Aukcje | Lancia Delta HF Integrale | Rarytasy na sprzedaż

Z roku na rok coraz trudniej będzie znaleźć takie klasyki, na dodatek w idealnym stanie. Tymczasem w Stanach Zjednoczonych wystawiono na sprzedaż dwa egzemplarze kultowych Lancii Delta HF Integrale
Lancia Ypsilon Lancia Ypsilon | Ostatnia szansa?

Oba egzemplarze są w doskonałym stanie, do tego z niewielkimi przebiegami. Jedyna różnica pomiędzy nimi jest taka, że jeden egzemplarz to wersja 8V wyprodukowana w 1989 roku (na liczniku 51 tys. km), a druga to 16V z 1990 roku (41 tys. km przebiegu).

Jaka jest różnica pomiędzy 8V i 16V? Przede wszystkim w mocy. Pierwsza jednostka ma dwa litry pojemności i jest wspomagana przez turbosprężarkę Garret T3. Dzięki temu generuje 185 KM mocy i 304 Nm momentu obrotowego.

Krótki po sukcesie wersji 8V na rynku pojawiła się wersja 16V. Dwulitrowy silnik ma większe wtryski, wydajniejszą turbosprężarkę oraz intercooler. Dysponuje mocą 200 KM i pozwala rozpędzić rajdową legendę to 220 km/h. Od 0 do setki rozpędza się w 5,5 sekundy.

Produkcja Lancii Delta zakończyła się w 199 roku, a wersja HF Integrale to prawdziwy biały druk. Szczególnie, że niewiele z nich zostało homologowanych do jazdy po drogach. Z kolei jeszcze mniej trafiło do Stanów Zjednoczonych.

Egzemplarz z 1989 roku wystawiono na aukcję za kwotę rozpoczynającą się od 17 tys. dolarów, ale z pewnością ta suma zwiększy się kilkukrotnie. Młodsza i mocniejsza wersja jest dostępna od 55 tys. dolarów. To już bardziej realistyczna cena, jak na rzadki okaz youngtimera.

ZOBACZ TAKŻE:

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze samochody używane

Alfa Romeo 156

INNE LINKI

Prototypy | Alfa Romeo szykuje SUV-a

Lancia Delta Integrale | Jest szansa na powrót?

Fiat 500 Riva Edition | Na fali

Więcej o:
Komentarze (15)
Aukcje | Lancia Delta HF Integrale | Rarytasy na sprzedaż
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: WERA

    0

    widzieliscie czy sie rozni shell od naszych polskich stacji? podnosza ceny jak zydzi. polskie stacje bronia przed podwyzkami

  • Gość: jestem za

    0

    Trzeba myśleć, co się robi Panie Trump! Teraz wszyscy mamy po głowie.

  • Gość: Krzysiek

    0

    polski rzad walczy z podwyzkami paliw, ale amerykanie winduja je na potege! w koncu to oni zarabiaja na lupkach!

  • Gość: Lisek

    0

    ceny paliwa sa zalezne od kursu dolara amerykańskiego do złotówki czy relacji popyt-podaż. no i w ten sposob mamy w tej chwili coraz drozsze paliwo.

  • Gość: Camille

    0

    Ceny paliw zależą od notowań ropy naftowej. dlatego teraz paliwo poszlo w gore. Arabowie skacza trumpowi

  • Gość: Paweł

    0

    Ciekawostka. Ostatnie seryjne Lancie Delty HF Integrale były ponoć wyprodukowane wyłącznie na rynek Japoński.

  • Gość: gts

    Oceniono 1 raz -1

    rozpada sie przemysl naftowy w wenezueli no i nam sie dostaje podwyzkami cen paliw

  • Gość: szypr

    Oceniono 1 raz -1

    ceny paliwa rosna przez trumpa, ale orlen zaraz wprowadzi wszedzie ladowarki dla aut elektrycznych i bedzie mozna to olac

  • Gość: men

    Oceniono 1 raz -1

    przeciez to, ze paliwo jest droższe to nie jest wina oplaty emisyjnej, bo te akurat placa wielkie korporacje paliwowe tylko żydów co namowili trumpa do ataku na Iran

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX