Dunlop wprowadza nową linię opon GT na sezon 2016

Inżynierowie Dunlopa zaprojektowali całkowicie nową linię opon wyścigowych, przeznaczonych dla rozwijającej się kategorii samochodów GTE, biorących udział m.in. w wyścigach Mistrzostw Świata FIA WEC

Wideo | Wyścigowa sytuacja ku przestrodze

Konstrukcja nowego ogumienia powstała w oparciu o doświadczenia zdobyte podczas startów w tegorocznej Europejskiej Serii Le Mans i klasie VLN. Zespoły GTE i VLN GT3 jako pierwsze sprawdziły możliwości nowej linii opon, testując je na torze Aragon.

Nowa linia opon dla samochodów GTE łączy wysoką jakość, charakterystyczną dla ogumienia Dunlop, ze stabilnością parametrów i trwałością. Dzięki temu opony doskonale pomagają w jeździe różnym modelom samochodów wyścigowych. Dodatkową zaletą są udoskonalenia w zakresie tylnego profilu i składu mieszanki, które zapewniają kierowcom większe poczucie pewności w czasie hamowania oraz stabilność podczas zmiany kierunku jazdy przy dużej prędkości.

Punktem wyjścia dla opracowania nowej linii ogumienia były zmiany przepisów, dotyczących opon na ELMS - w sezonie 2015 wprowadzono "oponę kontrolną", która zastąpiła wcześniejszą otwartą konkurencję w tej dziedzinie. Dunlop postawił sobie za cel wykorzystanie doświadczeń z pierwszego roku, czego efektem jest opracowana propozycja opon dla klasy GTE.

Pierwsze testy - przeprowadzone z różnymi samochodami, wykorzystywanymi obecnie w wyścigach ELMS, takimi jak BMW, Ferrari i Porsche - pokazały, że nowa linia opon to duży krok naprzód. Pod koniec miesiąca przed oponami Dunlopa kolejny sprawdzian, tym razem w Bahrajnie. Osiągi nowego ogumienia będzie testować ekipa Beechdean, nowy zespół w klasie ELMS.

"Podczas marcowego testu na hiszpańskim torze Aragon będziemy zapraszać aktualnych i potencjalnych partnerów w klasie GTE i GT3 do wypróbowania nowych linii opon. Wstępne próby wypadły pomyślnie, dlatego jesteśmy przekonani, że nowe ogumienie pomoże zespołom przygotować się do 24-godzinnych wyścigów na Nürburgringu i Le Mans, a także do ważnych mistrzostw, takich jak ELMS, VLN i WEC" - powiedział Mike McGregor, menedżer Dunlop ds. testów i wsparcia na torze.

Nowa mieszanka pośrednia

Po raz pierwszy od zmiany przepisów ograniczających wybór opon do jednej marki, Dunlop i ELMS porozumieli się również w sprawie wprowadzenia opony typu pośredniego. Pomoże to zmniejszyć koszty ponoszone przez zespoły, które nie będą już musiały zużywać opon "mokrych" na częściowo suchej nawierzchni ani ryzykować jazdy na oponach typu slick na wilgotnym torze.

Sukces w klasie VLN

Tegoroczny sezon rywalizacji Dunlop może zaliczyć do udanych. Po roku intensywnych wyścigów na najbardziej wymagającym torze świata - Pętli Północnej Nürburgringu, wspierany przez Dunlopa zespół Walkenhorst Motorsport, jadący BMW Z4 GT3, odniósł dwa zwycięstwa i triumfował w klasyfikacji generalnej mistrzostw Speed Trophy Championship. To kolejny imponujący sukces Dunlopa w otwartej konkurencji GT jako partnera zwycięskich zespołów: w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu po sezonie 2010 i 2013, w Amerykańskiej Serii Le Mans w latach 2010 i 2011 oraz w Mistrzostwach Europejskiej Serii Le Mans w sezonie 2012.

ZOBACZ TAKŻE:

24h Le Mans | Najszybsza doba w życiu

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.