Komentarze (134)
Z archiwum moto.pl | TOP 10 | Najlepsze silniki
Zaloguj się lub komentuj jako gość
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • Gość: alfa6r

    Oceniono 7 razy 5

    A gdzie szmelcwagony?

  • Gość: hen

    Oceniono 1 raz -1

    Mialem Volvo V70 , psuja sie na potege -- turbo do dupy , skrzynia auto bez przerwy do reperacji . W Australi kilkuletni model mozna kupic za $ 2000 i to z malym przebiegiem . Samochod poza tym ze ladnie wyglada to nic nie warty.

  • Gość: brad

    Oceniono 1 raz -1

    Oj redaktorzy !!!Mowilem ze piszecie przy kielichu.Mam pomysl:jeden niech liczy do dziesieciu te silniki a drugi niech liczy kieliszki no bo tak to wychodzi lipa.Nie dosc zescie zgubili dwa silniki bo naliczyliscie ich osiem a nie dziesiec.Poza tym zgubiliscie lidera czyli 1,9TDI VW.Ciekawe ile kielichow naliczyliscie?

  • Gość: kulik

    Oceniono 3 razy -1

    Autorzy tego zestawienia chyba sobie nieco popili bo zappomnieli o miejscu pierwszym ktore zajal:

    "1. VW 1.9 TDI 90-150 KM

    Optymalna wersja to 105 KM, stosowana np. w Skodzie Octavii II. /Motor
    Optymalna wersja to 105 KM, stosowana np. w Skodzie Octavii II.
    /Motor

    Dotyczy modeli: Polo, Golf, Passat, Touran i Sharan, Audi A3, A4 i A6, Skoda Fabia, Octavia, Roomster i Superb, Seat Ibiza, Altea, Toledo i Leon.

    Teoretycznie o silniku 1.9 TDI napisano już wszystko. W ostatnich latach nasiliła się krytyka pod jego adresem za sprawą kultury pracy nieprzystającej do obecnych czasów. To jednak dotyczy głównie jednostek montowanych w takich autach jak VW Golf IV, Skoda Octavia czy Seat Leon. W modelach, w których 1.9 TDI montowano wzdłużnie, jego wygłuszenie było lepsze. Natomiast w ostatniej, 105-konnej odmianie przykry dźwięk pracy pompowtryskiwaczy był już prawie niesłyszalny. Żaden inny silnik w polskich realiach nie jest tak dobrze "rozpoznany" przez mechaników i nie dysponuje takim zapleczem tanich części zamiennych.

    Najważniejsze zalety:

    szeroka oferta zamienników,
    silnik znany każdemu mechanikowi,
    dobra relacja osiągów do zużycia paliwa.

    Tymon Grabowski"
    A wiec JEST 1,9 TDI i to miejsce PIERWSZE !!!

  • Gość: kulik

    Oceniono 2 razy 0

    "Wolnossąca 2.4-litrowa jednostka została ..."
    "- fabrycznie przystosowany do instalacji LPG."
    ---i takze jezdzi na wode.

  • Gość: Podpisz się

    0

    wajne

  • Gość: miekki

    Oceniono 7 razy -1

    O kant czterech liter można rozbić to zestawienie, ale gdy patrzę na tę stronę to do wszystkich pseudoraportów można mieć tę uwagę.:) Brakuje 1,9 tdi, bo jednak jest dobry, mimo tego, że na jego temat powstają mity o spalaniu 2 l na 100 czy wpakowaniu do taczki i jazdy po lesie. Niemniej jednak brakuje mi jeszcze choćby 4,2 od audi oraz - przede wszystkim - 3,2 alfy romeo (GTA). Poza tym konstrukcje 1,25 od forda oraz 1,2 od fiata można co najwyżej wyrzucić na złom razem z całymi autami. Niskie spalanie i dynamizm tych silników to chyba jakieś niespełnione marzenia autora tekstu. Podsumowująć, wsiadać do 1,2 fiata i wypier...ać

  • Gość: Kpina

    Oceniono 1 raz -1

    Kpina! a silnik bmw m3 e46 3.2 o oznaczeniu s54 to gdzie!!!!!

  • Gość: jaca

    Oceniono 4 razy -4

    konstrukcja jtd to konstrukcja PSA

  • Gość: przemekthor

    Oceniono 6 razy 0

    Dziwne, że nie ma 2.0 HDI od PSA. To jeden z nielicznych diesli CR, które bardzo ciężko zabić.

  • Gość: stanczyk

    Oceniono 3 razy -3

    ..a Ford-owski 5,8L-V8-Supercharged (662KM) z Mustanga GT500 - najmocniejsze seryjne V8 na swiecie ?!? :)

  • mefissto

    Oceniono 5 razy -3

    A gdzie VVTi od Toyoty, dostęp części jest kryterium, to szanowna redakcjo dziś dłużej niż 1 dzień nie czeka się na nic, chyba że pojazd jest nietypowy to 3 dni. Tekst miał być o bezawaryjnych jednostkach czyli takich dla których dostęp częsci nie ma znaczenia, bo się nie psują. Wg tych kryteriów to i Fiat 126p się łapie, dostęp częsci od ręki, części są tanie czyli jednostka napędowa jest świetna :)

  • Gość: Gość

    Oceniono 2 razy 0

    Autor zapomniał, o 2 brakujących silnikach. wystarczy przejść do linku zamieszczonego w tekście a tam mamy na 2 miejscu Hondowski 2.2 I-DTEC i na 1 1.9TDI. Rzeczywiście zabrakło benzynowych I-VTEC Hondy a te z pewnością należą do czołówki nie tylko ze względu na brak awaryjności i niskie koszta eksploatacji ale całokształt.

  • zytkaa

    Oceniono 2 razy -2

    Nie ma Hondy?!

  • Gość: karol

    Oceniono 3 razy -1

    Coraz bardziej spada poziom dziennikarzy płodzących take gnioty jak ten artykuł. Ten co to pisał wykonał pracę po łepkach. "Gdzieś dzwoniło ale nie wiadomo w którym kościele". W ten sposób można opisać test samochodu do którego się nawet nie wsiadło.
    Czy jest jeszcze jakaś gazeta motoryzacyjna / portal na którym artykuły pisane są przez prawdziwych dziennikarzy motoryzacyjnych, którzy wykonują swoją prace rzetelnie? Bo nie wiadomo na jakich artykułach może się obecnie oprzeć zwykły czytelnik.

  • Gość: em

    Oceniono 3 razy -1

    A gdzie 1.9TDI, gdzie VTEC-i Hondy?

  • ozziecat

    Oceniono 4 razy 0

    Zabrakło bardzo wielu lepszych silników, choćby 1,8 T z VAG.

  • idemka

    Oceniono 4 razy -2

    kto to pisze?skad te nowinki? przeciez to sa bzdury wyssane z palca. jak moglo zabraknac 1.9 tdi z B5 audi i vw.

  • Gość: mm

    Oceniono 2 razy -2

    a gdzie 1.6 multijet ?

  • barmanik

    Oceniono 3 razy -1

    W "Motorze" był jeszcze silnik Renault 2,0T i VW 1,9 TDI...widać redaktorowi w pewnym momencie już się odechciało przepisywania artykułu i dlatego zamiast TOP 10 wyszło TOP 8

  • von_seydlitz

    Oceniono 6 razy -2

    To co nie śmiejecie się dziś razem ze wszystkimi z Kaczyńskiego?

    bo na silnikach to się nie znacie......

  • Gość: dr.buzz

    Oceniono 7 razy -3

    Rzadko ktory 2.4 JTD trzyma serie, nie mowiac o kompresji czy problemach z 5-tym cylindrem...wiec nie wiem co on tutaj robi?

  • Gość: Motor byle jak, jak zawsze

    Oceniono 5 razy -1

    Nie ma się co spinać czy zawodzić. Wszystkim mediom zależy tylko na jednym. Oglądalności. Narobią szumu, umyślnie sprowokują a publika zrobi resztę.
    Wszystkie testy redakcyjne czy programowe są za przeproszeniem "G...o warte".

    Jedyne miarodajne testy są wykonywane na forach konkretnych marek i czytanie opinii użytkowników z eksploatacji.

    Redakcja zrobi wszystko żeby szum przyciągnął ludzi, bo ludzie to nabywcy nakładu, a to przekłada się na pieniądze. Odsetek wiarygodnych pism jest tak mały jak ilość aut nie bitych.

  • Gość: wiesław

    Oceniono 44 razy 36

    A ja żem kiedyś wypił dwie wódki w remizie na zabawie, i wsiadłem w Passata bo do siebie na wioskie wracać musiałem. I przysnęło mi się za kółkiem i jak żem przyje...ał w drzewo to mnie się z fury tylko 1,9 TDI ostał w całości. Więc zamontowałem ten silnik co mnie się ostał do ciągnika Ursus i panie trzeci miljon kilometrów kręcę. A leję w bak wszystko co na gieesowym cepeenie dają i rzepakowy i mazut i lakier i asfalt, wszystko. Zakopci tylko panie i idzie jak burza i orze... orze...

  • Gość: mechanik

    Oceniono 6 razy 0

    a gdzie są silniki toyoty? z rodziny 1jz i 2jz? albo hondowskie v-tec'i? w tym zastawieniu wszystkie diesle oprócz beemkowskiego pancernego 3.0d są do wywały... a stary 1.6D z VW T3? eeeehhh.... do kitu ten "poradnik"....

  • Gość: mechanik

    Oceniono 5 razy -3

    o dupę rozbić te "statystyki"...

  • Gość: krwiopijca

    Oceniono 6 razy -4

    Jestem zszokowany że jedną z najlepszych jednostek jest D-4D, bo z tego co wiem jest to najgorsza jednostka wśród diesel'i. Niskie zużycie paliwa jest i jak najbardziej słuszne, ale awaryjność tego diesla jest najczęstsza spośród wszystkich mi znanych...

  • Gość: 6678

    Oceniono 4 razy 0

    gość pozdro kup saaba to zobaczysz co to znaczy brak części kolego

  • Gość: GienekTwójMechanik

    Oceniono 2 razy -2

    Moim zdaniem tyle będzie opinii co użytkowników posiadających swoje jednostki.
    Jeden napisze 1.9 TDI, drugi ze JTD, trzeci ze Multijet, kolejny ze D5 i tak dalej...

    Moim zdaniem każdy siln

  • Gość: GienekTwójMechanik

    Oceniono 6 razy 0

    Bo 1.9 TDI wcale nie jest takim dobrym silnikiem. 1.9 JTD i owszem, ale nie TDI.

  • Gość: miecugow

    Oceniono 4 razy -2

    z dupy te silniki .

  • Gość: teddy

    Oceniono 14 razy 2

    dziwie sie ze nie ma obecnie najlepszego diesla na swiecie ,fiatowskiego diesla multijet.. ostatnio widzialem czasopismo gdzie przetestowali 20 diesli i fiatowski zajl 3 miejsce a w europie 1 a w relacjach ceny do jakosci zostal uznany za najlepszy silnik..podpisali sie pod rekomendacja najwieksi testerzy motoryzacji

  • Gość: dzieki

    Oceniono 5 razy -1

    dzięki za slajdy, dalej nie pacze

  • Gość: jh

    Oceniono 3 razy -1

    Soooory 1,25 forda ma dobrą dynamikę? Przecież to nie czuć czy auto przyśpiesza...

  • v8pawel

    Oceniono 3 razy -1

    A dlaczego nie wspomniano o silniku VOLVO 2,4D? Czyżby to była wadliwa konstrukcja?

  • Gość: ojo joj

    Oceniono 7 razy -3

    Nie wątpliwie brakuje:
    -5,0 z Jaguara
    -4,6 i 3,6 Cadillaca
    -5,7 Dodge/Chrysler
    -1,9TD Volvo (5cyl.)

  • Gość: rsfghy

    Oceniono 45 razy 39

    To jest TOP 10 czy TOP 8????????

  • Gość: szabla

    Oceniono 87 razy 63

    1.9 JTD Multijet od Fiata to mistrzostwo swiata, ale oczywiscie musialo go zabraknac.

  • Gość: Podpisz się

    Oceniono 7 razy -3

    PRZWDZIWA LISTA TO W WITRYNIE MOTO. TAM TDI JEST NA PIERWSZTYM MIEJSCU.
    gAZETA |wYBIÓRCZA JAK ZWYKLE WSZYSTKO TRAKTUJE WYBIÓRCZO!!!!!!

  • Gość: elo

    Oceniono 13 razy -3

    Fiat 1.2 - nienawidzę tego silnika, jest mułowaty, mułowaty i jeszcze raz mułowaty. I jak się chce sprawnie poruszać, to trzeba przyspieszać notorycznie z gazem w podłodze i cisnąć do 5,5k obrotów, bo inaczej ciężko liczyć na reakcję.
    Wyprzedzanie tym to mordęga, na autostradzie hałas i bardzo wysokie zużycie paliwa.
    Tylko do miasta, tylko dla osób, którym nie zależy na osiągach.

    Tak, silnik nieadekwatny do moich oczekiwań.

  • Gość: krzysieks

    Oceniono 12 razy 8

    Ale o D5 od Volvo zapomnieli. Toż to robi 500k bez problemów większych.

  • Gość: d

    Oceniono 27 razy 19

    Koziołek Matołek po raz kolejny się nie popisał.

  • Gość: Roslina

    Oceniono 53 razy 29

    Brakuje całej rodziny hondowskich VTECów, brakuje też 1.9JTD montowanych w alfach, oplach, saabach, fiatach i lanciach.

  • Gość: lukkkk

    Oceniono 14 razy -10

    Nie ma czegoś takiego jak 3 litrowy diesel BMW o mocy 184 KM. Taki silnik ma 4 cylindry u 2 litry pojemności. Sprawdźcie coś zanim napiszecie pierdołe.

  • Gość: mm

    Oceniono 3 razy -1

    ten silnik forda 1,25 jest ok pod wzgledem trwalosci, ale spalanie w miescie i przy predkosciach ponad 100 km/h, dletego pozbylem sie fiesty z 2005 roku

  • Gość: wik

    Oceniono 6 razy 0

    Brakuje Valvematic Toyoty.

  • Gość: z Poznania

    Oceniono 39 razy 27

    Mówiąc szczerze nie bardzo rozumiem to zestawienie. Przykładowo:
    Najważniejsze zalety przytaczane przez Motor:
    - bardzo niski koszt użytkowania,
    - dobra dynamika,
    - świetne zaopatrzenie w części.

    Dynamika, dobra czy nie zależy w tym przypadku nie tylko od silnika ale też od masy samochodu i układu przeniesienia napędu w stosunku do zastosowanej jednostki napędowej. Zapewniam, że inna będzie dynamika Forda Ka ze skrzynia manualną a inna Mondeo z napędem na 4 koła i przekładnią automatyczną, pomimo tego samego silnika.
    Świetne zaopatrzenie w części to też raczej nie zaleta silnika per se, a rozpowszechnienia jednostki i łańcucha serwisowego. Pojawiające się w paru miejscach dostosowanie do zasilania gazem jest zaś zaletą nie silnika a układu zasilania paliwem - dziś każdy nowy silnik benzynowy może być zasilany gazem i tylko od producenta zależy czy samochód zostanie doposażony w nią. Ba! są przypadki, że w taką instalację są wyposażane samochody tylko na określone rynki. Czy to oznacza, że mają lepsze silniki?

    Zabrakło mi za to zestawienia niezawodności, niewrażliwości na paliwo o różnej jakości, kultury pracy czy równomierności rozwijania obrotów.

  • Gość: fragles102

    Oceniono 14 razy 0

    Słyszałem? nie wprawdzie nie słyszałem LEXUSA z silnikiem 4.3L 280KM i powiem jedno
    cichszego silnika spalinowego nie słyszałem ,a w trakcie wyprzedzania wydaje się że go napędza niewidzialna siłą hehe

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX