Rajd Hiszpanii | Załoga Volkswagena - Ogier/Ingrassia zdobywa tytuł rajdowego mistrza świata

Rajd Hiszpanii

Rajd Hiszpanii (Fot. Volkswagen)

Sebastien Ogier/Julien Ingrassia po raz czwarty z rzędu zdobyli tytuł rajdowych mistrzów świata, przypieczętowując to wygraną w Rajdzie Hiszpanii. Przy ogromnym aplauzie publiczności załoga startująca w Polo R WRC wygrała rajdową rundę w Katalonii

Od tej chwili nikt już nie jest w stanie pozbawić Francuzów pierwszego miejsca w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) 2016. Nie zdołają tego zrobić nawet ich koledzy z zespołu Volkswagena, Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger, którzy – będąc najgroźniejszymi rywalami w walce o mistrzowski tytuł – przedwcześnie zakończyli Rajd Hiszpanii. Dzięki zajęciu przez Jari-Matti Latvalę/Miikkę Anttilę ósmego miejsca w klasyfikacji producentów, Volkswagen ma szansę zdobyć czwarty z rzędu tytuł mistrza świata w tej klasyfikacji podczas nadchodzącego Rajdu Wielkiej Brytanii.

Kankkunem, Mäkinen i Ogier – w jednym rzędzie z rajdowymi sławami

Sebastien Ogier jest dopiero trzecim rajdowym mistrzem świata, który w ciągu czerech kolejnych lat zdobył najważniejszy tytuł w królewskiej klasie sportu rajdowego i czwartym czterokrotnym mistrzem świata w historii Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC). Zajmuje teraz pozycję w jednym rzędzie z Juhą Kankkunenem i Tommim Mäkinenem. Jedynie jego rodak – Sebastien Loeb – zgromadził w mistrzostwach świata więcej tytułów.

11 rajdów, dziewięć razy na podium, z tego pięć razy na jego najwyższym stopniu – 37. sukces w karierze, 30. w barwach Volkswagena okazał się dla Sebastiena Ogiera i Juliena Ingrassi wyjątkowo słodki. Teraz już czterokrotni mistrzowie świata po raz czwarty z rzędu pozostali wierni zasadzie, według której tytuł mistrza przypieczętowują wygranym rajdem. W 2013 roku o mistrzostwie zadecydowało zwycięstwo w Rajdzie Francji, w 2014 roku – w Rajdzie Hiszpanii, a w 2015 r. tytuł zapewniła im wygrana w niezwykle trudnej walce podczas Rajdu Australii. Także w 2016 roku zwycięstwo na Rajdzie Hiszpanii – jedynym w kalendarzu mistrzostw rozgrywanym na drogach o nawierzchni szutrowej i asfaltowej – przyszło po bardzo zaciętym pojedynku.

Rajd HiszpaniiRajd Hiszpanii Fot. Volkswagen

Po mistrzowsku – niezwykle szybka i kontrolowana jazda

Podczas Rajdu Hiszpanii rozgrywanego w Katalonii między lokalnymi bohaterami – załogą Dani Sordo/Marc Marti – oraz duetem Volkswagena – Ogier/Ingrassia – doszło do zaciętej walki o wygraną. Pierwszego dnia, gdy rajd odbywał się na drogach o nawierzchni szutrowej, dużą rolę odegrała pogoda. Na częściowo błotnistych, a częściowo suchych odcinkach specjalnych załoga Ogier/Ingrassia do duetu Sordo/Marti straciła 17 sekund. W sobotę (w pierwszym z dwóch dni jazdy po drogach o nawierzchni asfaltowej) Ogier i Ingrassia wygrywając 5 z 8 odcinków specjalnych przekształciła stratę w przewagę 5,8 s. W niedzielę zespół Volkswagena zwiększył ją do 15,6 sekundy.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Hiszpanii – wyniki końcowe

1. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia, Volkswagen 3h 13m 03,6s
2. Dani Sordo/Marc Marti, Hyundai + 15,6s
3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul, Hyundai + 1m 15,0s
4. Hayden Paddon/John Kennard, Hyundai + 1m 27,8s
5. Mads Ostberg/Ola Floene, Ford + 3m 24,4s
6. Ott Tänak/Raigo Molder, Ford + 5m 24,9s
7. Kevin Abbring/Sebastian Marshall, Hyundai + 7m 31,3s
8. Jan Kopecký/Pavel Dresler, Škoda + 9m 05,1s
9. Pontus Tidemand/Jonas Andersson, Škoda + 9m 20,4s
10. Craig Breen/Scott Martin, Citroën + 9m 57,1s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC)

Kategoria kierowców
1. Sebastien Ogier 222
2. Andreas Mikkelsen 127
3. Thierry Neuville 127
4. Hayden Paddon 114
5. Dani Sordo 111
6. Jari-Matti Latvala 104
7. Mads Ostberg 90
8. Ott Tänak 60
9. Kris Meeke 54
10. Craig Breen 36

Kategoria producentów
1. Volkswagen Motorsport 322
2. Hyundai Motorsport 260
3. M-Sport 144
4. Volkswagen Motorsport II 136
5. Hyundai Motorsport N 124
6. DMACK 74
7. Jipocar Czech National Team 18
8. Yazeed Racing 4

Komentarze (1)
Rajd Hiszpanii | Załoga Volkswagena - Ogier/Ingrassia zdobywa tytuł rajdowego mistrza świata
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ASD

    0

    Rajdy WRC są dziś tak ciekawe jak auto lidera. Tak się kończy przeregulowanie sportu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX