Rajd Polski. Liderem Rosetti

Luca Rossetti - aktualny lider klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Europy okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszego dnia Rajdu Polski. Włoski kierowca pokonał dwa pierwsze odcinki z przewagą 0,9 s nad kolejnym Oleksowiczem oraz 1,2 sekundy nad Michałem Sołowowem

Na pierwszym superoesie taki sam czas jak Rossetti uzyskał również Michał Sołowow oraz Bryan Bouffier, za którymi dojechali Tomasz Kuchar (+0,4), Maciej Oleksowicz (+0,5 s.) oraz Kajetan Kajetanowicz (+0,9 s.).

Drugi przejazd toru w Mikołajkach zdominował Luca Rossetti w Abarthcie Grande Punto S2000. Kolejni w generalce po pierwszym dniu to Maciej Oleksowicz (+0,9), Michał Sołowow (+1,2 s.) oraz Bryan Bouffier (+1,5 s.)

Co ciekawe, Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski w Peugeot 207 S2000, liderzy klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, po dwóch odcinkach dojechali dopiero jako piąta załoga ze stratą (+1,9 s).

Leszek Kuzaj w Skodzie S2000 dwa superoesy pokonał z piątym czasem, natomiast najszybszy z Polaków na odcinkach testowych, czyli Kajetan Kajetanowicz na mecie pierwszego dnia w Mikołajkach był siódmy.

Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak reprezentujący zespół Dynamic World Rally Team odnotowali słaby 15. rezultat. Dla jedynej polskiej załogi rywalizującej w Mistrzostwach Świata (WRC) jest to pierwszy z dwóch zaplanowanych na ten sezon startów przed naszą publicznością. Podobnie jak w zakończonym właśnie Rajdzie Portugalii, załoga pojechała samochodem Skoda Fabia S2000.

Zawody z bazą w Mikołajkach są trzecią rundą RSMP, ale także eliminacją Mistrzostw Europy. Oznacza to, że trasa jest wyraźnie dłuższa i trudniejsza, niż podczas innych krajowych imprez.

Rajd Polski to według wielu osób najważniejsza impreza motorosportowa w kraju. Wprawdzie nie jest to, tak jak w zeszłym roku, runda WRC, ale i tak zjawi się wielu fantastycznych kierowców. Dla nas jest to kolejna eliminacja Mistrzostw Polski, w której możemy zyskać lub stracić kilka punktów w stosunku do rywali. Wprawdzie szutry to nie jest ostatnio moja najmocniejsza strona, ale i tak się z ?Lopezem? nie poddamy i pojedziemy najszybszym tempem, na jakie będzie nas stać. Trudno mówić o naszych realnych szansach, bo nie wiem na ile poprawiłem nastawy auta podczas ostatniego testowego startu w Rajdzie Warmińskim, nie znam także szybkości zagranicznych załóg - mówi Tomek Kuchar
Po dobrym wyniku na Rajdzie Portugalii teraz w pełni koncentruję się na starcie w Rajdzie Polski. Ten rajd ma zupełnie inną specyfikę. Jest dużo szybszy. Chcę tutaj powalczyć o zwycięstwo, ale zdaję sobie sprawę, że kandydatów do zwycięstwa jest wielu, więc na pewno nie będzie łatwo. Zgłoszonych jest 12 samochodów S2000 ale również szybkie będą auta grupy N co pokazał Kajto wygrywając Rajd LOTOS - powiedział Michał Kościuszko

Na liście zgłoszeń Rajdu Polski w klasyfikacji RSMP widnieją 52 samochody, w tym aż dwanaście w klasie S2000. Ostatnie edycje rajdu odbywały się zawsze przy słonecznej pogodzie, prognozy wskazują na to, że i tym razem tak będzie.
 
Trasa 67. Rajdu Polski liczy ponad 864 kilometry. Składa się z szesnastu odcinków specjalnych o łącznej długości 255 km. Zawody rozpoczną się w piątek, 4 czerwca prologiem na specjalnie przygotowanej w Mikołajkach trasie Superoesu. Na metę załogi dojadą w niedzielę około godziny 16.25.

Klasyfikacja generalna
1. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski - 67 pkt.;
2. Leszek Kuzaj i Craig Parry - 64 pkt.;
3. Michał Sołowow i Maciej Baran - 60 pkt.;
4. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran - 58 pkt.;
5. Sebastian Frycz - 34 pkt.;
6. Michał Rzeźnik i Przemysław Mazur - 25 pkt.

 Marek Sworowski

ZOBACZ TAKŻE:

Subaru Poland Rally Team w sezonie 2010 - ZOBACZ TUTAJ

Oficjalne testy Kuzaja - ZOBACZ TUTAJ

Rusza polska edycja Pucharu ClioCup - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Subaru Impreza - ogłoszenia

Więcej o: