Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Ciśnienie pod kontrolą 2012 | Wyniki
W czasie zakończonej właśnie ogólnopolskiej akcji Michelin „Ciśnienie pod Kontrolą” przebadano ponad 5,3 tys. samochodów. W dniach od 22 do 26 października 2012 r. w 48 serwisach sieci Euromaster przeprowadzono bezpłatne pomiary ciśnienia w oponach oraz kontrolę stanu bieżnika. Z badań przeprowadzonych podczas akcji wynika, że 38,89 proc. pojazdów miało prawidłowe ciśnienie w oponach, podczas gdy w ubiegłym roku było ich 35,11 proc. Najbardziej świadomi znaczenia prawidłowego ciśnienia okazali się kierowcy z Podlasia, a najgorsze wyniki uzyskano w woj. lubelskim – 74,22 proc. z nieprawidłowym ciśnieniem.
Jeździmy na "flakach"
5,62 proc. wszystkich przebadanych samochodów miało ciśnienie o ponad 1 bara niższe niż zalecane przez producenta, a 22,99 proc. między 0,5 a 0,9 bara niższe. Oznacza to, że w 28,61 proc. samochodów odnotowano niebezpieczne lub bardzo niebezpieczne ciśnienie w oponach stanowiące poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa jazdy. Według pomiarów dokonanych podczas tegorocznej akcji „Ciśnienie pod Kontrolą” jedynie 38,89 proc. kierowców dba o prawidłowe napompowanie opon swoich aut.
Jak dbać o ciśnienie?
Eksperci Michelin podkreślają, że ciśnienie w oponach należy sprawdzać regularnie raz w miesiącu oraz przed każdą dalszą podróżą. Kontrola ciśnienia powinna odbywać się „na zimno" – najwcześniej godzinę po zatrzymaniu samochodu lub po przejechaniu do 3 kilometrów przy niewielkiej szybkości. Stopień napompowania opon powinien być zgodny zarówno z zaleceniami producenta samochodu, jak i przystosowany do aktualnego obciążenia pojazdu.
Sprawdź, ile można zaoszczędzić kupując właściwe opony
Dlaczego to takie ważne?
Jak pokazują badania Michelin, utrzymywanie właściwego ciśnienia wpływa na:
- bezpieczeństwo jazdy, zapewniając większą przyczepność i krótszą drogę hamowania;
- trwałość opony poprzez wydłużenie czasu jej użytkowania o jeden sezon;
- ekonomię i ekologię jazdy – prawidłowo napompowana opona zmniejsza zużycie paliwa o ok. 0,3 l na 100 km.
ZOBACZ TAKŻE:
Tydzień Prawidłowego Ciśnienia - Zobacz ubiegłoroczne wyniki
-
Na stacji LPG sprzedawali gaz grzewczy zamiast napędowego
-
Autostrada A1 - węzeł Piotrków Trybunalski Południe od dziś zamknięty. Na kierowców czeka dziwne rondo
-
Zimowe mandaty. Nawet 500 zł za nieodśnieżenie auta i 300 zł, jeżeli będziesz odśnieżał z włączonym silnikiem
-
Prawie 50 km S6 między Koszalinem a Słupskiem coraz bliżej. Są umowy na projekt [MAPA]
-
Od 1 stycznia 2021 roku pieszy będzie miał pierwszeństwo przed samochodem jeszcze przed pasami? Projekt ustawy trafił do prac w komisji [AKTUALIZACJA]
- Studio Biznes, odc. 16. Jeździliśmy Kią XCeed
- Bo po co kupować samochód, jeśli możesz go "wziąć" na abonament?
- To najlepszy moment na zakup Volkswagena! Trwa wyprzedaż rocznika 2019
- SOP połknęła BOR. Teraz zjada własny ogon. "Kierowcy bez doświadczenia eskortują najważniejsze osoby w państwie"
- Kolizja limuzyny SOP na DK7. Na drodze jednopasmowej doszło do zderzenia z TIR-em
Forum
- Quba u was chyba smogu nie ma? (18)
- Terespol czyli wrota do ruskiego Kosmosu (18)
- Daimler zmienia polityke rozwoju (29)
- Policyjna mafia w Żorach (5)
- Komunizm (136)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (115)
- OT - gala 100 lecia PZPN (43)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- Z czego wynika tak wysoka cena katalizatora? (12)
jolantazzabuga
0
Bo większość ludzi jeździ jak taczką. Opony, w których brakuje 1 bara sprawiają, że auto o wiele gorzej pokonuje szybkie zakręty. Każdy pojętny kierowca to zrozumie i dopompuje opony.