Toyota GT 86 CS-R3 | Tylny napęd wraca do WRC

O planach zbudowania przez Toyotę rajdowej odmiany modelu GT 86 informowaliśmy Was już w zeszłym roku. Teraz obietnica japońskiego producenta pojawi się na trasie rajdu WRC
Toyota GT86 w wersji Toyota GT86 w wersji "hardcore"

Tylnonapędowe GT 86 pojedzie jako samochód funkcyjny z numerem "00" w zbliżającej się kolejnej rundzie WRC, Rajdzie Niemiec. Specjaliści z Toyota Motorsport twierdzą, że udało im się wykrzesać z dwulitrowego silnika w układzie bokser aż 250 KM. Osiągnięcie takiej mocy było możliwe dzięki nowemu oprogramowaniu silnika, zwiększonej kompresji jednostki oraz bardziej ostrym wałkom rozrządu.

Sprawdź ceny Toyoty GT86

GT 86 CS-R3 będzie dostępna z sześciobiegową sekwencyjną skrzynią biegów, mechanizmem różnicowym o ograniczonym tarciu i bardziej wydajnymi hamulcami. Rajdowa Toyota będzie przeznaczona dla prywatnych kierowców, a sprzedaż gotowych do budowy zestawów ma rozpocząć się na początku przyszłego roku. Zobaczymy, jak nowa japońska rajdówka poradzi sobie na niemieckich odcinkach.

ZOBACZ TAKŻE:

Sportowa historia Toyoty
Więcej o:
Komentarze (7)
Toyota GT 86 CS-R3 | Tylny napęd wraca do WRC
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • nikifor666

    Oceniono 2 razy 2

    Super, ale tylko jako ciekawostka. Dawno już stwierdzono, że w rajdach wynik można robić na czteronapedzie. To będzie taka miła, zarzucająca tyłkiem odmiana od wszelkich płużących przodem osiek.

  • fafarafafafa

    0

    "mechanizmem różnicowym o ograniczonym tarciu" - no i nasz "specjalista" z określeń "mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu/oporze", albo "o ograniczonym poślizgu" zrobił bezsensowne combo.

  • us-rn

    Oceniono 2 razy 0

    Do kompletu niebywalej jakosci doszla moc i wyglad. Szkoda ze w Polsce jesze nie wszyscy rozumieja ze Toyota to najwieksza firma na seiecie, ze hybryd bije jakoscia i kosztami kazdego diesla i ze Lexusy wygrywaja pod wzgledem jakosci niemal w kazdej kategorii na WOLNYM rynku w USA. Tu kazdy moze sprzedawac auta z kazdego kraju bez dodatkowych barier celnych, vide Unia Europejska i

  • Gość: VV

    Oceniono 22 razy -8

    Zamiast wyciskać "aż" 250 koni z z 2-litrowej silnika, trzeba było dorzucić sprężarkę i tych koni mogłoby pewnie być i 600.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX