Lotos stawia na talent

Aktualni mistrzowie Polski i wicemistrzowie świata w klasyfikacji JWRC z 2009 to dwa teamy, które w sezonie 2011 łączą siły pod hasłem Lotos Dynamic Rally Team. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Baran tych w barwach rywalizują w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, a Michał Kościuszko z Maciejem Szczepaniakiem pojawią się w cyklu PWRC. Adrenalina, rywalizacja z najlepszymi, emocje i wyzwania - to wszystko czeka zespół.

Sezon rajdowy 2011 to dla Kajetana Kajetanowicza i Michała Kościuszki przede wszystkim współpraca ze spółką Lotos Paliwa. A co za tym idzie, starty w barwach zespołu Lotos Dynamic Rally Team. Sponsor stawia na silny akcent w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski i Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata w cyklu PWRC, wybierając w obu przypadkach młodych utalentowanych kierowców, którzy na swoim koncie mają już prestiżowe mistrzowskie tytuły. Kajetan Kajetanowicz to Mistrz Polski w RSMP w sezonie 2010, a Michał Kościuszko - wicemistrz świata cyklu JWRC w 2009 roku.

Kajetanowicz w Imprezie

W cyklu RSMP Kajetan Kajetanowicz stawia na Subaru Imprezę N16. Do startów auto będzie przygotowywane i obsługiwane przez doświadczonych mechaników z Rallytechnology, którzy będą pracowali w ścisłym kontakcie z Tommi Makinen Racing. Załoga Kajetanowicz i Baran w barwach Lotos Dynamic Rally Team z rewelacyjnym skutkiem w warunkach bojowych już zaprezentowała się przed publicznością. Zajęła pierwsze miejsce podczas 7. Rajdu Lotos Baltic Cup, rozegranego w  dniach 18-20 lutego w okolicach Gdańska.

Wygrana w Rajdzie LOTOS to wymarzony początek sezonu i cieszę się, że zwycięstwo odnieśliśmy właśnie na terenie siedziby tytularnego partnera naszego zespołu. Wynik ten dodał nam skrzydeł, jednak wiem, że przed nami jeszcze kilka miesięcy ciężkiej pracy, lepszych i gorszych dni, ale dzielnie stawimy czoła wszystkim wyzwaniom - przekonuje Kajetan Kajetanowicz, kierowca z Ustronia. - Od kilkunastu tygodni pracowaliśmy nad zbudowaniem nowego zespołu i jestem dumny, że udało nam się zebrać grupę ludzi - pasjonatów i profesjonalistów - dodaje.

Teraz przed ekipą Kajta jeszcze 6 eliminacji: Rajd Świdnicki Krause (8-10 kwietnia), Rajd Karkonoski (10-12 czerwca), Rajd Rzeszowski (5-7 sierpnia), Rajd Dolnośląski (2-4 września), Rajd Polski (23-25 września) oraz Rajd Koszyce (14-16 października).

Kościuszko w Lancerze

W PWRC Michał Kościuszko powalczy Mitsubishi Lancerem Evo X, obsługiwanym przez tunera RalliArt Italy. Kalendarz jego startów zakłada  6 rajdów: Rajd Portugalii (24-27 marca), Rajd Argentyny (26-29 maja), Rajd Finlandii (28-31 lipca), Rajd Australii (8-11 września), Rajd Hiszpanii (20-23 października) oraz Rajd Wielkiej Brytanii (10-13 listopada).

To właśnie dzięki takim firmom, jak spółka Lotos Paliwa marzenia o walce o najwyższe pozycje wśród najlepszych kierowców świata stają się możliwe. Z optymizmem patrzymy na rozpoczynający się sezon i rywalizację w nowej dla nas klasyfikacji PWRC  - mówi Michał Kościuszko.

Za kierowcą z Krakowa już kilkudniowe testy, które odbyły się w okolicach Parmy we Włoszech. Na kilkukilometrowym odcinku Michał testował różne ustawienia zawieszenia w Lancerze Evo X. Wyjazd był także momentem oficjalnego zapoznania z zespołem RalliArt Italy, który dwukrotnie zdobył tytuł Mistrza Świata w ramach PWRC w sezonie 2009 i 2010.

PWRC to najstarsza seria w światowym czempionacie, ciesząca się ogromnym zainteresowaniem kierowców. Świadczy o tym fakt, że klasyfikacja PWRC jest obecnie najliczniej obsadzoną wśród wszystkich w WRC i liczy 18 załóg z całego globu. Z niecierpliwością czekam na rywalizację na trasach odcinków specjalnych w rajdach, z których większość znamy. Myślę, że nowy samochód i doświadczony zespół pomoże nam w walce o podium. Wierzę, że nasze występy przyniosą wiele radości zarówno kibicom, jak i naszym partnerom - mówi Maciek Szczepaniak.

Poza cyklem PWRC kibice będą mieli okazję zobaczyć załogę Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak podczas Rajdu Polski (23-25 września) a także Rajdu Barbórki (3 grudnia).

Kajetan KajetanowiczKajetan Kajetanowicz - polski kierowca rajdowy oraz instruktor Szkoły Jazdy Subaru. W 2010 roku zdobył wspólnie z Jarkiem Baranem tytuł Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.  Zadebiutował w RSMP w sezonie 2003 w Rajdzie Śląskim wygrywając w swojej klasie. W 2008 zdobył tytuł wicemistrza Polski, będąc najszybszym Polakiem w RSMP. W 2009 roku Kajetan rozpoczął swoją przygodę z Subaru Poland Rally Team i jako jeden z dwóch zawodników zwyciężył w dwóch rundach RSMP - Rajdzie Elmot i Dolnośląskim, kończąc sezon na czwartym miejscu w klasyfikacji generalnej i zdobywając tytuł wicemistrza Polski w grupie N. Przez media jest postrzegany jako największy talent ostatnich lat. W sezonie 2010 został zwycięzcą najbardziej prestiżowego rajdu w naszym kraju  - 67. Rajdu Polski - jednej z eliminacji Mistrzostw Europy oraz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Zdobył tytuł mistrza Polski w klasyfikacji generalnej, w grupie N oraz został zwycięzcą FIA CEZ w grupie N.

 

Jarek BaranJarosław Baran - jest jednym z najbardziej doświadczonych pilotów rajdowych w Polsce. Od lat dzieli się swoją wiedzą w ramach autorskiego projektu Szkoły dla Pilotów i z tego powodu jest często nazywany „profesorem”. Pochodzi z rodziny o rajdowych korzeniach, jednak nie marzył o rajdowej karierze. Całkiem przypadkowo (ze zdecydowaną pomocą taty) wystartował w pierwszym swoim rajdzie jako kierowca. Nie dojechał do mety, ponieważ... nie mógł jej odnaleźć. Postanowił, więc dokładnie zgłębić zagadnienie pilotażu i dziś ma na koncie blisko 200 startów, w tym prawie 120 w mistrzostwach Polski, w których startuje nieprzerwanie od 1992 roku jako zawodnik Automobilklubu Krakowskiego. W swojej karierze zdobył kilkanaście tytułów w różnych klasach i grupach, w tym cztery tytuły Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej.  Przez wiele lat był partnerem Janusza Kuliga, ale startował też m.in. z Waldemarem Doskoczem, Sebastianem Fryczem, Michałem Kościuszko i Leszkiem Kuzajem. W 2009 roku rozpoczął współpracę z Kajetanem Kajetanowiczem, którego uważa za zawodnika o nieprzeciętnym potencjale. W 2010 roku zdobył z nim tytuł mistrza Polski w klasyfikacji generalnej, w grupie N oraz został zwycięzcą FIA CEZ w grupie N.

 

Michał KościuszkoMichał Kościuszko - Rajdowy Wicemistrz Świata w klasyfikacji JWRC w sezonie 2009. Jest pierwszym i jedynym jak dotąd polskim kierowcą rajdowym, który odniósł zwycięstwo w Mistrzostwach Świata. Od roku 2010 Michał Kosciuszko reprezentuje barwy zespołu LOTOS Dynamic, w których trzykrotnie stawał na podium w klasyfikacji SWRC. W sezonie 2008 i 2009 reprezentując barwy fabrycznego zespołu Suzuki Sport Europe, w którym wraz z Maćkiem Szczepaniakiem startował samochodem Suzuki SWIFT Super 1600 triumfował w klasyfikacji JWRC podczas Rajdu Sardynii 2008 oraz stanął na najwyższym stopniu podium w sezonie 2009 w Rajdzie Argentyny i Rajdzie Portugalii. Jest także dwukrotnym mistrzem Polski w klasie A6 i F2.

 

 

 

Maciek SzczepaniakMaciek Szczepaniak - w motosporcie pojawił się w 1995 roku. Pilotując najlepszych polskich kierowców trzykrotnie zdobył Mistrzostwo Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w roku 2004, 2005 i 2006. Maciek jest jednym z najbardziej utytułowanych polskich pilotów rajdowych i najbardziej doświadczonym Polakiem na trasach Mistrzostw Świata.

 

 

 

 

 

 

Zobaczcie jak załoga Kajetanowicz/Baran radziła sobie w 7. Rajdzie Lotos - Baltic Cup

Iwona Petryla

ZOBACZ TAKŻE:

Rajd Lotos w obiektywie naszych reporterów

Najszybsi o Lotosie

Subaru Impreza - ogłoszenia

Więcej o: