Komentarze (134)
Z archiwum moto.pl | TOP 10 | Najlepsze silniki
Zaloguj się lub komentuj jako gość
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • Gość: Ponton

    0

    Polska może mieć większe szanse dzięki decentralizacji, którą proponuje ruch Gwiazdowskiego. Polecam zapoznać się z jego założeniami.. serio'

  • Gość: Wojciech K

    0

    Polska FAIR PLAY daje sobie 25 lat na przywrócenie wiarygodnego systemu emerytalnego... hmmm w takim razie może się jeszcze załapię na godna emeryturę :p

  • Gość: szwaj

    0

    Gwiazdowski prponuje wprowadzić system niekorzystny dla złodziei podatkowych. Gdzieś to przeczytałem.. wyjaśni ktoś o co chodzi? Bo brzmi całkiem nieźle

  • Gość: MarianoI

    0

    Propozycja: Reforma systemu podatkowego - Poczytajcie więcej na polskafairplay.org

  • Gość: yankee

    0

    Debilny artykuł stworzony przez kretyna nie mającego pojęcia

  • Sil Antonipo

    0

    Nikomu nie zalezy ,żeby auta były niezniszczalne. Auta muszą zajeżdźać na serwisy,a klient ma zostawiać tam kasę.

  • senny

    Oceniono 4 razy 0

    Silniki Fiata są bardzo dobre. Tylko, niestety, do silnika doczepiony jest samochód Fiat, Alfa, albo inna Lancia. I to jest kompletna porażka.

  • Gość: kulik

    Oceniono 2 razy 0

    "Wolnossąca 2.4-litrowa jednostka została ..."
    "- fabrycznie przystosowany do instalacji LPG."
    ---i takze jezdzi na wode.

  • Gość: Podpisz się

    0

    wajne

  • Gość: przemekthor

    Oceniono 6 razy 0

    Dziwne, że nie ma 2.0 HDI od PSA. To jeden z nielicznych diesli CR, które bardzo ciężko zabić.

  • Gość: Gość

    Oceniono 2 razy 0

    Autor zapomniał, o 2 brakujących silnikach. wystarczy przejść do linku zamieszczonego w tekście a tam mamy na 2 miejscu Hondowski 2.2 I-DTEC i na 1 1.9TDI. Rzeczywiście zabrakło benzynowych I-VTEC Hondy a te z pewnością należą do czołówki nie tylko ze względu na brak awaryjności i niskie koszta eksploatacji ale całokształt.

  • ozziecat

    Oceniono 4 razy 0

    Zabrakło bardzo wielu lepszych silników, choćby 1,8 T z VAG.

  • Gość: mechanik

    Oceniono 6 razy 0

    a gdzie są silniki toyoty? z rodziny 1jz i 2jz? albo hondowskie v-tec'i? w tym zastawieniu wszystkie diesle oprócz beemkowskiego pancernego 3.0d są do wywały... a stary 1.6D z VW T3? eeeehhh.... do kitu ten "poradnik"....

  • Gość: 6678

    Oceniono 4 razy 0

    gość pozdro kup saaba to zobaczysz co to znaczy brak części kolego

  • Gość: GienekTwójMechanik

    Oceniono 6 razy 0

    Bo 1.9 TDI wcale nie jest takim dobrym silnikiem. 1.9 JTD i owszem, ale nie TDI.

  • Gość: wik

    Oceniono 6 razy 0

    Brakuje Valvematic Toyoty.

  • Gość: fragles102

    Oceniono 14 razy 0

    Słyszałem? nie wprawdzie nie słyszałem LEXUSA z silnikiem 4.3L 280KM i powiem jedno
    cichszego silnika spalinowego nie słyszałem ,a w trakcie wyprzedzania wydaje się że go napędza niewidzialna siłą hehe

  • Gość: JCV

    Oceniono 38 razy 0

    Kpisz czy o drogę pytasz?
    Gdzie 1.9 TDI? łączy zalety wszystkich tych silników nie posiadając ich wad.

  • Gość: migel

    Oceniono 1 raz -1

    z diesli 2.0
    nr 1 1.9 tdi VW
    nr 2 2.0d4d 126KM Toyota
    nr 1.9JTDM 150KM Alfa
    nr 4 2.0d 163KM BMW
    nr 5 VW 2.0tdi ale po 2010r
    -
    -
    i nic

  • misiaczek1281

    Oceniono 1 raz -1

    najlepszy to był 1.9 SDI...nie do zajeżdżenia

  • Gość: jolek\

    Oceniono 1 raz -1

    No tak, artykuł o silnikach, to odezwało się 118 ekspertów :)

  • Gość: hen

    Oceniono 1 raz -1

    Mialem Volvo V70 , psuja sie na potege -- turbo do dupy , skrzynia auto bez przerwy do reperacji . W Australi kilkuletni model mozna kupic za $ 2000 i to z malym przebiegiem . Samochod poza tym ze ladnie wyglada to nic nie warty.

  • Gość: brad

    Oceniono 1 raz -1

    Oj redaktorzy !!!Mowilem ze piszecie przy kielichu.Mam pomysl:jeden niech liczy do dziesieciu te silniki a drugi niech liczy kieliszki no bo tak to wychodzi lipa.Nie dosc zescie zgubili dwa silniki bo naliczyliscie ich osiem a nie dziesiec.Poza tym zgubiliscie lidera czyli 1,9TDI VW.Ciekawe ile kielichow naliczyliscie?

  • Gość: kulik

    Oceniono 3 razy -1

    Autorzy tego zestawienia chyba sobie nieco popili bo zappomnieli o miejscu pierwszym ktore zajal:

    "1. VW 1.9 TDI 90-150 KM

    Optymalna wersja to 105 KM, stosowana np. w Skodzie Octavii II. /Motor
    Optymalna wersja to 105 KM, stosowana np. w Skodzie Octavii II.
    /Motor

    Dotyczy modeli: Polo, Golf, Passat, Touran i Sharan, Audi A3, A4 i A6, Skoda Fabia, Octavia, Roomster i Superb, Seat Ibiza, Altea, Toledo i Leon.

    Teoretycznie o silniku 1.9 TDI napisano już wszystko. W ostatnich latach nasiliła się krytyka pod jego adresem za sprawą kultury pracy nieprzystającej do obecnych czasów. To jednak dotyczy głównie jednostek montowanych w takich autach jak VW Golf IV, Skoda Octavia czy Seat Leon. W modelach, w których 1.9 TDI montowano wzdłużnie, jego wygłuszenie było lepsze. Natomiast w ostatniej, 105-konnej odmianie przykry dźwięk pracy pompowtryskiwaczy był już prawie niesłyszalny. Żaden inny silnik w polskich realiach nie jest tak dobrze "rozpoznany" przez mechaników i nie dysponuje takim zapleczem tanich części zamiennych.

    Najważniejsze zalety:

    szeroka oferta zamienników,
    silnik znany każdemu mechanikowi,
    dobra relacja osiągów do zużycia paliwa.

    Tymon Grabowski"
    A wiec JEST 1,9 TDI i to miejsce PIERWSZE !!!

  • Gość: miekki

    Oceniono 7 razy -1

    O kant czterech liter można rozbić to zestawienie, ale gdy patrzę na tę stronę to do wszystkich pseudoraportów można mieć tę uwagę.:) Brakuje 1,9 tdi, bo jednak jest dobry, mimo tego, że na jego temat powstają mity o spalaniu 2 l na 100 czy wpakowaniu do taczki i jazdy po lesie. Niemniej jednak brakuje mi jeszcze choćby 4,2 od audi oraz - przede wszystkim - 3,2 alfy romeo (GTA). Poza tym konstrukcje 1,25 od forda oraz 1,2 od fiata można co najwyżej wyrzucić na złom razem z całymi autami. Niskie spalanie i dynamizm tych silników to chyba jakieś niespełnione marzenia autora tekstu. Podsumowująć, wsiadać do 1,2 fiata i wypier...ać

  • Gość: Kpina

    Oceniono 1 raz -1

    Kpina! a silnik bmw m3 e46 3.2 o oznaczeniu s54 to gdzie!!!!!

  • Gość: karol

    Oceniono 3 razy -1

    Coraz bardziej spada poziom dziennikarzy płodzących take gnioty jak ten artykuł. Ten co to pisał wykonał pracę po łepkach. "Gdzieś dzwoniło ale nie wiadomo w którym kościele". W ten sposób można opisać test samochodu do którego się nawet nie wsiadło.
    Czy jest jeszcze jakaś gazeta motoryzacyjna / portal na którym artykuły pisane są przez prawdziwych dziennikarzy motoryzacyjnych, którzy wykonują swoją prace rzetelnie? Bo nie wiadomo na jakich artykułach może się obecnie oprzeć zwykły czytelnik.

  • Gość: em

    Oceniono 3 razy -1

    A gdzie 1.9TDI, gdzie VTEC-i Hondy?

  • barmanik

    Oceniono 3 razy -1

    W "Motorze" był jeszcze silnik Renault 2,0T i VW 1,9 TDI...widać redaktorowi w pewnym momencie już się odechciało przepisywania artykułu i dlatego zamiast TOP 10 wyszło TOP 8

  • Gość: Motor byle jak, jak zawsze

    Oceniono 5 razy -1

    Nie ma się co spinać czy zawodzić. Wszystkim mediom zależy tylko na jednym. Oglądalności. Narobią szumu, umyślnie sprowokują a publika zrobi resztę.
    Wszystkie testy redakcyjne czy programowe są za przeproszeniem "G...o warte".

    Jedyne miarodajne testy są wykonywane na forach konkretnych marek i czytanie opinii użytkowników z eksploatacji.

    Redakcja zrobi wszystko żeby szum przyciągnął ludzi, bo ludzie to nabywcy nakładu, a to przekłada się na pieniądze. Odsetek wiarygodnych pism jest tak mały jak ilość aut nie bitych.

  • Gość: dzieki

    Oceniono 5 razy -1

    dzięki za slajdy, dalej nie pacze

  • Gość: jh

    Oceniono 3 razy -1

    Soooory 1,25 forda ma dobrą dynamikę? Przecież to nie czuć czy auto przyśpiesza...

  • v8pawel

    Oceniono 3 razy -1

    A dlaczego nie wspomniano o silniku VOLVO 2,4D? Czyżby to była wadliwa konstrukcja?

  • Gość: mm

    Oceniono 3 razy -1

    ten silnik forda 1,25 jest ok pod wzgledem trwalosci, ale spalanie w miescie i przy predkosciach ponad 100 km/h, dletego pozbylem sie fiesty z 2005 roku

  • pm7303

    Oceniono 2 razy -2

    Diesel się ma niby sprawdzać w Alfie?!

    Świat schodzi na psy (klekoty) :-(

  • Gość: Anonim

    Oceniono 4 razy -2

    A Gdzie 1.9 tdi????

  • zytkaa

    Oceniono 2 razy -2

    Nie ma Hondy?!

  • idemka

    Oceniono 4 razy -2

    kto to pisze?skad te nowinki? przeciez to sa bzdury wyssane z palca. jak moglo zabraknac 1.9 tdi z B5 audi i vw.

  • Gość: mm

    Oceniono 2 razy -2

    a gdzie 1.6 multijet ?

  • von_seydlitz

    Oceniono 6 razy -2

    To co nie śmiejecie się dziś razem ze wszystkimi z Kaczyńskiego?

    bo na silnikach to się nie znacie......

  • Gość: GienekTwójMechanik

    Oceniono 2 razy -2

    Moim zdaniem tyle będzie opinii co użytkowników posiadających swoje jednostki.
    Jeden napisze 1.9 TDI, drugi ze JTD, trzeci ze Multijet, kolejny ze D5 i tak dalej...

    Moim zdaniem każdy siln

  • Gość: miecugow

    Oceniono 4 razy -2

    z dupy te silniki .

  • Gość: mechanik

    Oceniono 3 razy -3

    w praktyce dodalbym kilka faktow ...
    w pojemnosci do 2l...
    wygrywa fiat jesli godzimy sie na common rail ...
    lub wygrywa volkswagen za tdi 90 i 110 konna wersje bez pompowtrysku i 2 mas.
    z ta roznica ze zywotnosc silnika vw jest znacznie lepsza... koszty eksploatacji nizsze , naprawa tansza.. jedynie spalanie i kultura pracy przemawiaja za fiatem.
    powyzej 2 litrow..
    mercedes za 2.2 cdi
    taksowki z tym silnikiem robia ponad milion a sprintery po 600 tys
    wtryski bosha sa regenerowane
    nastepnie 2.5 Tdi ale r5 czyli w starej audi 100 lub vw LT gdyz rowniez krecily przebiegi ... wersja v6 to calkiem inny silnik , duzo pali , slabo jedzie i ten dosc problematyczny , drogi w utrzymaniu i podlegajacy przedwczesnemu zuzyciu rozrzad ...
    miejsce nr 3?
    honda , toyota , mazda, oraz silniki hdi
    i dopiero 2.4 jtdm
    silniki 3l?
    za dynamike ? audi
    za kulture bmw
    za kompromis i najlepsza zywotnosc mercedes 3.2 Cdi r6.
    a teraz pora na mocne diesle ...
    bmw 3.0 w wersji np 535d silnik mocny, elastyczny ... no i padajace pompy CR.
    audi 4.0 tdi jak i wersje silniejsze to okropne utrzymanie , niska zywotnosc , duza awaryjnosc...
    mercedes 400cdi v8 2 turbiny ...
    silnik nie zachwyca zywotnoscia i jest skomplikowany ... aby dostac sie np do osprzetu nalezy demontowac chlodnice powietrza ... w ktorej jest tez ciecz chlodzaca ... wiec prawde mowiac mocne diesle nie maja sensu. ich zywotnosc jest gorsza niz w benzynowkach , i nie pala 6l na 100 ... wiec nie maja zastosowania...
    silnik mercedesa v8 420 CDI montowany w nowszych modelach zdaje sie byc niezawodny ale sa to auta za wieksze pieniazki... natomiast 320 CDI nastepca r6 jest juz jako v6 i niestety pierwsze egzemplaze cierpia na pekajace kolektory i stukajace panewki ... mercedes wprowadzil zmiany konstrukcyjne i juz nie ma problemu... ale gdy ktos chce kupic starsze roczniki z przebiegiem ponizej 200tys powinien sprawdzic historie serwisowa gdyz panewki stukaly sporadycznie ale kolektory pekaly w prawie kazdym ... zawiodla technologia spawania ... poza tymi bledami jest to najlepszy silnik od sprintera po s klase w ktorej pali 7l na 100 w trasie

  • Gość: stanczyk

    Oceniono 3 razy -3

    ..a Ford-owski 5,8L-V8-Supercharged (662KM) z Mustanga GT500 - najmocniejsze seryjne V8 na swiecie ?!? :)

  • mefissto

    Oceniono 5 razy -3

    A gdzie VVTi od Toyoty, dostęp części jest kryterium, to szanowna redakcjo dziś dłużej niż 1 dzień nie czeka się na nic, chyba że pojazd jest nietypowy to 3 dni. Tekst miał być o bezawaryjnych jednostkach czyli takich dla których dostęp częsci nie ma znaczenia, bo się nie psują. Wg tych kryteriów to i Fiat 126p się łapie, dostęp częsci od ręki, części są tanie czyli jednostka napędowa jest świetna :)

  • Gość: dr.buzz

    Oceniono 7 razy -3

    Rzadko ktory 2.4 JTD trzyma serie, nie mowiac o kompresji czy problemach z 5-tym cylindrem...wiec nie wiem co on tutaj robi?

  • Gość: mechanik

    Oceniono 5 razy -3

    o dupę rozbić te "statystyki"...

  • Gość: ojo joj

    Oceniono 7 razy -3

    Nie wątpliwie brakuje:
    -5,0 z Jaguara
    -4,6 i 3,6 Cadillaca
    -5,7 Dodge/Chrysler
    -1,9TD Volvo (5cyl.)

  • Gość: Podpisz się

    Oceniono 7 razy -3

    PRZWDZIWA LISTA TO W WITRYNIE MOTO. TAM TDI JEST NA PIERWSZTYM MIEJSCU.
    gAZETA |wYBIÓRCZA JAK ZWYKLE WSZYSTKO TRAKTUJE WYBIÓRCZO!!!!!!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX