"Chcę zamontować w samochodzie instalację LPG. Co dalej"? Trzy najważniejsze zasady przy wyborze instalacji

Bez względu na przyczynę, dla której zakładasz instalację LPG w swoim samochodzie, musisz pamiętać o trzech najważniejszych zasadach.

Jak wybrać najlepszą instalację LPG

Są trzy najważniejsze zasady, które powinny ci przyświecać, jeśli zdecydowałeś się zamontować w swoim samochodzie instalację LPG. Nie stosuj ich wybiórczo tylko wszystkie jednocześnie – to gwarancja bezproblemowego korzystania ze wszystkich zalet instalacji LPG.

Po pierwsze, kompletny system od jednego producenta

Alfa Romeo MiToAlfa Romeo MiTo Alfa Romeo MiTo

Kompletna instalacja gazowa od jednego producenta to najlepszy wybór. Praca nad instalacją w jednym miejscu pozwala na odpowiednią kalibrację i niezawodne działanie oraz kontrolę jakości produktu. Przekłada się to na bezawaryjną pracę instalacji. Skąd ta pewność? Przykładowo, firma AC S.A., będąca producentem systemów marki STAG, oferuje możliwość wydłużenia gwarancji aż do ośmiu lat. Tak długi okres gwarancyjny musi świadczyć o pełnym przekonaniu producenta o niezawodności systemu, który oferuje.

Pamiętaj, że nowoczesne instalacje LPG to skomplikowane systemy, w których każdy element został dobrany do pozostałych w takich sposób, by zapewniać jak najlepsze osiągi i optymalną, bezawaryjną pracę. Dlatego nie warto eksperymentować. Wybieraj cały system LPG od jednego producenta.

Po drugie, montaż w serwisach z autoryzacją producenta

Instalacja LPGInstalacja LPG fot. AC S.A.

Szukaj takiego warsztatu, który jest związany z konkretnym dostawcą instalacji gazowych, czyli ma jego autoryzację. Nowoczesne instalacje gazowe wyposażone są w szereg skomplikowanych systemów, które w szybkim tempie się zmieniają. Autoryzacja to pewność, że pracownicy warsztatu biorą udział w szkoleniach i są na bieżąco ze wszystkimi rozwiązaniami stosowanymi w nowoczesnych instalacjach. To po prostu gwarancja najwyższego poziomu usług.

Warto też pamiętać, że autoryzowane serwisy mają pierwszeństwo w dostępie do najnowszych produktów. Dodatkowo, pracownicy pomogą dobrać najbardziej optymalną instalację do twojego samochodu.

Po trzecie, sieć serwisowa

Zwróć uwagę, czy producent instalacji, na którą się zdecydowałeś, ma sieć autoryzowanych serwisów w całej Polsce. Dlaczego to takie ważne? Bo awaria może zdarzyć się wszędzie, a rozbudowana sieć serwisowa oznacza dostęp do profesjonalnej pomocy bez względu na miejsce pobytu. Trzeba też pamiętać, że bezpłatne usuwanie usterek w ramach gwarancji odbywa się tylko w autoryzowanych serwisach.

Instalacja LPGInstalacja LPG fot. AC S.A.

Dobrym przykładem producenta, który postawił na rozbudowaną sieć serwisową, jest firma AC S.A., która jest producentem instalacji STAG. W tej chwili jej sieć obejmuje ponad sto autoryzowanych warsztatów oraz ponad osiemdziesiąt tzw. warsztatów rekomendowanych. Zapewnia to równomierne pokrycie całego kraju. Wszędzie tam, w razie kłopotów, uzyskasz bezpłatną pomoc gwarancyjną.

Co potem?

Montaż instalacji gazowej nie kończy się w warsztacie. Niezbędne jest również dopełnienie wszelkich formalności, które umożliwią nam legalne poruszanie się pojazdem z instalacją LPG. Po montażu instalacji gazowej otrzymasz w warsztacie zestaw dokumentów. W jego skład wchodzą: świadectwo homologacji sposobu montażu, certyfikat na zbiornik gazowy (paszport butli) oraz rachunek za dokonanie montażu instalacji gazowej.

- Przy odbiorze dokumentów należy upewnić się, czy wszystkie dane zostały prawidłowo wprowadzone, czyli np. czy numery ze zbiornika gazowego zgadzają się z tymi w wydawanym paszporcie. Błędy w dokumentach uniemożliwią zalegalizowanie instalacji gazowej, a co za tym idzie, legalne poruszanie się pojazdem po publicznych drogach

- mówi Marek Bezubik, Specjalista ds. Technicznych firmy AC S.A., producenta systemów LPG/CNG marki STAG.

Po odbiorze dokumentów masz 30 dni na udanie się do wydziału komunikacji. Na miejscu otrzymasz bezpłatny wpis o montażu instalacji gazowej w dowodzie rejestracyjnym. I już. Teraz musisz już tylko pamiętać o corocznym przeglądzie technicznym. Ważne, byś nie zgubił dokumentów, które dostaniesz od instalatorów po zamontowaniu systemu LPG. Będą potrzebne przy przeglądach.

Więcej o:
Komentarze (31)
Chcę zamontować w samochodzie instalację LPG. Co dalej? Trzy najważniejsze zasady przy wyborze instalacji
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Adrian

    0

    A ja tam wolę BRC niż Staga, kiedyś dałem się namówić i tylko problemy były co chwila. A jak jeździłem i jeżdżę obecnie na BRC to montera odwiedzam tylko na przeglądy i zapominam o tym że w ogóle mam instalację.

  • aldealmi

    Oceniono 3 razy 1

    Ciekawe, czy też się śmieją, jak widzą zakaz wjazdu do garaży podziemnych...

  • Gość: gość

    Oceniono 4 razy -2

    Tylko CNG jest napędem ekologicznym. Szkoda, że w PL jest przez gospodarczych decydentów niezauważany.

  • Gość: taka prawda

    Oceniono 15 razy -7

    Tutaj się nikt z nikogo nie śmieje. To jest stwierdzenie faktu że bidola co instaluje LPG nie stać na paliwo. Śmieszne to nie jest raczej żałosne.

  • xingu123

    Oceniono 16 razy 4

    A czy autor tego sponsorowanego artykułu ma świadomość, że samochodów z LPG nie wolno garażować/parkować na parkingach podziemnych posiadających wyłącznie wentylację grawitacyjną ? (przepis państwowy, surowo egzekwowany, kara do 5000PLN). 85-90% parkingów jest właśnie takich, zwłaszcza pod blokami mieszkalnymi, hotelami, centrami handlowymi, itd.. Np. w W-wie w Złotych Tarasach i kilku innych jest zakaz wjazdu takich samochodów. Mieszkam w 8 letnim nowoczesnym apartamentowcu w W-wie, ale musiałem zmienić samochód z LPG na inny by móc korzystać z własnego miejsca garażowego. Ku przestrodze miłośników LPG.

  • Gość: gość

    Oceniono 6 razy 0

    wybrałem BRC Sq 24 już zrobiłem 120 tysięcy o problemu, hydrauliczna regulacja luzu zaworowego to podstawa jeżdżę za pół ceny kupę kasy zaoszczędziłem szukam następnego samochodu aby zagazować

  • Gość: Proste

    Oceniono 10 razy 8

    25 lat jeździłem z instalacjami z komponentami od różnych producentów i jakoś przypadkiem zawsze wszystko działało . Ważniejszy jest instalator który wie co robi.

  • Gość: Dr NO.

    Oceniono 10 razy 6

    Szkoda, że STAG reklamuje się w ten sposób. Bo to mało zachęcające własnie przez tą manipulację, że to artykuł, a same instalacje tego producenta są własnie bardzo dobre i wszystko co piszą w tym artykule to raczej prawda, więc sami psują trochę wizerunkiem swój dobry produkt i szeroką sieć serwisową.

  • boczek150

    Oceniono 14 razy -8

    Koszt instalacji do nowego samochodu (pomijam już celowość instalacji w silnikach z wtryskiem bezpośrednim) zjada wszelkie oszczędności. A jak ktoś robi 100k+ km rocznie to kupuje diesla. Czasy tych instalacji dawno minęły (wraz z gaźnikami i jednopunktowym wtryskiem).

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX