Lamborghini Huracan GT3 | Stwór z Sant'Agata Bolognese

Lamborghini jest już gotowe do wyścigowego sezonu 2015. Wysłużone Gallardo GT3, zgodnie z przewidywaniami, zastąpi nowy model - Huracan GT3. Nowa broń z Sant'Agata Bolognese powalczy w cyklu Blancpain Endurance Series
Cadillac ATS-V.R GT3 | Amerykański pocisk Cadillac ATS-V.R GT3 | Amerykański pocisk

Wyścigowy Huracan tylko na pierwszy rzut oka wygląda niemal identycznie jak drogowa wersja. Auto przeszło szereg bardzo zaawansowanych zmian aby zmienić drogową wersję w prawdziwego sportowca, który powalczy z odwiecznymi rywalami w postaci m.in. Ferrari, Mercedesów i Porsche. To już drugie wyścigowe wcielenie Huracana LP 620-2, który wcześniej został pokazany w pucharowej wersji Super Trofeo. Specyfikacja GT3 jest jednak bardziej rozbudowana.

Sprawdź ceny używanych Lamborghini

Na początek zajęto się aerodynamiką i nadwoziem, które wykonano z aluminium i karbonu. Nad jego opracowaniem Lamborghini współpracowało z zakładami Dallara Engineering, która specjalizuje się w budowaniu aut wyścigowych. Z przodu pojawił się zderzak z regulowaną przednią lotką i nowa maska, a wzdłuż poprowadzono karbonowe progi. Z tyłu pojawił się ogromny dyfuzor oraz regulowany spoiler, a w takich elementach jak tylne okienka czy nadkola pojawiły się dodatkowe wyloty powietrza. Wszystko po to aby poprawić stabilność i pewność prowadzenia wyścigowego Lambo.

Lamborghini Huracan GT3fot. Lamborghini

We wnętrzu znalazła się rozbudowana klatka bezpieczeństwa oraz karbonowy fotel kierowcy. Oczywiście na pokładzie nie zabrakło wszystkich niezbędnych wyścigowych elementów, jak wyświetlacz do monitorowania pracy silnika, czy najwyższej klasy kierownica opracowana wspólnie z OMP. Dla bezpieczeństwa kierowcy w dachu znalazł się element, który można łatwo otworzyć w przypadku potrzeby szybkiej ucieczki po wypadku.

Audi zwycięża w kolejnym wyścigu 24h w SpaAudi zwycięża w kolejnym wyścigu 24h w Spa

Centralnie umieszczony silnik Huracana GT3 to 5,2-litrowa jednostka V10. Dane techniczne nie są do końca znane, ale na pewno jest to więcej niż seryjne 620 KM. Wiadomo jednak, że na asfaltowe tory trafi ona za pomocą sześciobiegowej, sekwencyjnej skrzyni biegów, którą umieszczono w tylnej części pojazdu. Dzięki temu uzyskano rozkład masy 42:58.

Układ hamulcowy to przednie tarcze o średnicy 380 mm współpracujące z 6-tłoczkowymi zaciskami oraz tylne tarcze 355 mm i 4-tłoczkowe zaciski. Chowają się ona za kołami w rozmiarze 315/680 z przodu i 325/705 z tyłu. Huracan wyposażony jest w sportowy układ ABS, który można ustawić na jeden z 12 sposobów.

Koszt takiej wyścigowej "zabawki" to 369 000 euro. Auto zobaczymy w trakcie długodystansowych wyścigów Blancpain Endurance Series, wśród których jeden to absolutny klasyk - 24h na torze Spa-Francorchamps.

Kalendarz Blancpain Endurance Series 2015:

11-12 Kwietnia Monza, ITA
23-24 Maja Silverstone, GBR
19-20 Czerwca Paul Ricard, FRA
23-26 Sierpnia Spa-Francorchamps (24 Ore), BEL
19-20 Września Nürburgring, GER

Lamborghini Huracan LP 610-4 | Test | Warto mieć marzenia

Lamborghini Huracan LP 610-4 | Test | Warto mieć marzenia

Więcej o: