Astra TCR | Wyścigowy Opel już oficjalnie

Zgodnie z zapowiedzią Opel zaprezentował swój nowy samochód wyścigowy. Jest nim Astra TCR, przeznaczona dla prywatnych zespołów rywalizujących w wyścigach samochodów turystycznych
Volkswagen Golf Race Car TCR  Volkswagen Golf Race Car TCR

Oficjalny pokaz miał miejsce 15 października na torze Circuit Jules Tacheny w belgijskim mieście Mettet. Opel Astra TCR to rasowy samochód turystyczny, który będzie spełniał wymagania serii TCR (Touring Car Racing). To bardzo młoda seria wyścigowa - powołano ją do życia w 2015 roku. TCR bardzo szybko zdobywa popularność i przyciąga kolejnych producentów. Przykładowo nad swoją wyścigówką pracuje również Volkswagen. Prototypowy Golf Race Car już jeździ po torach.

Samochód został zaprojektowany przez Opel Motorsport we współpracy z wieloletnim partnerem technologicznym, firmą Kissling. Astra TRC jest wyposażona w silnik 2.0 turbo rozwijający 330 KM mocy i 420 Nm momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest na przednie koła poprzez sześciostopniową, sekwencyjną skrzynię biegów dwupłytkowym sprzęgłem, wspomagającym płynną redukcję przełożeń. Biegi można zmieniać za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy.

Pojazd jest wyposażony w pełni regulowane zawieszenie. Ustawiać można także pozycję przedniego splittera i tylnego spojlera -  te elementy są identyczne we wszystkich autach serii TCR. Systemy ABS i ESP nie są dozwolone. Masa własna pojazdu to 1200 kg. Za jego hamowanie odpowiadają 378-milimetrowe tarcze i sześciotłoczkowe zaciski z przodu oraz 265-milimetrowe tarcze z tyłu. Kierowca ma możliwość regulacji balansu siły hamowania.

Żeby prywatne zespoły mogły korzystać z wyścigowej Astry przez jak najdłuższy okres czasu bez konieczności przeprowadzania jakichkolwiek modyfikacji, samochód już teraz spełnia wymogi FIA, które zaczną obowiązywać w sezonie 2017. Na pokładzie znajduje się m.in. bezpieczny bak o pojemności 100 litrów.

Osiągi Astry TCR mają zostać potwierdzone i upublicznione przed końcem października. Pierwsze egzemplarze zaczną trafiać do klientów począwszy od lutego 2016 roku. Samochód w pełni przygotowany do wyścigów wyceniono na 95 000 euro netto.

ZOBACZ TAKŻE:

OPEL ASTRA OPC | NASZ TEST

Opel Astra OPC

Zdjęcie MIO SPIRIT 680 Polska Zdjęcie MIO SPIRIT 6900 Europa Zdjęcie Vordon 7 Polska
MIO SPIRIT 680 Polska MIO SPIRIT 6900 Europa Vordon 7 Polska
Porównaj ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o: