Gazeta.pl > Porady >  Eksploatacja

TOP 10 | Najlepsze silniki

oprac. Piotr Kozłowski
17.12.2012 14:16
A A A Drukuj
Trwałe, niezawodne, oszczędne i tanie w użytkowaniu - takie musiały być silniki, które znalazły się w najnowszym zestawieniu tygodnika "Motor". Oto najlepsze jednostki ostatnich dziesięciu lat

Alfa Romeo

Tygodnik Motor przygotował listę dziesięciu silników, które zasługują na wyróżnienie z powodu niskich kosztów eksploatacji i/lub wysokiego poziomu bezawaryjności. Kryteriami, jakimi kierowano się podczas tworzenia listy, były trwałość, koszty użytkowania i poziom zużycia paliwa. Pod uwagę wzięto jednostki napędowe produkowane w ostatnich dziesięciu latach.

Pamiętajmy jednak, że obecność konkretnego silnika w zestawieniu nie oznacza wcale, że samochody w nie wyposażone będą bezproblemowe w eksploatacji i można je kupować bez dokładnych oględzin. Nawet najlepsza jednostka, która nie była odpowiednio eksploatowana i serwisowana, nie pozostanie bezawaryjna.

Zobacz także
Komentarze (105)
Zaloguj się
  • Gość: Pozdro!

    Oceniono 56 razy 42

    Najbardziej w różnych artykułach motryzacyjnych rozwala mnie zaleta samochodu pt.: "bezproblemowy dostęp do części". Czy my żyjemy na Kamczatce że jest jakiś problem z dostępem do części samochodów?

  • Gość: wiesław

    Oceniono 22 razy 18

    A ja żem kiedyś wypił dwie wódki w remizie na zabawie, i wsiadłem w Passata bo do siebie na wioskie wracać musiałem. I przysnęło mi się za kółkiem i jak żem przyje...ał w drzewo to mnie się z fury tylko 1,9 TDI ostał w całości. Więc zamontowałem ten silnik co mnie się ostał do ciągnika Ursus i panie trzeci miljon kilometrów kręcę. A leję w bak wszystko co na gieesowym cepeenie dają i rzepakowy i mazut i lakier i asfalt, wszystko. Zakopci tylko panie i idzie jak burza i orze... orze...

  • Gość: z Poznania

    Oceniono 28 razy 16

    Mówiąc szczerze nie bardzo rozumiem to zestawienie. Przykładowo:
    Najważniejsze zalety przytaczane przez Motor:
    - bardzo niski koszt użytkowania,
    - dobra dynamika,
    - świetne zaopatrzenie w części.

    Dynamika, dobra czy nie zależy w tym przypadku nie tylko od silnika ale też od masy samochodu i układu przeniesienia napędu w stosunku do zastosowanej jednostki napędowej. Zapewniam, że inna będzie dynamika Forda Ka ze skrzynia manualną a inna Mondeo z napędem na 4 koła i przekładnią automatyczną, pomimo tego samego silnika.
    Świetne zaopatrzenie w części to też raczej nie zaleta silnika per se, a rozpowszechnienia jednostki i łańcucha serwisowego. Pojawiające się w paru miejscach dostosowanie do zasilania gazem jest zaś zaletą nie silnika a układu zasilania paliwem - dziś każdy nowy silnik benzynowy może być zasilany gazem i tylko od producenta zależy czy samochód zostanie doposażony w nią. Ba! są przypadki, że w taką instalację są wyposażane samochody tylko na określone rynki. Czy to oznacza, że mają lepsze silniki?

    Zabrakło mi za to zestawienia niezawodności, niewrażliwości na paliwo o różnej jakości, kultury pracy czy równomierności rozwijania obrotów.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX