Nie ma opon na "piątkę", ale są na "dwóję"

Blisko czterdzieści opon zimowych w różnych rozmiarach i ani jedna nie nadaje się na "piątkę", za to cztery dostały "dwóję". Niemiecki ADAC przebadał najnowsze zimówki i przyznał im oceny. Oto kompletny raport z testu

Inżynierowie z ADAC przebadali opony w najbardziej popularnych rozmiarach. Pierwszy to 165/70 R14 z indeksem prędkości T (do 190 km/h). W niemieckiej specyfikacji jeżdżą one m.in. na Citroenach C3, Fiatach Panda, Volkswagenach Polo, Toyotach Yaris). Drugi 205/55 R 16 H (210 km/h) z Audi A3, Mercedesa C, Opla Astra i VW Golfa.

W śród najmniejszych badanych opon tylko trzy marki zasłużyły na ocenę "dobrą". Zdaniem ekspertów z ADAC to Michelin Alpin A4, Continental WinterContact TS800, który jest szczególnie imponujący w śniegu oraz Pirelli Winter 190 Snowcontrol postrzegana jako najbardziej uniwersalna opona. W tej kategorii najgorsze to eksportowana z Chin Effiplus Epluto I i Premiorri ViaMaggiore z Ukrainy.



Wśród opon o rozmiarze 205/55 R 16 ocena „dobra” należy się oponie Continental WinterContact TS 850, która zdaniem speców z ADAC zachwyca na śniegu, lodzie, pod względem zużycia paliwa oraz Michelin Alpin A4, która wykazuje szczególne własności na suchych nawierzchniach. Do dobrych opon inżynierowie z ADAC zakwalifikowali także Dunlop SP Winter Sport 4D, Goodyear Ultra Grip 8 i Nokian WR D3. Niedostateczną ocenę w tej grupie dostają Syron Everest 1 ze względu na fatalne prowadzenie na mokrym.



Inżynierowie przetestowali też opony przeznaczone do SUV-ów. (np. VW Tiguan, Nissan Quashqai, Kia Sportage). Wśród najlepszych znalazły się Bridgestone Blizzak LM-80, Dunlop SP Winter Sport 4D oraz Continental CrossContact Winter. Goodyear UltraGrip8 nie dopchał się do „czwórki” i musi zadowolić się dobrą „trójką”. Ocenę niedostateczną dostają za to Sailun Ice Blazer WSL 2.



Opony sprawdzano w 7 kategoriach: podczas jazdy na suchym, na mokrym, na śniegu, na lodzie, pod względem hałasu, zużycia paliwa i zużycia opony. W każdej kategorii przyznawane są punkty. Od 0,5 - 1,5 = ocena bardzo dobra, 1,6 - 2,5 = dobra, 2,6 - 3,5 = zadowalająca, 3,6 - 4,5 = wystarczająca, 4,6 - 5,5 = niedostateczna. Ocena łączna to suma poszczególnych ocen cząstkowych.

Raport z testu opon 165/70 R14 T - znajdziesz tutaj

Raport z testu opon 205/55 R16 H - znajdziesz tutaj

Raport z testu opon 215/56 R16 T - znajdziesz tutaj

Źródło: ADAC

Zdjęcie CONTINENTAL ContiPremium Zdjęcie Barum BRAVURIS 2 Zdjęcie Michelin ENERGY SAVER
CONTINENTAL ContiPremium Barum BRAVURIS 2 Michelin ENERGY SAVER
Porównaj ceny » Porównaj ceny » Porównaj ceny »
Indeksy
Prędkość V - do 240 km/h W - do 270 km/h V - do 240 km/h
Nośność 615 kg 615 kg 670 kg
Parametry fizyczne
Średnica R16 R17 R15
Szerokość 205 215 205
Profil 55 45 65
Podstawowe informacje
Typ pojazdu Osobowe Osobowe Osobowe
Sezon Letnie Letnie Letnie
dane dostarcza:
Komentarze (29)
Nie ma opon na "piątkę", ale są na "dwóję"
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: pocalujta_wujta

    Oceniono 6 razy -6

    Ja tam ufam TireRack.com a nie ADAC. Oceny ludzi sa duzo trafniejsze niz laboratoriow, bo sa oparte o setki tysiecy mil przejechanych na roznych oponach. Ludzie tu (za oceanem) opony zmieniaja dosc czesto wiec nie jest tak ze ktos ma male doswiadczenie w porownywaniu.

    Jak na razie kupilem kilkanascie zestawow opon z tirerack.com (sam tez robie tam oceny) i wszystko sie sprawdzilo. Zimowki sa moze trzy ktore warto uzyc w sedanach i ze dwie ktore warto miec na SUV.

    Oceny ADAC moze sa miarodajne , ale malo praktyczne. Wole ufac ludziom i ich ocenom a nie "urzednikom" i laboratoriom.

  • Gość: 84

    Oceniono 3 razy -3

    Alpin4 bd teraz testowal u siebie hehe to ciekawe jak bd dawaly radew sezoon zimowy kiedys mialem Yokohamy to wymiatalay ;) tera zobacze Francje...

  • Gość: pocalujta_wujta

    Oceniono 5 razy -3

    A co do tego ze Michelin i Continental sa lepsze od Pirelli to nie wiem jaki kierwca testowy jezdzil nimi ale wyglada ze kazda zachwala swoje. w USA oceny dokonali uzytkownicy na drogach i Michelin a szczegoleni Continental odstaja od Dunlop w zimowkach. Zreszta Continental zawszze nie byl wspanialy choc miewal niektore opony bardzo solidne.

    Moze brzmi dziwnie jak oceniam w taki sposob, ale sam spedzam sporo godzin na podnosniku (jestem kierowca wyczynowym wiec moze mam jakies papiery by ADAC mnie zatrudnil do testowania) i w sumie przez ostatnie lata opony i kola zmienialem kilkaset razy.

  • Gość: Macho

    Oceniono 19 razy -1

    Zimówki są dla kobiet i pedałów. Prawdziwy twardziel cały rok jeździ na letnich!

  • Gość: taalyan

    Oceniono 5 razy -1

    ja mam blizzaki bridgestona i dla mnie nie ma lepszych opon już któryś sezon. auto w śniegu trzyma się jak przyklejone jezdni.

  • Gość: Janek

    0

    zawsze do testów idą lepsze opony specjalnie przygotowane ...a nam później sprzedają inne gó...

  • sselrats

    Oceniono 2 razy 0

    Co znaczy SUV po niemiecku?

  • sselrats

    Oceniono 1 raz 1

    Opony zimowe na piatke:
    www.generaltire.com/tires/winter/altimax-artic

  • Gość: antyfaszysta

    Oceniono 9 razy 1

    a gdzie dębica frigo szwabki pie...ne !?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX