Rajd Lotos - podsumowanie

Już podczas czwartkowego zapoznania z trasą wiadomo było, że pogoda w tym roku nie będzie rozpieszczała kierowców. Liczne opady deszczu spowodowały iż na odcinkach zalegała grupa warstwa bardzo śliskiego błota. Bardzo boleśnie przekonał się o tym Leszek Kuzaj

Podczas pierwszego przejazdu Odcinka Testowego rozbił swoją Skodę Fabię S2000. Na szczęście auto udało się odbudować i 4 krotny mistrz polski stawił się na prologu, który odbywał się na Stadionie Żużlowym w Gdańsku.

Przy aplauzie ponad 2 tysięcy kibiców prolog wygrał w klasyfikacji RSMP Brian Bouffier w Peugeocie 207 S2000. Zaraz za nim uplasował się Sebastian Frycz już na starcie pokazując, iż samochody gr. N będą w tym roku bardzo konkurencyjne. Podium uzupełnił Maciek Rzeźnik w Skodzie Fabii S2000. W klasyfikacji RPP całe podium przypadło kierowcom w samochodach Honda Civic Type R - pierwszy był Paweł Hankiewicz a zaraz za nim finiszowali Maliński i Piekoś.

W nocy z piątku na sobotę nad Kaszubami przeszła ulewa i odcinki przypomniały swoją nawierzchnią bardziej zawody off-roadowe a nie rajdowe. Załogi RPP, które jako pierwsze wyjechały na trasę rajdu walczyły o utrzymanie się na drodze walcząc o bezcenne sekundy. Na serwisie ciężko było znaleźć załogę, która nie opowiadałaby o przygodach związanych z opuszczeniem trasy. Najlepiej w takich warunkach poradził sobie Michał Jankowski w Renault Clio wracający do serwisu na 3 kołach. 8,6s za nim 1 dzień ukończył Wojtek Chuchała w Hondzie Civic Type R- niewątpliwe odkrycie tegorocznego pucharu. Na ostatnim miejscu podium finiszował Paweł Hankiewicz także w Hondzie. Do mety 1 dnia nie dojechało aż 7 załóg, a wielu zawodników miało problem z dotarciem na serwis.

W stawce RSMP od pierwszego odcinka zdecydowanie przycisnął Kajetan Kajetanowicz w Subaru Impreza gr. N. Nie dał on szans rywalom i dzień zakończył z ponad 30s przewagą nad drugim Leszkiem Kuzajem. Na taki obrót sprawy wpływ miała także przygoda Kuzaja na 1 odcinku, która jak mówił potem sam kierowca rozbiła całkiem tempo krakowianina. Trzeci na mecie Michał Sołowow w Fordzie Fiesta S2000 miał już prawie 1,5 minuty straty do zwycięzcy dnia, a zaraz za nim uplasował się prowadzący w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski Tomek Kuchar w Peugeocie. W C2R2 Teams Challenge po błędzie Michała Bębenka, najszybszy był Jan Chmielewski, zaś podium uzupełnił Tomasz Porębski. Klasie N3 przewodził zdecydowanie Mikołaj Kempa, dla którego Lotos jest domowym rajdem. Za nim na serwis zjechali Herbi oraz Piotr krotoszyński, zwycięzca klasy z Rajdu Elmot.

Drugi dzień przywitał zawodników słoneczną pogodą. Trasy przeschły i rywalizacja zarówno w RSMP jaki i RPP nabrała rumieńców. W Pucharze już na pierwszym niedzielnym odcinku awarię zaliczył zwycięzca 1 dnia Michał Jankowski i do końca musiał walczyć o 3 miejsce z Piękosiem w dużo mocniejszej Hondzie. Zwycięsko z tej walki wyszedł kierowca Clio i to on cieszył się na mecie pucharami za ostatnie miejsce na podium. Walka o pierwsze miejsce rozegrała się między zawodnikami dwóch Hond - Wojtkiem Chuchałą a Pawłem Hankiewiczem. Na pierwszym niedzielnym odcinku Chuchała utrzymał jeszcze się przed Pawłem, ale na następnym odcinku Piekieło musiał skapitulować i oddać prowadzenie koledze w nowszej hondzie. Chuchała nie poddał się i na odcinku Kowalewo, który kończył rywalizację przypuścił z sukcesem kontratak, wyprzedzając na mecie Hankiewicza o 2,7s. Na uwagę zasługują bardzo wysokie miejsca w generalce zawodników w samochodach tylnonapędowych. Krzysztof Szeszko w leciwej Toyoce Corolli wygrał klasę RWD-2 zajmując 4 miejsce w generalce, a zaraz za nim do mety dojechał Paweł Poletyło w BMW 318is zwyciężając w klasie RWD-3. Na 7 miejscu i 4 w klasie A7 znalazł się najwyżej sklasyfikowany reprezentant gospodarzy Kuba Kaczmarek w Hondzie Civic. W N3 zwyciężył Tomasz Hupało a w klasie Astra Tomasz Kosiński. W N2 na czele finiszował Przemysław Jędras w Peugeocie 106 N16.

W stawce RSMP czołówka do mety dojechała na tych samych miejscach co pierwszego dnia, nie oznacza to jednak, że wiało nudą. Po błędzie popełnionym w 1 dniu Brian Bouffier nie liczył się w klasyfikacji generalnej rajdu - jednak postanowił walczyć o punkty w klasyfikacji 2 dnia i ją wygrał wyprzedzając Kajetanowicza o ponad 20s. Za jego plecami piękną walkę stoczył wcześniej wspomniany Kajetanowicz z Leszczkiem Kuzajem. Przed ostatnim oesem na 2 miejscu widniał Leszek Kuzaj z przewaga 0,2s, ale ten odcinek Kajetan przejechał szybciej o 0,8s ustalając podium drugiego dnia. W niższych klasach również nie brakowało emocji - W C2R1 Challenge wyśmienity dzień zaliczył Michał Bębenek w klasyfikacji generalnej rajdu wyprzedzając Janka Chmielewskiego o 5,3s. Na 3 miejscu dojechał Tomasz Porębski. W klasie N3 problemów nie uniknął nawet pewnie jadący po zwycięstwo Mikołaj Kempa, jednak 3 minuty doliczone w systemie Superrally nie pozbawiły go pierwszego miejsca. W klasyfikacji generalnej rajdu na drugim miejscu uplasował się gość z zagranicy   - Estończyk Anre Saks, wygrywając jednocześnie 2 dzień zmagań. Podium uzupełnił Piotr Herbi Rudzki.

ZOBACZ TAKŻE:

Subaru Poland Rally Team w sezonie 2010 - ZOBACZ TUTAJ

Oficjalne testy Kuzaja - ZOBACZ TUTAJ

Rusza polska edycja Pucharu ClioCup - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Subaru Impreza - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA