Peugeot L500 R Hybrid | Tak wygląda przyszłość według Peugeota

Peugeot przygotował niesamowity koncept. To hołd dla wyścigowej historii marki, a także spojrzenie w najbliższą przyszłość motoryzacji

Peugeot 308 GTi | Ceny w Polsce | Prawie 8 tysięcy za lakier

Peugeot L500 R Hybrid powstał, aby uczcić niesamowity wyczyn sprzed 100 lat. Wtedy to Dario Resta wygrał słynny wyścig Indy 500 i wykręcił oszałamiającą średnią prędkość 135 km/h. Dokonał tego za kierownicą Peugeota L45.

Francuzi postanowili przypomnieć o tamtym triumfie i przygotowali kolejny bolid wyścigowy. Jak przystało na nasze ekologiczne czasy, Peugeot L500 R Hybrid jest samochodem hybrydowym. Sercem układu napędowego jest 1,6-litrowy turbodoładowany benzyniak, który generuje 270 KM mocy. Wspierają go dwa elektryczne motory (jeden z przodu, drugi z tyłu). Łączna moc hybrydowego układu to aż 500 KM i 730 Nm momentu obrotowego.

Jeżeli dodamy do tego bardzo niską wagę (Peugeot twierdzi, że auto waży około tony) i sylwetkę dopracowaną do perfekcji w tunelu aerodynamicznym to otrzymamy przepis na prawdziwą rakietę. Francuzi podają, że L500 R Hybrid katapultuje się do pierwszej setki w niecałe 2,5 sekundy! Na pokonanie jednego kilometra potrzebuje tylko 19 sekund.

W kabinie futurystycznego bolidu wygospodarowano miejsce dla jednej osoby. Historyczny L45 sprzed 100 lat był autem dwuosobowym. Jednak kierowca XXI wieku może liczyć na pomoc wirtualnego pilota i hologramów, które pełnią tu funkcję wyświetlaczy.

To nie tylko hołd dla Peugeota L45 i Dario Resty. To również wizja tego, jak będą wyglądać wyścigi przyszłości.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowy Peugeot 3008 | Na pewno namiesza na rynku

INNE LINKI

Peugeot 2008 | Ceny w Polsce | Wyceniony podobnie jak konkurencja

PSA Peugeot Citroen zamierza podawać realne zużycie paliwa

Aston Martin DB11 | Nowy rozdział

Więcej o:
Copyright © Agora SA