Porsche 911 RSR | Z centralnym silnikiem

Flagowy model Porsche przez lata mocno się zmienił, ale o jednej rzeczy można było powiedzieć, że jest stała - silnik montowany z tyłu. W najnowszej, wyścigowej wersji 911 RSR tradycja została przełaman

Podczas targów w Los Angeles Porsche zaprezentowało swój nowy model wyścigowy. Auto powstało w oparciu o homologację LM-GTE i już w przyszłym sezonie wystartuje w 19 wyścigach tej serii, włączając w to 24-godzinny wyścig Le Mans.

W najnowszym modelu po raz pierwszy zdecydowano się na przesunięcie jednostki napędowej. Czterolitrowy bokser składający się sześciu cylindrów nie znajduje się już bezpośrednio nad tylną osią. Jednostka powędrowała delikatnie do przodu przez co mamy teraz do czynienia z centralnie montowanym silnikiem.

Silnik, w zależności od konfiguracji zwężki, może rozwinąć moc około 510 KM. Za przekazywanie napędu na tylną oś odpowiada sześciobiegowa skrzynia sekwencyjna oraz tylny dyferencjał z możliwością blokady mechanizmu różnicowego.

Zamontowano większy dyfuzor. Ta zmiana powinna wpłynąć pozytywnie na właściwości jezdne samochodu. Balans auta ma być teraz dużo bardziej neutralny. Jednak żeby całość współpracowała ze sobą perfekcyjnie, cały samochód został zaprojektowany od podstaw i waży zaledwie 1243 kg. Inżynierowie Porsche długo pracowali nad optymalną aerodynamiką nowego modelu. Pojawił się wielki spojler, który generuje potężny docisk. Całe nadwozie jest wykonane z włókna węglowego i składa się z modułów, które w razie potrzeby można szybko demontować.

Po raz pierwszy w samochodzie wyścigowym klasy GT pojawił się radarowy system ostrzegania przed kolizją "Collision Avoid System". Wykrywa inne samochody wyścigowe nawet w ciemności i pozwala uniknąć groźnych sytuacji na torze. W kabinie zamontowano bezpieczniejszą klatkę oraz wyścigowy fotel przymocowany na sztywno do podwozia.

ZOBACZ TAKŻE:

Galeria | Porsche Panamera | Zmiana na lepsze

Porsche Panamera 2017Porsche Panamera 2017 fot. Porsche

Więcej o:
Komentarze (10)
Porsche 911 RSR | Z centralnym silnikiem
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • hiszpan25

    Oceniono 2 razy 2

    W ktorym 911 silnik niby byl NAD tylna osia? od zawsze tak jak w projekcie Ferdynanda Porsche dla pojazdy KDF zwanego pozniej VW silnik zawsze byl ZA tylna osia.
    to nie silnik rzedowy o pionowych cylindrach ze moze byc nad osia...

  • Gość: bbb

    0

    to trump podwyzszyl nam ceny paliwa

  • Gość: Wojciech K

    0

    polskie paliwowki pokryqwaja wzrost cen benzyny, ale przez amerynakow i arabow idzie wszystko w gore

  • Gość: MS

    0

    ludzie. ogarnijcie sie. wszytkie ceny paliw poszly w gore bo sytuacja w zatoce perskiej czy wyjscie usa z porozumienia nuklearnego z iranem sa wina Donalda Trumpa i stojacych z nim zydow

  • Gość: ksiegowy

    0

    ceny paliwa rosna przez trumpa, ale orlen zaraz wprowadzi wszedzie ladowarki dla aut elektrycznych i bedzie mozna to olac

  • Gość: anty

    0

    to przez to, ze trump renegocjowal umowe ograniczającej program nuklearny republiki islamskiej podwyzszyly sie ceny paliw. nie tam przez jakies oplaty emisyjne.

  • Gość: Alicja

    0

    przez niego wszystko rosnie na stacjach zachodnich

  • Gość: Pat

    0

    Wiedziałam, że przemysł naftowy w Wenezueli prędzej czy później dobiegnie załamania.

  • Gość: laca

    0

    polskie paliwowki pokryqwaja wzrost cen benzyny, ale przez amerynakow i arabow idzie wszystko w gore

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX