Hyundai Getz (2002-2008)

Hyundai Accent - ogłoszenia

Więcej o: